Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1622 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.

 Zdieľať

Pridané: 14.10.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 11892 [Testy a predstavenia - Test]

Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete znova prečítať po kliknutí na nadpis. Pokračujeme porovnaním celoročného spoločníka so streetfightrovou potvorou rovnakej značky - Z1000.

Áno, porovnávame hrušky s jablkami. Ale aj to občas treba. Postavili sme oproti sebe dva stroje, ktoré majú na prvý pohľad spoločné iba 17" kolesá. Pri podobnej hmotnosti má Zed dvakrát viac valcov a koní ako Versys a keď prižmúrime oko, dalo by sa to povedať aj o cene (7 495 eur resp. 10 995 eur). Podľa parametrov by teda Zed mal byť dvakrát lepší ako Versys. Toto zavádzajúce tvrdenie sme sa pokúsili rozlúsknuť na trati a zistiť, kde má navrch Versys a kde litrový Zed.

Milan Mikulík (Milan Mikulík - Mikulec)

Posedenie u športovca

 Kawasaki Z1000 na trati

Hneď po presadnutí z Versysa, na mňa Zed pôsobí ako motorka pre predátora na boj proti alienovi. Mohutná nádrž o ktorú sa dá oprieť pri brzdení, široké a dobre tvarované rajdy, stupačky položené „rejsovejšie“. Tak isto tvrdá sedačka, tvrdá spojka a tvrdé radenie. No a každopádne tvrdý podvozok.

Zed is dead?

Neviem, kde to Brjús zobral, ale keď povedal “ Zed is ded, bejby“, tak pekne kecal! Jedine, že by to patrilo niektorému druhému Zedovi, lebo tento je živý až priveľmi. 138 kobýl je na tento okruh skoro nezvládnuteľné stádo dostihových šprintérok. Oproti menej ako polovičným Versysovým 64 je to úplné iná liga. Na takejto trati ho dokážete využiť možno tak na 20-30% čo je samozrejme na škodu. Pretože jazdiť so stiahnutou prdelkou a báť sa tomu poriadne podkúriť je na úkor zábavy.

Sado maso

 Kawasaki Z1000 na trati

Mastenica v podobe sadomaso chúťok pokračuje od motora cez pruženie až po brzdy. Oproti Versysovej mäkučkej prednej húpačky, tu máte pod sebou tvrďárnu prvej kategórie. Pri brzdení to ide dole presne tak ako má, v náklone vám to nedá kopanec naspäť a drží motorku tam, kde je to potrebné. Na brzdy si stačí len spomenúť a ak skombinujete prednú a zadnú, tak za sebou nechávate krásnu lajničku, motorka je presne nasmerovaná do náklonu v perfektnej pozícii. Cacao už vytkol absenciu tlmiča a ja musím len súhlasiť. Tak ako v bežnej premávke, tak aj tu mi chýbal.

Koniec koncov

 Kawasaki Versys na trati

Nerád to hovorím, ale aj keď je Zed silnejší, rýchlejší, lepšie brzdí, gumky sedia o triedu lepšie, aj tak bol Versys na tejto trati lepší. Keď píšem lepší, tak myslím nie len, že by som s ním spravil lepší čas, ale aj pocity z jazdy boli niekde inde. Fun faktor je pri Versysovi každopádne vyšší.


Názor druhého redaktora: Dominik Juriš (Cacao)

Porovnanie úplne odlišných strojov v rovnakých podmienkach je pre mňa vždy výzvou a skúsenosťou, po ktorej dokáže jazdec oceniť špecifické správanie bikov. Až keď presadnete z jednej motorky na druhú a bez prestávky valíte ďalej, odhalíte aj menšie rozdiely. Inak tomu nebolo ani v prípade našej dvojice od zelených.

Jazdecká pozícia

Z1000 je oproti Versysovi z hľadiska jazdeckej pozície drobec. Na Versyse má jazdec kráľovsky veľa priestoru a možností sedenia. Vzpriamený chrbát a uvoľnené nohy sa podobajú sedeniu na stoličke. Z1000 vás usadí na nekompromisne tvrdé sedlo s pokrčenejšími nohami a širokými rajdami, ktoré sú bližšie k jazdcovi v akurátnej výške. Zaľahnúť na rovinke som nemal problém, ale pri vysadaní v zákrutách som mal na Versyse viac miesta. Minimálne pocitovo je možné dosiahnuť väčší náklon na Versyse a stupačky škrtáte o asfalt oveľa neskôr ako na Zedovi, kde sa mi tŕne zdali až príliš dlhé a robili ryhy do asfaltu v každej zákrute.

Motor

Osobne považujem 100 koní a 100 Nm za dostatočné parametre na bezpečné bežné jazdenie. Papierovo má Versys málo a Zed priveľa. Na trati mi viac vyhovoval motor Versysa, ktorý ma nikdy výkonovo neprekvapil a viac ma baví vyžmýkať bike na doraz, ako jazdiť na 30% výkonu. Výhodou tohto stroja aj pri relatívne malom výkone je jeho dobré sprevodovanie, ktoré ho dokáže postaviť na zadné s plynom na prvých dvoch kvaltoch. Výkon Z1000 budí na 4 metre širokej trati rešpekt. Zrýchlenie a záťah zospodu sú výborné, ale v zákrutách je dobré byť s plynom opatrný.

Podvozok a brzdy

Presadnutie z Versysa na Z1000 mi pripadalo ako 10-ročná evolúcia. Bez servítky by to bolo asi takto: Versys je pri Zedovi ako gumená hračka, ktorá sa kvôli vysokým zdvihom vlní a tancuje po celej ceste, v zákrute nedrží stopu a pri brzdení ide dolu potápajúci sa Titanic. Liter je neskutočne tuhý a v zákrute nemihne ani brvou. Ide presne tam, kam ho nasmerujete bez akejkoľvek tolerancie. Brzdy Tokico sa zakusujú už pri jemnom pohladkaní brzdovej páčky. Zedovi by sa dala vytknúť absencia tlmiča riadenia, ktorý sa zíde pri prudkých výjazdoch, kedy predok letí hore takmer okamžite.

Záver

Ak nám ešte aspoň trochu veríte, že píšeme pravdu, tak na "plnú hubu" povedať, že Versys je lepší ako Z1000 je trochu odvážne, ale v tejto konkrétnej situácii to tak je. Na úzkych kľukatých cestách v nízkych rýchlostiach si podľa mňa s Versysom užijete oveľa viac zábavy ako so svalnatým bráškom.

Video:

Pozadie/Wallpaper

 Kawasaki Versys na trati
 Kawasaki Versys na trati
 Kawasaki Z1000 na trati
 Kawasaki Z1000 na trati


Čo už bolo o Versyse napísané?

14.09.2010 - Cacao Čitatelia: 14783 [Testy a predstavenia - Test]

-

S univerzálom na trati - Kawasaki Versys

Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete prečítať po kliknutí na nadpis.

 

26.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 29905 [Testy a predstavenia - Test]

-

Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách

V tejto sezóne Versys oficiálne brázdi cesty už štvrtý rok. Jeho druhá, o detské choroby očistená, verzia nám padla do rúk na začiatku sezóny a my ju vždy večer len s ťažkým srdcom nechávame v garáži snívať sny spravodlivých.

 

28.06.2010 - Cacao Čitatelia: 13269 [Testy a predstavenia - Test]

-

Jazdenie na biku s nulou na tachometri - prvá tisícka na Versyse

Ešte pred časom bolo pre veľa jazdcov takmer nereálne kúpiť si "fungláča". Našťastie sa ceny pohybujú rozumnejším smerom, a tak si viacerí môžeme dovoliť kúpu úplne nového stroja. Pokúsime sa aplikovať naše skúsenosti na celosezónneho spoločníka, Kawasaki Versys.

 

13.05.2010 - Cacao Čitatelia: 14792 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Kawasaki Versys - bike na každý deň? Začiatok celosezónneho testu

Posledný aprílový deň sme si od dovozcu Kawasaki prebrali nového spoločníka na túto sezónu, aby sme preverili jeho kvality zo všetkých strán. Začíname.

 

Čo by ťa mohlo zaujímať - Kawasaki Versys

Ceny vybraných doplnkov:

Príplatok ABS 600 EUR
Nálepka na nádrž 28.40 EUR
Cena LSL padakov 59,95 EUR sada + 49,95 EUR štuple

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 57,62 EUR
Spätné zrkadlo 62,90 EUR
Stupačka (Komplet aj s pružinou a čapom) 84,58 EUR
Smerovka 34,02 EUR
Svetlomet 285,40 EUR
Brzdový pedál 41,82 EUR
Bočný plast na nádrži 135,03 EUR
Radiaca páčka 61,28 EUR
Spojková páčka 21,14 EUR
Predný blatník 141,11 EUR

Čo by ťa mohlo zaujímať - Kawasaki Z1000

Ceny vybraných doplnkov:

Príplatok ABS 600 EUR
Nálepka na nádrž 31.40 EUR boky + 41.50 EUR stred
Cena LSL padakov 79,95 EUR sada + 49,95 EUR štuple

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 79,43 EUR
Spätné zrkadlo 54,11 EUR
Stupačka (komplet aj s pružinou a čapom) 83,06 EUR
Smerovka 38,64 EUR
Svetlomet 665,24 EUR
Brzdový pedál 79,43 EUR
Bočný plast na nádrži 63,00 EUR + 33,33 EUR nálepka
Radiaca páčka 52,11 EUR
Spojková páčka 17,16 EUR
Predný blatník 172,84 EUR

Text: Cacao, Milan Mikulík - Mikulec

Foto: Cacao,Romoto
Video: Cacao,Milan Mikulík - Mikulec,Romoto

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki Versys 2010 Kawasaki Z 1000 2010
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasaki
Model:VersysZ 1000
Rok:20102010
Novinka:NOVINKA 2010NOVINKA 2010
Kategória:CestovnáNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:649 ccm1043 ccm
Max. výkon:63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot.137.4 k (101.0 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:61 Nm / 6800 ot.110 Nm / ot.
Kompresný pomer:10.6:111.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 6077.2 x 50.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:145 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm250 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)190/50-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198.2 kg
Hmotnosť s náplňami:206 kg
Výška sedla:845 mm815 mm
Rázvor:1415 mm
Dĺžka:2125 mm2095 mm
Šírka:840 mm805 mm
Výška:1315 mm1069 mm
Svetlá výška:180 mm
Objem nádrže:19 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 339 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:7.495,- € (bez ABS) k 1.8.2010

Pridané: 14.10.2010 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: