Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2250 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2018 - nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9157 [Novinky - Predstavujeme]

Nový ShiftCam boxer motor si našiel svoju cestu aj do ďalších modelov, naháča, RS-a ale aj Adventure verzie obľúbeného GS-a.

Motocykle kategórie Roadster, Sports Touring a Adventure v zdokonalenej podobe ponúkajú novú dimenziu jazdných zážitkov.

Nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure  2019
Nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure 2019

Vlastnosti BMW R 1250 R, BMW R 1250 RS a BMW R 1250 GS Adventure:

  • Zdokonalený motor boxer s technológiou BMW ShiftCam variabilný zdvih a časovanie sacích ventilov.
  • Ešte vyšší výkon naprieč celým spektrom využiteľných otáčok, optimalizovaná spotreba paliva a emisie, pokojnejší beh motora.
  • Vyšší výkon a krútiaci moment: 100 kW (136 k) pri 7750 1 / min a 143 Nm pri 6250 1 / min (predtým: 92 kW (125 k) / 125 Nm pri 6750 1 / min a 125 Nm pri 6500 1 / min .
  • Zdvihový objem zvýšený na 1254 cm3 (predtým 1170 cm3).
  • Asymetrické ovládanie sacích ventilov pre lepšie vírenie zápalnej zmesi a efektívnejšie spaľovanie.
  • Pohon vačkových hriadeľov ozubeným reťazou (predtým valčekový reťaz).
  • Optimalizované mazanie a chladenie piestu.
  • Senzor klepania pre optimalizované spaľovanie.
  • Najnovšia generácia riadiacej jednotky BMS-O a vstrekovače s dvojicou trysiek pre ešte efektívnejšie miešanie zmesi.

BMW R1250 ShiftCam motor 2019
BMW R1250 ShiftCam motor 2019

BMW R1250 ShiftCam motor 2019
BMW R1250 ShiftCam motor 2019
BMW R1250 ShiftCam motor 2019
BMW R1250 ShiftCam motor 2019

  • Nový výfukový systém pre optimálne výkony.
  • Dva jazdné režimy, ASC a asistent rozjazdu do kopca.
  • Jazdné režimy Pre ponúkajú ďalšie dva režimy, funkcie Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Asistent rozjazdu do kopca Pro a Dynamický brzdný asistent DBC ako súčasť voliteľnej výbavy.
  • Elektronický podvozok Dynamic ESA "Next Generation" s plne automatickým vyrovnávaním zaťaženia ako súčasť voliteľnej výbavy.
  • Štandardne nastaviteľné sedlo u R 1250 GS Adventure (okrem HP) a tiež množstvo rôznych verzií sediel ako voliteľná výbava.
  • Nová voliteľná športové riadidlá pre R 1250 R pre športovejší posed na motocykli.
  • LED svetlomet pre R 1250 RS (kompletne nový dizajn) a R 1250 GS Adventure ako štandard, LED svetlo pre denné svietenie pre všetky modely ako súčasť voliteľnej výbavy.
  • Konektivita: multifunkčný prístrojový panel s 6,5palcovým farebným TFT displejom ponúka mnoho funkcií a je súčasťou štandardnej výbavy.
  • Inteligentné tiesňové volanie E-Call ako voliteľné príslušenstvo.
  • BMW Motorrad Spezial - vysoko kvalitné príslušenstvo ako súčasť voliteľnej výbavy.
  • Rozšírená ponuka voliteľných prvkov výbavy a BMW Motorrad Originálneho príslušenstva.

BMW R 1250 GS Adventure 2019:

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

Je fajn, že sme nemuseli čakať ďalší rok na to kým sa nový boxer dostane aj do Adventure verzie GS-a. Nakoniec hlavnou zmenou je motor s variabilným časovaním, ktorý sme nedávno dokonca ako horúcu novinku aj vyskúšali. Samozrejme Adventure prichádza aj so zmenami v dizajne a vo výbave. V sérii sú dva jazdné režimy, trakčná kontrola, LED svetlomet, TFT prístrojovka s konektivitou a asistent rozbehu do kopca.

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

Pozri si test nového 2019 GS-a:

26.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13746 [Testy a predstavenia - Test]

-

Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam

BMW vstupuje do novej sezóny výraznou modernizáciou svojho boxer motora. Okrem nárastu zdvihového objemu dostal motor aj nový systém variabilného časovania ventilov. Boli sme si ho osobne vyskúšať v okolí Salzburgu.

 

Video: BMW R1250 GS 2019 - dobrodruh s novým srdcom - motoride.sk

R 1250 GS Adventure dostalo nové prvky kapotáže, ako napríklad čierne zrnité veko odkladacej schránky s vyrazeným logom GS, ozdoba na sanie, galvanizované obloženie chladiča, držiak palivovej nádrže a ochranné lišty vyvedené v dizajne ráme.

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019
BMW R 1250 GS Adventure 2019

BMW R 1250 R:

Dynamický charakter "naháča" v jednej základnej farbe, s dvoma štýlovými prevedeniami a lakom Option 719 Spezial.

BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019

BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019

BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019

BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019

BMW R 1250 R 2019
BMW R 1250 R 2019

BMW R 1250 RS:

Športový a cestovný charakter v jednej základnej farbe, s dvoma štýlovými prevedeniami a lakom Option 719 Spezial.
Nový predný spojler a štítok a novo navrhnutá horná časť kapotáže.

BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019

BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019

BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019

BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019
BMW R 1250 RS 2019

Foto:
 BMW R 1250 R 2019 BMW R 1250 RS 2019 BMW R 1250 GS 2019 BMW R 1250 GS Adventure 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMWBMW
Model:R 1250 RR 1250 RSR 1250 GSR 1250 GS Adventure
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:NaháčNaháčCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1254 ccm1254 ccm1254 ccm1254 ccm
Max. výkon:136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:143 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.5:112.5:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:102.5 x 76 mm102.5 x 76 mm102.5 x 76 mm102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardankardan
Zdvih vpredu:140 mm140 mm190 mm210 mm
Zdvih vzadu:140 mm140 mm200 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm305 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR 17120/70-ZR19120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm276 mm276 mm276 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR 17170/60-ZR17170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:239 kg243 kg249 kg268 kg
Výška sedla:820 mm820 mm850 mm890 mm
Rázvor:1515 mm1530 mm1525 mm1504 mm
Dĺžka:2165 mm2202 mm2207 mm2270 mm
Šírka:880 mm925 mm952.5 mm952 mm
Výška:1285 mm1285 mm
Objem nádrže:18 l18 l20 l30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h200 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s3.25 s3.6 s4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km4.75 l/100km4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 275 kmcca 315 kmcca 473 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sérii, za príplatok rozšírené nastaveniaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:za príplatok vypletané kolesávypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Variabilné časovanie ventilov ShiftCamVariabilné časovanie ventilov ShiftCam

Pridané: 07.11.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: