Anketa:
Pozvánka: Kawasaki Tour 2012 - vyskúšaj si novinky Kawasaki
ZdieľaťPridané: 11.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10410 [Bleskovky - Novinky]
Využite jedinečnú možnosť a príďte si vyskúšať motocykle Kawasaki k svojmu najbližšiemu autorizovanému predajcovi:
So sebou si treba vziať vlastnú prilbu, vodičský preukaz, občiansky preukaz a vratnú kauciu vo výške 1 000 EUR. Odporúčame dohodnúť si jazdu u predajcu vopred, buď telefonicky alebo e-mailom.
![]() |
Kawasaki ER-6n |
K dispozícii na vyskúšanie bude:
- Kawasaki Versys 1000
- Kawasaki ER-6n
- Kawasaki Z1000SX Tourer
- Kawasaki Z750R
- Kawasaki 1400GTR
- Kawasaki Z1000
- Kawasaki VN900 Special Edition
![]() |
Kedy a kde:
26/03/2012 - 04/04/2012
Due Fratelli, s.r.o.
Dlhá ulica 393/1
931 01 Šamorín
Tel.: +421 31 56 22 064
E-mail: kawasaki@duefratelli.sk
Web: www.duefratelli.sk
16/04/2012 - 21/04/2012
BCS Trade, s.r.o.
Nitrianska 30/A
917 01 Trnava
Tel.: +421 911 929 666
E-mail: kawasaki@bikerscentrum.sk
Web: www.kawasakitt.sk
25/04/2012 - 28/04/2012
TGA, s.r.o.
Jurská cesta 6
934 01 Levice
Tel.: +421 918 540 971
E-mail: kawasaki@tga.sk
Web: www.tga.sk
01/05/2012 - 06/05/2012
MOTOSHOP Žubor, s.r.o.
Kostiviarska 10
974 01 Banská Bystrica
Tel.: +421 48 428 555 8
E-mail: kawasaki@motoshopzubor.sk
Web: www.motoshopzubor.sk
10/05/2012 - 15/05/2012
Tatramoto, s.r.o.
Hlavná 847/4
059 21 Svit
Tel.: +421 52 775 7009
E-mail: tatramoto@tatramoto.sk
Web: www.tatramoto.sk
18/05/2012 - 20/05/2012
SV Moto Racing, s.r.o.
Pažite 963/3
907 01 Myjava
Tel.: +421 903 434 541
E-mail: kawasaki@svmotoracing.sk
Web: www.svmotoracing.sk
22/05/2012 - 26/05/2012
HP moto, s.r.o.
Hlavná 110
925 01 Matúškovo
Tel.: +421 905 521 793
E-mail: kawasaki@hpmoto.sk
Web: www.hpmoto.sk
04/06/2012 - 08/06/2012
U.M.S., s.r.o.
Studená 5
821 04 Bratislava
Tel.: +421 905 917 419
E-mail: info@kawasaki.sk
Web: www.kawasaki.sk
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Versys 1000 | ER-6n | Z 1000 SX | Z 750 R |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč | Športovo cestovná | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 649 ccm | 1043 ccm | 748 ccm |
Max. výkon: | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. | 72.1 k (53.0 kW) / 8500 ot. | 138.0 k (101.5 kW) / 9600 ot. | 105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7700 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 110 Nm / 7800 ot. | 78 Nm / 8300 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 10.8:1 | 11.8:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 83 x 60 | 77 x 56 mm | 68.4 x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | ||
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 130 mm | 138 mm | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 220 mm | 250 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 160/60ZR17M/C (69W) | 190/50ZR17M/C | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 204 kg | 228 kg | 224 kg |
Výška sedla: | 845 mm | 805 mm | 820 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1410 mm | 1445 mm | 1440 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2110 mm | 2105 mm | 2085 mm |
Šírka: | 900 mm | 770 mm | 790 mm | 795 mm |
Výška: | 1405 mm | 1110 mm | 1170 mm | 1070 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | 130 mm | 135 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 21 l | 16 l | 19 l | 18.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) |
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | 1400 GTR | Z 1000 | VN900 Classic Special Edition |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 |
Kategória: | Športovo cestovná | Naháč | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1352 ccm | 1043 ccm | 903 ccm |
Max. výkon: | 159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / ot. | 50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 136 Nm / 6200 ot. | 110 Nm / ot. | 78 Nm / 3700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 | 11.8:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84,0 x 61,0 mm | 77.2 x 50.9 mm | 88.0 x 74.2 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 113 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 136 mm | 103 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70-17 | 80/90-21M/C 48H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 250 mm | 270 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/50-17 | 180/70-15M/C 76H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 198.2 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 300 kg | 278 kg | |
Výška sedla: | 815 mm | 815 mm | 685 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1645 mm | |
Dĺžka: | 2230 mm | 2095 mm | 2405 mm |
Šírka: | 790 mm | 805 mm | 895 mm |
Výška: | 1345 mm | 1069 mm | 1120 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 22 l | 15 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km |
![]() |
Pridané: 11.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pripravuje Kawasaki pre rok 2012 Versys 1000? - Awia
- Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak - mikulec
- Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť - Cacao
- Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n - Herghott
- Otestujte si motocykle Honda na Honda Test Days 2012 - Redakcia
- Kawasaki Tour 2012 - Harly
- Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015 - rozvážny dravec a spoľahlivý turista - zeON
- Môj Kawasaki Versys 1000 2014 - PesRex
- Kawasaki inovuje Versys 1000, 1000 S a SE so Showa Skyhook elektronickým podvozkom - Awia
- Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!