Anketa:
EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure
ZdieľaťPridané: 07.11.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9104 [Novinky - Predstavujeme]
Nový ShiftCam boxer motor si našiel svoju cestu aj do ďalších modelov, naháča, RS-a ale aj Adventure verzie obľúbeného GS-a.
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2018 | Nasledujúci
Motocykle kategórie Roadster, Sports Touring a Adventure v zdokonalenej podobe ponúkajú novú dimenziu jazdných zážitkov.
Vlastnosti BMW R 1250 R, BMW R 1250 RS a BMW R 1250 GS Adventure:
- Zdokonalený motor boxer s technológiou BMW ShiftCam variabilný zdvih a časovanie sacích ventilov.
- Ešte vyšší výkon naprieč celým spektrom využiteľných otáčok, optimalizovaná spotreba paliva a emisie, pokojnejší beh motora.
- Vyšší výkon a krútiaci moment: 100 kW (136 k) pri 7750 1 / min a 143 Nm pri 6250 1 / min (predtým: 92 kW (125 k) / 125 Nm pri 6750 1 / min a 125 Nm pri 6500 1 / min .
- Zdvihový objem zvýšený na 1254 cm3 (predtým 1170 cm3).
- Asymetrické ovládanie sacích ventilov pre lepšie vírenie zápalnej zmesi a efektívnejšie spaľovanie.
- Pohon vačkových hriadeľov ozubeným reťazou (predtým valčekový reťaz).
- Optimalizované mazanie a chladenie piestu.
- Senzor klepania pre optimalizované spaľovanie.
- Najnovšia generácia riadiacej jednotky BMS-O a vstrekovače s dvojicou trysiek pre ešte efektívnejšie miešanie zmesi.
- Nový výfukový systém pre optimálne výkony.
- Dva jazdné režimy, ASC a asistent rozjazdu do kopca.
- Jazdné režimy Pre ponúkajú ďalšie dva režimy, funkcie Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Asistent rozjazdu do kopca Pro a Dynamický brzdný asistent DBC ako súčasť voliteľnej výbavy.
- Elektronický podvozok Dynamic ESA "Next Generation" s plne automatickým vyrovnávaním zaťaženia ako súčasť voliteľnej výbavy.
- Štandardne nastaviteľné sedlo u R 1250 GS Adventure (okrem HP) a tiež množstvo rôznych verzií sediel ako voliteľná výbava.
- Nová voliteľná športové riadidlá pre R 1250 R pre športovejší posed na motocykli.
- LED svetlomet pre R 1250 RS (kompletne nový dizajn) a R 1250 GS Adventure ako štandard, LED svetlo pre denné svietenie pre všetky modely ako súčasť voliteľnej výbavy.
- Konektivita: multifunkčný prístrojový panel s 6,5palcovým farebným TFT displejom ponúka mnoho funkcií a je súčasťou štandardnej výbavy.
- Inteligentné tiesňové volanie E-Call ako voliteľné príslušenstvo.
- BMW Motorrad Spezial - vysoko kvalitné príslušenstvo ako súčasť voliteľnej výbavy.
- Rozšírená ponuka voliteľných prvkov výbavy a BMW Motorrad Originálneho príslušenstva.
BMW R 1250 GS Adventure 2019:
Je fajn, že sme nemuseli čakať ďalší rok na to kým sa nový boxer dostane aj do Adventure verzie GS-a. Nakoniec hlavnou zmenou je motor s variabilným časovaním, ktorý sme nedávno dokonca ako horúcu novinku aj vyskúšali. Samozrejme Adventure prichádza aj so zmenami v dizajne a vo výbave. V sérii sú dva jazdné režimy, trakčná kontrola, LED svetlomet, TFT prístrojovka s konektivitou a asistent rozbehu do kopca.
Pozri si test nového 2019 GS-a:
26.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13697 [Testy a predstavenia - Test]
Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam
BMW vstupuje do novej sezóny výraznou modernizáciou svojho boxer motora. Okrem nárastu zdvihového objemu dostal motor aj nový systém variabilného časovania ventilov. Boli sme si ho osobne vyskúšať v okolí Salzburgu.
Video: BMW R1250 GS 2019 - dobrodruh s novým srdcom - motoride.sk
R 1250 GS Adventure dostalo nové prvky kapotáže, ako napríklad čierne zrnité veko odkladacej schránky s vyrazeným logom GS, ozdoba na sanie, galvanizované obloženie chladiča, držiak palivovej nádrže a ochranné lišty vyvedené v dizajne ráme.
BMW R 1250 R:
Dynamický charakter "naháča" v jednej základnej farbe, s dvoma štýlovými prevedeniami a lakom Option 719 Spezial.
BMW R 1250 RS:
Športový a cestovný charakter v jednej základnej farbe, s dvoma štýlovými prevedeniami a lakom Option 719 Spezial.
Nový predný spojler a štítok a novo navrhnutá horná časť kapotáže.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW | BMW |
Model: | R 1250 R | R 1250 RS | R 1250 GS | R 1250 GS Adventure |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm | 1254 ccm | 1254 ccm | 1254 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.5:1 | 12.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm | 102.5 x 76 mm | 102.5 x 76 mm | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 140 mm | 190 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 140 mm | 200 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR19 | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 276 mm | 276 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 | 170/60-ZR17 | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 243 kg | 249 kg | 268 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm | 850 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1530 mm | 1525 mm | 1504 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2202 mm | 2207 mm | 2270 mm |
Šírka: | 880 mm | 925 mm | 952.5 mm | 952 mm |
Výška: | 1285 mm | 1285 mm | ||
Objem nádrže: | 18 l | 18 l | 20 l | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s | 3.25 s | 3.6 s | 4 s |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km | 4.75 l/100km | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 275 km | cca 315 km | cca 473 km |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá | vypletané kolesá | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Variabilné časovanie ventilov ShiftCam | Variabilné časovanie ventilov ShiftCam |
Pridané: 07.11.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Awia
- EICMA 2018 - BMW S 1000 RR 2019 s variabilným časovaním ShiftCam - Awia
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R - Redakcia
- Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 - spýtaj sa čo ťa zaujíma - Awia
- MEGA foto / video galéria: nové BMW R 1250 GS a R 1250 RT 2019 - Awia
- EICMA 2018 - dizajnové štúdie Honda CB125M a CB125X - Redakcia
- EICMA 2018 - BMW predviedlo F850 GS Adventure, superbike S 1000 RR a maxi skúter C 400 GT - Awia
- EICMA 2018 - Royal Enfield ukázal sériové dvojvalce 650 a namakaný koncept KX s V2 motorom! - Awia
- EICMA 2018 - Yamaha - Ténéré 700 konečne realitou, XSR 700 XTribute, Niken GT, YZF-R1 GYTR a 3CT koncept - Awia
- EICMA 2018 - KTM vybalila dvojicu 790 Adventure / Adventure R, 690 SMC R a 690 Enduro R a elektro minibike SX-E5 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora