Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2686 až 2700 z cekového počtu: 4035.
06.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10991 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety foto, video a test roka 2011
Ako každý rok, nechávame Vás, členov Motoride.sk, ohodnotiť prácu redaktorov v nasledujúcich anketách. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu Motoride.sk sa Vám najviac páčili, a ktorím ste pridelili najviac hlasov si môžete pozrieť v tomto súhrne.
06.03.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4467 [Bleskovky - Predstavujeme]

Yamaha Vmax Hyper Modified od Abnormal Cycles
Táto Yamaha je štvrtou v rade „Vmax Hyper Modified“ a nadväzuje na tri predchádzajúce motocykle z dielní Američana Rolanda Sandsa, Nemca Marcusa Walza a Francúza Ludovica Lazaretha.
05.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2770 [Bleskovky - PR bleskovka]

Paolo sa v Bratislave presťahovalo ku Harleju
Bratislavská predajňa Paolo má od prvého marca novú adresu. Predajňu nájdete na Rebarborovej ulici vedľa Harleja.
05.03.2012 - Beal Čitatelia: 5401 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: III. Medzinárodný festival motorkárskych filmov
Presúvame sa do leta a viac do mesta. Teraz okrem sledovania filmov budete môcť jazdiť, večer posedieť s kamošmi na terasách a naplno užívať priateľskú atmosféru. Filmy môžete prihlasovať. Teraz!
01.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27915 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Crosstourer v Katalánsku - prináša svieži vietor do segmentu cestovných endúr
V polovici februára 2012 pozvala Honda novinárov z celej európy do Španielska na prvé jazdy na jej novej vlajkovej lodi v kategórii cestovných endúr a na naše potešenie sa jedna pozvánka ušla aj našej redakcii. A tak vám môžeme priniesť prvé poznatky aj my.
01.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4452 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta s nárastom predaja, akciová ponuka modelov 2011 a ponuka práce
MV Agusta napriek ťažkej situácii na svetových trhoch, a v motocyklovom sektore zvlášť, zaznamenala úspešný rok, s 12% nárastom predaja v roku 2011 v porovnaní s rokom 2010.
01.03.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 4659 [Novinky - Pozvánka]

Junior Moto Academy – hľadáme talenty!
Nedávno sme vám predstavili Medzinárodné majstrovstvá Slovenska Mini Moto. Nielen pre tých, ktorých tento seriál zaujal, vznikla motoakadémia, ktorej cieľom je pripravovať najmenších adeptov pre motocyklový šport.
29.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13527 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda spustí predaj CRF250L aj v Európe
Každodenná praktickosť kombinovaná s terénnymi schopnosťami. Kto už dlhší čas sledoval "suchoty" Hondy v segmente malých, spoľahlivých, praktických endúr na každodenné využitie či už v meste alebo v teréne, ten sa dočká.
29.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13077 [Novinky - Oznam]

V Košiciach by mal vyrásť MIHYRING - nový motoristický areál, ktorý projektuje Franz Wurz
Myšlienka motoristického areálu v Košiciach, vznikla v roku 2004. Po štvorročných prípravách predstavil investor celú koncepciu areálu kde by mala byť škola šmyku ale aj 3,5km dlhý okruh.
29.02.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8934 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MV Agusta prehliadka továrne kde vznikajú skvosty a povozeníčko v sedle Brutale 1090 RR a F4-RR
Kto by odmietol ponuku inportéra ísť sa pozrieť do talianska, do továrne, do showroomu, odviesť sa na dvoch mašinkách a ešte k tomu keď sa jedná o MV Agustu? Asi nikto, kto má rád motorky nie preto že „módny doplnok“ ale preto, že „som motorkár“. To som nemohol odmietnuť ani ja!
29.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1780 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Snowcross na Králikoch
V sobotu 3. marca organizuje Motoshop Žubor preteky snežných skútrov na Králikoch.
28.02.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 3018 [Novinky - Pozvánka]

Zahájenie motocyklovej sezóny na Slovakia Ringu
Víkendové jazdy v dňoch 07. a 08.04.2012 na okruhu Slovakia Ring otvoria motocyklovú sezónu 2012. Nasledujúce informácie sú mimoriadne zaujímavé aj pre licenčných motorkárov, či pre tých, ktorí pretekársku licenciu kvôli účasti v Slovenskom pohári ešte len zvažujú.
28.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9657 [Bleskovky - Novinky]

Video: Otvorenie Showroomu HONDA v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Včera prebehlo v Banskej Bystrici otvorenie nového showroomu značky Honda v známom Motoshope Žubor, ktorý tak znovu rozšíril svoju ponuku.
27.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4715 [Bleskovky - PR bleskovka]

Pozvánka: Otvorenie Showroomu HONDA v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Odteraz budú motocyklo Honda opäť dostupné aj v Banskej Bystrici a to na pôde Motoshopu Žubor.
27.02.2012 - Varan Čitatelia: 13392 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
Posledných pár rokov sa množia motorky s obsahom medzi 250 a 450 ccm. Na čo je to dobré, respektíve pre koho sú, sme chceli prísť prostredníctvom TEčky. Aká teda je?
Predchádzajúce | 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!