ISSN 1336-6491 | Online: 835 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32582
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18970)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13612)

Články -

Zobrazujem články 3256 až 3270 z cekového počtu: 4088.

30.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26848 [Bleskovky - Novinky]

-

Mitas E10 - nové pneu pre duálne cestovné endurá

Dobrodružný turisti na veľkých cestovných endurách, ktorý okrem asfaltu zablúdia aj off-road už niekoľko rokov čakajú na avizované ,,Mitasy" v bezdušovom prevedení a v správnom rozmere. Dočkali sme sa, nová pneumatika nesie označenie E10. Jeden pár už máme v redakcii, aby sme ho vyskúšali.

 

29.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6487 [Bleskovky - Novinky]

-

Ochrana budúcnosti? Žeby systém D-Air od Dainese?

Airbag v plechovkách je už niekoľkoročne praxou otestovaná vec. Dnes už mnoho áut bez airbagu nenájdete. „Air“ ochrana sa pomaly pretláča aj medzi nás - motorkárov.

 

24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3591 [Bleskovky - Šport]

-

Dakar 2011 opäť v Južnej Amerike

Niektorých z nás potešili šíriace sa správy o návrate slávnej rally Dakar do Afriky. Správy sa ale časom menia a na Dakar v Afrike si budeme musieť ešte počkať.

 

23.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9456 [Bleskovky - Novinky]

-

Elektrický motocykel KTM odhalený predčasne

Nemeckému časopisu Das Motorrad sa podarilo prelomiť silné informačné embargo ohľadom nového elektricky poháňaného motocykla KTM Freeride.

 

18.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16077 [Bleskovky - Novinky]

-

Hadraplán má svojho nástupcu!

Oživená legenda sa po prvýkrát predstavila na Motoslóne 2010 v Brne pod novým menom Velor-X-Trike.

 

17.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9970 [Bleskovky - Novinky]

-

Suzuki GSX-R 600 Special Edition

Suzuki oslavuje 25. výročie rady GSX-R a tak nám pripravuje rôzne chuťovky v podobe limitovaných edícií.

 

17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6056 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 3/2010

Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?

 

15.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6466 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Večerné menu v štýle BMW S 1000 RR

Viete, ktorý motorkársky video spot bol ocenený a získal viac ako milión klikov na YouTube? Nie, tak klikajte a uvidíte...

 

15.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23541 [Bleskovky - Novinky]

-

Yamaha FZ8 a FZ8 Fazer

Už dávnejšie vieme o kroku Yamahy, ktorá sa rozhodla eFZety rozšíriť o osemstovky. Konečne sme sa dočkali sprístupnenia presnejších technických špecifikácií.

 

10.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20045 [Bleskovky - Novinky]

-

Výstava Motocykel 2010 je za nami

Výstava Motocykel 2010 je za nami. Dúfame, že vy, ktorí ste nezaváhali a prišli, nebanujete. Pre ostatných, ktorí z rôznych príčin výstavu vynechali, prinášame aspoň fotogalériu, aby sa mohli aspoň takto interaktívne pokochať pohľadom.

 

10.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11450 [Novinky - Bike roka]

-

Test, foto a video roka 2009

V anketách ste hodnotili aj prácu redakcie, počas celej sezóny pracujeme a prinášame vám testy a reportáže. Predstavujeme vám víťazné foto, video a test roka 2009.

 

09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10793 [Novinky - Bike roka]

-

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2009 a vyžrebovaní výhercovia

Predstavujeme víťazov ankety Cestopis roka 2009 a tých, na ktorých sa usmialo šťastie pri žrebovaní.

 

09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14932 [Novinky - Bike roka]

-

Vyhlásenie výsledkov ankiet Motoride.sk - Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009

V anketách Bike roka 2010, Motofirma roka 2009 a Cestopis roka 2009 sa vyzbieralo dohromady 23 473 hlasov. Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, aké biky a ktoré firmy vyhrali v jednotlivých kategóriách našej ankety.

 

09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3148 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motocyklová jar v Brne 2010

Medzinárodný veľtrh motocyklov, príslušenstva a oblečenia sa uskutoční 10. – 14. marca 2010 v areáli brnenského výstaviska.

 

05.03.2010 - Beal Čitatelia: 4658 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 4/2010

Nové číslo uvidíte na pultoch v stánkoch síce až budúci týždeň, ale od dnešného dňa si ho môžete kúpiť na výstave Motocykel v stánku Motohouse.

 

| 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »