Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 661 až 675 z cekového počtu: 4037.
10.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3588 [Novinky - Oznam]

Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá
Nové rozmery sú 120/70ZR19 a 170/60ZR17, ktoré využívajú najmä cestovné endurá od BMW či Triumphu. Očakávať môžeme aj zadnú šírku 150 na 18-palcový ráfik.
09.10.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 13727 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Pán Mesto - maxiskúter Suzuki Burgman 400 v našich rukách
Šesťstopäťdesiatku sme už testovali, aj stodvadsaťpäťku sme už mali, ale táto štyristovka sa nám stále vyhýbala... Ale keďže je to vlastne novinka (minulý rok prišla neskoro), tak sme ju konečne mohli vziať do parády. Chutila nám!
09.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9139 [Novinky - Oznam]

Elektrická Vespa Elettrica v predaji
Oddnes je v predaji "zelená" Vespa Elletrica, model, ktorý má zmeniť podobu mestskej mobility. Máme šťastie, že v Európe sa rozbehol predaj prioritne.
07.10.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 5969 [Novinky - Editorial]

Z redakčného zápisníka (editoriál) 9-10/2018 - máme parádne počasie a tešíme sa novinkám z výstav
Počasie nám veru praje, môžeme byť happy. Ráno a večer je síce kosa, ale cez deň sa dá veľmi slušne lietať, a to väčšinou pod úplne jasným nebom. Do toho všetkého sa na nás rútia nové zaujímavé motorky - nejaké sa ukázali v Kolíne, ale tú najočakávanejšiu várku uvidíme o mesiac v Miláne. Máme sa na čo tešiť!
03.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5948 [Novinky - Predstavujeme]

Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin
Honda sa tento týždeň ukázala na výstavách na dvoch najväčších európskych trhoch a prichádza s celým radom lákadiel...
03.10.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 15081 [Novinky - In Memoriam]

Bača Ondro nás opustil
Dnes napoludnie dotĺklo srdce vášnivého motorkára a výborného kamaráta Baču. To dobré a veľké srdce, do ktorého vošiel celý svet a polovica vesmíru k tomu.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5655 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Triumph Street Scrambler a Street Twin 2019
Triumph inovuje dvojicu svojich najpredávanejších modelov Street Scrambler a Street Twin. Motor je teraz silnejší, vylepšené sú brzdy, podvozok aj elektronika.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5002 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Harley-Davidson ukázal sériovú podobu elektro biku LiveWire
Ešte pre uvedením na trh Harley-Davidson ukázal sériovú podobu modelu LiveWire.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4592 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Yamaha YZF-R125, Tracer 700GT a nové farby pre MT a XSR
Yamaha zverejnila detaily prepracovaného malého superšportu YZF-R125, GT verziu Tracera a tiež nové farby radu MT a XSR.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12101 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT
Minulý rok ako koncept, teraz ide V85 Tutto Terreno (každý terén) do série. Veľká nádrž, nastaviteľné plexi, odloný adventure vzhľad a vzduchom chladený V-motor.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6284 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Suzuki vybalila horúcu pecku - novú Katanu
Suzuki v posledných rokoch nemá veľa noviniek, teraz ale prináša štýlový model Katana, ktorý má pripomenúť rovnomenný bike z roku 1981.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5825 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Indian priniesol nádherný FTR 1200 a FTR 1200 S
Model FTR 1200 je inšpirovaný motorkami Flat track - čo je obdoba plochej dráhy, ktorá sa jazdí v USA.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3850 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Kawasaki vylepšuje H2, ZX-10R a predstavuje nové Ninja 125 a Z125
O zmenách superbiku ZX-10R a modelu H2, ktorý má čerstvo nový rýchlostný rekord z Bonnevillu, sme už písali. V Kolíne Kawasaki ukázala dva dôležité prírastky v kategórii A1.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6121 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Ducati predstavuje modelovú líniu Scrambler 2019
Ducati do Kolína priviezla inovované modely Scrambler Full Throttle, Scrambler Café Racer, Scrambler Desert Sled a Scrambler Icon.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4740 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: KTM invouje beštiu 1290 SuperDuke R a šport turistu GT + 790 Adv R koncept
Posledná generácia 1301-kubíkového véčka LC8 dostáva titánové nasávacie ventily, upravené rezonančné komory a nové mapy, a produkuje 175 koní a 141 Nm vo verzii GT!
Predchádzajúce | 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!