Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2266 až 2280 z cekového počtu: 3166.
07.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7290 [Novinky - Súťaž]

Súťaž: Touratech BEST ADVENTURE TRIP 2010
Bol si už tento rok na adventure výjazde? Alebo sa ešte len chystáš na expedíciu do exotických krajín? Zažil a videl si niečo nezvyčajné? Podeľ sa s nami o svoje zážitky!!!
05.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3878 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na desiaty ročník Podjavorinského okruhu v Novom Meste nad Váhom
Príďte sa pozrieť 7. a 8. augusta do Nového Mesta nad Váhom na preteky oldtimerov.
04.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16344 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj
Tak ako sme avizovali, tohto roku sa uskutoční už deviaty ročník stretnutia motorideákov - Motoride Tour 2010 a bude to znovu za hranicami. Tento rok vás Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie do vinohradníckej oblasti k sútoku Bodrogu a Tisy - do Tokaja.
03.08.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18740 [Testy a predstavenia - Test]

Japonská nevesta – Suzuki GSX-R1000
Stojí tu predo mnou v krásnych bielych šatách so zlatými črievičkami. A iba mne sa sľubuje na spoločnú cestu životom...
30.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3395 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Trať pro Strike Sport Motoráj Maraton 2010 připravena!
Ukrajina. Země divokých hor, dravých bystřin, hlubokých lesů a travnatých plání. Země, kde zjistíte, co ve vás skutečně je.
27.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15784 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VT750S - sivá myška či Sportster?
Sivá myška alebo japonský sportster? To sú dve slovné spojenia, ktoré mi napadli po zhliadnutí prvých fotiek tejto honďáckej variácie na tému VT. Avšak ani po týždňovom spolužití s eS-kom v tom nemám celkom jasno.
26.07.2010 - shella Čitatelia: 21791 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Tučný Intruder
Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.
23.07.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17503 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Bunda 4SR - REBEL OLD STYLE
Ako som už písal, túto sezónu som začal voňavo, komplet v novom ošatení. O papučkách ste si už mohli prečítať pár úvodných riadkov, tak poďme tieto riadky venovať bunde.
15.07.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 33942 [Testy a predstavenia - Test]

Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
Možno raz ráno vstanete z postele, zhlboka sa nadýchnete, zastavíte sa v kúpeľni, opláchnete si tvár vodou, pozriete do zrkadla a budete tam vidieť niekoho iného. Už nie ste tým, čím ste bývali, už nevidíte v svojich očiach tú rozmarnosť a otázne hodnoty. Je tam niekto iný, stále však ten istý. Sadnete si na záchod a zoberiete do ruky značne ošúchaný katalóg motoriek pre rok 2011, náhodne ho otvoríte a prst ukáže na Suzuki GSX 1250 FA. To bude ono.
14.07.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9664 [Novinky - Oznam]

Rozhovor: BRP Enduro campy s Jarom Katriňakom
V rámci úspešnej minuloročnej sezóny zrealizoval Environ Imidjex team 16 enduro campov na Slovensku aj v Rumunsku pod taktovkou Maxa Kovalčíka a Jara Katriňáka. Každý camp bol špecializovaný podľa prihlásených endurákov, či už na štvorkolky, alebo ľahké, ostré endurá tak, aby si každá skupina čo najkvalitnejšie zajazdila.
14.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4310 [Novinky - Editorial]

Editorial Mototoride.sk 07/2010
Sezóna sa pekne rozbieha, dažde utíchajú a v garáži Motoride.sk „mechanici“ pracujú na tom, aby ste mali aj nasledujúci mesiac čo čítať.
12.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4476 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 7/2010
Nové júlové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
12.07.2010 - Cacao Čitatelia: 18940 [Testy a predstavenia - Test]

Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
Áno, čítate správne. Tentokrát sa pozrieme na tohto cruisera z absolútneho protipólu a pokúsime sa ukázať, že aj na takomto stroji sa dá celkom svižne pojazdiť. To, že športové jazdenie a čoproidná VNka s brašňami nejde dokopy je len uhol pohľadu... Ten vám neberieme...
08.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26498 [Technika - Dobré Rady]

Meranie rýchlosti v doprave - Laserové merače a POLCAM
Často opakovaná otázka merania rýchlosti a riešenia priestupkov v tejto oblasti sa začiatkom sezóny ukazuje opäť ako aktuálna.
05.07.2010 - kizuna Čitatelia: 16775 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 4. časť - Kontrola pred jazdou
Náhlim sa mestom priamo do garáže, netrpezlivý sa prezlečiem a sadnem na mašinu. Musím stihnúť moju partiu smerujúcu na babu aspoň na okraji mesta. Či je všetko OK? Jasnačka! Motocyklu som venoval modlitbu, ale po svojom! Trvá to 3 minúty.
Predchádzajúce | 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!