Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 1691.
12.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6161 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki Ninja ZX-6R sa vracia!
Áno, museli sme bez nej vydržať nejaký ten rok, ale teraz prichádza sexi refrešnutá - má oveľa príťažlivejšiu tvár aj zadok. Motor aj podvozok zostali takmer bez zmeny.
12.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8615 [Novinky - Predstavujeme]

Inovovaná Ducati Multistrada 1260 Enduro - viac objemu a elektroniky, príjemnejší posed
Cestné Multistrady mali väčší motor s 1262 kubíkmi už túto sezónu, kým Enduro behalo ešte na pôvodnej tisícdvestovke. Odteraz však už majú motor rovnaký, čo prináša aj určité výhody, a popritom užitočné vylepšenia.
11.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4113 [Novinky - Oznam]

Harley-Davidson predstavuje kolekciu oblečenia FXRG na jazdenie
Špičkové funkčné prvky – maximálne pohodlie, teplo a ochrana do každého počasia. Harley-Davidson predstavil svoju novú kolekciu FXRG na jazdenie plnú špičkových funkčných prvkov zabezpečujúcich pohodlie a ochranu, ktorá je ako stvorená pre jesenné výlety a záver tohtoročnej moto sezóny.
11.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12081 [Novinky - PR článok]

Zničené motorky a autá: takto sa nakrúcal film Venom
V slovenských kinách momentálne boduje dlhoočakávaná marvelovka Venom. Vo filme plnom napätia a akcie hrá hviezdny Tom Hardy fotografa Eddieho Brocka, ktorého ovládne mimozemský votrelec s krvilačnými chúťkami. Tom Hardy vo filme jazdí na Ducati Scrambler Icon.
11.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8924 [Novinky - Predstavujeme]

Brixton predstavil dva pekné štvrťlitre - Glanville a Saxby
Brixton je celkom mladá značka, ktorá debutovala na výstave Intermot v Kolíne len pred troma rokmi. V jej portfóliu nájdeme iba maloobjemové motocykle, pričom tieto nové dvestopäťdesiatky sú najväčšie z ich ponuky.
10.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3519 [Novinky - Oznam]

Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá
Nové rozmery sú 120/70ZR19 a 170/60ZR17, ktoré využívajú najmä cestovné endurá od BMW či Triumphu. Očakávať môžeme aj zadnú šírku 150 na 18-palcový ráfik.
09.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9029 [Novinky - Oznam]

Elektrická Vespa Elettrica v predaji
Oddnes je v predaji "zelená" Vespa Elletrica, model, ktorý má zmeniť podobu mestskej mobility. Máme šťastie, že v Európe sa rozbehol predaj prioritne.
07.10.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 5914 [Novinky - Editorial]

Z redakčného zápisníka (editoriál) 9-10/2018 - máme parádne počasie a tešíme sa novinkám z výstav
Počasie nám veru praje, môžeme byť happy. Ráno a večer je síce kosa, ale cez deň sa dá veľmi slušne lietať, a to väčšinou pod úplne jasným nebom. Do toho všetkého sa na nás rútia nové zaujímavé motorky - nejaké sa ukázali v Kolíne, ale tú najočakávanejšiu várku uvidíme o mesiac v Miláne. Máme sa na čo tešiť!
03.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5800 [Novinky - Predstavujeme]

Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin
Honda sa tento týždeň ukázala na výstavách na dvoch najväčších európskych trhoch a prichádza s celým radom lákadiel...
03.10.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14924 [Novinky - In Memoriam]

Bača Ondro nás opustil
Dnes napoludnie dotĺklo srdce vášnivého motorkára a výborného kamaráta Baču. To dobré a veľké srdce, do ktorého vošiel celý svet a polovica vesmíru k tomu.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5553 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Triumph Street Scrambler a Street Twin 2019
Triumph inovuje dvojicu svojich najpredávanejších modelov Street Scrambler a Street Twin. Motor je teraz silnejší, vylepšené sú brzdy, podvozok aj elektronika.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4938 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Harley-Davidson ukázal sériovú podobu elektro biku LiveWire
Ešte pre uvedením na trh Harley-Davidson ukázal sériovú podobu modelu LiveWire.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4538 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Yamaha YZF-R125, Tracer 700GT a nové farby pre MT a XSR
Yamaha zverejnila detaily prepracovaného malého superšportu YZF-R125, GT verziu Tracera a tiež nové farby radu MT a XSR.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12038 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT
Minulý rok ako koncept, teraz ide V85 Tutto Terreno (každý terén) do série. Veľká nádrž, nastaviteľné plexi, odloný adventure vzhľad a vzduchom chladený V-motor.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6210 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Suzuki vybalila horúcu pecku - novú Katanu
Suzuki v posledných rokoch nemá veľa noviniek, teraz ale prináša štýlový model Katana, ktorý má pripomenúť rovnomenný bike z roku 1981.
Predchádzajúce | 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!