Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1212 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32168
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18758)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13410)

Články -

Zobrazujem články 3256 až 3270 z cekového počtu: 4041.

08.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9981 [Novinky - Súťaž]

-

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne

Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po tretí raz koná v košickej STEEL ARÉNE, bude tento rok plná zmien a prekvapení. Redakcia motoride.sk vám navyše prináša súťaž o 10 vstupeniek na túto akciu.

 

07.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6221 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov 12/2009

Nové decembrové číslo Sveta motocyklov je v predaji od 27. novembra. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

06.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7588 [Novinky - Oznam]

-

Vianočné tipy 2009

Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.

 

04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30801 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo

No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.

 

30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13580 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000

Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.

 

28.11.2009 - Beal Čitatelia: 5556 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 12/2009

Motocyklový svet má novú hviezdu, prišla z Ameriky, volá sa Ben Spies a v tomto čísle Motohousu sa s ním stretneme hneď niekoľkokrát. Ďalej je tu samozrejme riadna nálož testov motoriek, rozhovorov a cestopisy.

 

27.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3793 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Výberové konanie pre jazdcov KTM OKR Teamu

Chceli by sme podporiť 3. Slovenských a 3. Maďarských jazdcov v kubatúrach 50SX, 65SX, 85SX, MX2 a MX1.

 

25.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6343 [Novinky - Súťaž]

-

Yamaha súťaž „Troch šampiónov“

Vyhrajte unikátne repliky SVETOVÝCH ŠAMPIÓNOV!

 

25.11.2009 - Beal Čitatelia: 8696 [Novinky - Pozvánka]

-

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.

 

20.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5376 [Novinky - Oznam]

-

Petícia za beztrestný pohyb po poľných a lesných cestách

Milý priatelia motošportu, autošportu, quadšportu, offroadšportu a všetci milovníci moto, auto, quad, ski turistiky. Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri zbieraní podpisov na petíciu ,ktorá sa týka beztrestného pohybu po poľných a lesných cestách.

 

19.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7697 [Bleskovky - Novinky]

-

Honda zverejnila cenu novej VFR1200F

Príchod novej VFR-ky je ako sa zdá veľmi očakávaný. Doteraz bola však takmer poslednou neznámou cena.

 

19.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14402 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Stomp Racing na Slovensku

Najväčší výrobca pitbike-ov v Európe Stomp Racing má od septembra tohto roku svoje zastúpenie aj na Slovensku v podobe Stomp Racing Slovakia.

 

18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 49404 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km

Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.

 

10.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14548 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

-

Novinky z EICMA 2009 v Miláne naživo!

Tradičná motocyklová výstava EICMA dnes otvorila svoje brány pre novinárov. Aj napriek skromnejšej ponuke ako sme zvyknutí z ostatných rokov sme tu nemohli chýbať.
DOPLNENÉ: ďalšie foto a značky KTM, Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki, Can-am, Peugeot, Kymco...

 

09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16336 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nová Ducati Multistrada 1200

Nová Multistrada je na svete!

 

| 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »