Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3901 až 3915 z cekového počtu: 4041.
27.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 198666 [Novinky - In Memoriam]

Goldy nás navždy opustil...
V nedeľu 26. 3. nás v skorých ranných hodinách navždy opustil náš motorkársky brat Laco "Goldy" - prezident motorkárskeho klubu Predators. Chalani, cítime s vami... Ahoj, Goldy!
24.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12833 [Novinky - In Memoriam]

Maj sa, Noro...
V noci 19. 3. pri tragickej autonehode vyhasol život jedného z nás...
23.03.2006 - sliver Čitatelia: 13332 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto
Nemci tento rok vstúpili na trh s terénnou motorkou. A iný Nemci si povedali nie nie nie spravíme z toho supermoto. Je jasné o koho ide v prvom prípade, no a v tom druhom ide o nemeckého úpravcu motocyklov a automobilov (oboch značky BMW) AC Schnitzer.
21.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17207 [Novinky - Pozvánka]

Výstava Motocykel 2006 sa začína
V stredu 22. 3. sa otvoria brány výstavy Motocykel 2006 pre širokú verejnosť. Výstava sa koná tradične v bratislavskej Inchebe spolu s expozíciou Autosalón/Autoservis.
21.03.2006 - sliver Čitatelia: 7496 [Novinky]

Milostné držadlá tentokrát bez latexu
Pri listovaní katalógom anglického predaju motocyklových doplnkov Motrax ma vážne pobavil doplnok, ktorý Vám chcem teraz predstaviť.
20.03.2006 - Andre Čitatelia: 25091 [Testy a predstavenia - Test]

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit
Sezóna sa nám pomaly ale isto približuje a každý z vás už určite rozmýšľa, čo vylepšiť a čo zdokonaliť na svojej motorke. Možno máme pre vás vhodný tip - firma Styx Vráble nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze Scottoiler Universal Kit. Na motocykli SUZUKI DR BIG 800S bude systém celú sezónu 2006, a tak bude čas ho kvalitne preveriť.
17.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12939 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Šesťvalcová Hayabusa
Nová Suzuki Hayabusa by mala dostať úplne nový šesťvalcový motor s cieľom vytvoriť superrýchly žrút kilometrov. Zdá sa, že výrobcovia nepoznajú zábrany a honba za výkonom a maximálnou rýchlosťou sa nekončí.
16.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21302 [Novinky]

Valentino Rossi – autobiografia
Nejnovější motoristický bestseller vyšel po anglickém a italském vydání i v Čechách!
15.03.2006 - marekxxx Čitatelia: 26272 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Kamera na prilbu - HELMET CAMERA
Je veľa motorkárov, ktorí majú záujem si zaznamenať svoju jazdu na motorke na kameru a keďže na Slovensku som sa nestretol s firmou, ktorá by predávala produkt, ktorý by toto umožňoval, rozhodol som sa napísať krátky test kamery na prilbu, ktorú som si nechal poslať z USA.
12.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17330 [Novinky]

Výstava Motocykl + Bohemia Custom 2006, Praha
V nedeľu 12. 3. o 17.00 sa zavreli brány pražského Výstaviska na Holešoviciach, v ktorom vo všetkých jeho pavilónoch prebiehala už po desiaty raz výstava Motocykl. Tento ročník predbehol predošlé azda vo všetkých parametroch a navyše bola k nemu pripojená aj výstava Bohemia Custom, na ktorej sa prezentovali domáci a trochu aj zahraniční úpravcovia motoriek.
09.03.2006 - crosscountry Čitatelia: 5023 [Novinky]

Nový seriál Cross Country - Nová zábava pre endurákov
Radi s kamarátmi jazdíte po horách? Tak prečo nespojiť príjemné s užitočným - popri jazdení otestovať svoje schopnosti a zároveň zabojovať o kopec hodnotných cien.
06.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 160670 [Novinky - O motoride.sk]

Diskusné fórum motoride.sk – Moderovanie a nové funkcie
Keďže, sa v poslednom čase množia prípady akéhosi odporu voči moderovaniu ako aj samotným moderátorom, rozhodol som sa, vniesť do tejto problematiky viac svetla.
28.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 8729 [Novinky - Oznam]

Celková produkcia Honda Super Cub dosiahla 50 miliónov kusov.
Kumamoto, Japonsko, - Honda Motor Co., Ltd. Oznámila, že celosvetová produkcia Hondy Super Cub dosiahla úroveň 50 miliónov kusov koncom decembra 2005.
27.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9511 [Novinky - Súťaž]

Fotosúťaž „Navrhni plagát a vyhraj“ má svojho víťaza
Súťaž o 2000 Sk a VIP vstup na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST, ktorý sa uskutoční od 5. do 7. 5. 2006 na severe Seneckých jazier, včera skončila s jasným víťazom.
24.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11354 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride expedition Egypt 2006
Awia (BMW R 1150 GS 2002), Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) a Francúz (BMW R 1200 GS r. v. 2005) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
Predchádzajúce | 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!