Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2491 až 2505 z cekového počtu: 3158.
05.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15557 [Testy a predstavenia - Test]

Prečo nás dostalo supermoto
Supermoto nie je určite kúpa z rozumu. Jedine srdce vám môže rozkázať, že sa vydáte týmto smerom. Bránou do tohto sveta môže byť práve KTM 690 SMC.
04.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16255 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 05/2009
Nové májové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 27. apríla. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
04.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4470 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 5/2009
Na pultoch je pre vás pripravené ďalšie horúce číslo Motohousu. Dostanete od nás komplet všetky superšporty zo šesťkíl, jednu zfleku novú okruhovú KTMku a ako čerešničku na túto tortičku novú Ducati Streetfighter, na ktorú sme sa všetci tak tešili.
02.05.2009 - Cacao Čitatelia: 16737 [Novinky - Pozvánka]

Nová predajňa Custom Choppers Slovakia
Spoločnosť CUSTOM CHOPPERS SLOVAKIA s.r.o. otvára svoju novú predajňu neďaleko Bratislavy.
29.04.2009 - campa Čitatelia: 7348 [Novinky - Oznam]

Reakcia na článok BEZTRESTNÝ REV v Plus 7 dní
Po prečítaní článku redaktora týždenníku Plus 7 dní ( číslo 18) Martina Guziho som si nemohol pomôcť a dovolil si napísať reakciu na jeho článok.
28.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25017 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event + MOTORIDE Enduro Challenge 2009
Po úspešnom prvom ročníku Touratech Travel Meeting a pozitívnych reakciách účastníkov ideme do druhého ročníka aj spolu s Motoride Enduro Challenge - jedinou XL amatérskou rally na Slovensku!
21.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8039 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 4. haličskú motorkáreň
Všetci ľudia dobrej vôle ste pozvaní na 4. ročník haličskej motorkárne, jediného európskeho stretnutia veteránov s novými motorkami. Do kalendára si rezervujte víkend 23. - 24. mája!
20.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17130 [Novinky - PR článok]

Značka Suzuki konečne aj v Košiciach - Suzuki Moto Center Caffé
Už je to slušná kôpka rokov odkedy majú Suzukáči v Košiciach suchoty. Od začiatku tohto roka je však už všetko inak. V Košiciach otvorili predajňu aj servis tejto japonskej značky.
15.04.2009 - mess Čitatelia: 4609 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 4. MotoRide E.S.C. Paintball War
Nebaví ťa práca? Nudíš sa v škole? Máš nevyriešené účty z minulého roka? Túžiš po inom adrenalíne ako na motorke?
14.04.2009 - Cacao Čitatelia: 20652 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
10.04.2009 - gilbert Čitatelia: 7624 Strany: 2 [História]

Výstava: Na plný plyn
Malokarpatský región je trvalo zapísaný v povedomí nadšencov a obdivovateľov motoristického športu. Mestské Múzeum v Pezinku si túto skutočnosť pripomenulo motoristicky ladenou dlhodobou výstavou...
06.04.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9855 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Potrápili sme KTM RC8R na T’N’T Track Days
Jar si nemohla vybrať lepší čas, kedy vtrhnúť do našich končín. Vystupujem z auta na okruhu Pannonia ring, nebo bez obláčikov, teplota približne 20°C a predo mnou celý deň jazdenia s KTM-kou na okruhových dňoch T’N’T Track Days.
06.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6164 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 04/2009
Termín vydania aprílového čísla Sveta motocyklov sme načasovali tak, aby ste si ho mohli kúpiť už v našom stánku na výstave Motocykel 2009.
03.04.2009 - XXL-LM Čitatelia: 5520 [Novinky - Pozvánka]

Custom Chrome Europe - Show Mainz 2009
Ako každý rok aj tento sa konala v nemeckom Mainzi medzinárodná výstava custom motocyklov pod hlavičkou Custom Chrome Europe a AMD.
31.03.2009 - oblukmt Čitatelia: 22099 [Technika - Dobré Rady]

KETTENMAX automatický čistič reťaze
Neviem teda ako vy, ale ja som z tých pohodlnejších ľudí a nerád mávam celé ruky špinavé od oleja a iného sajratu čo sa stihne počas jazdy na reťaz nalepiť. A práve toto ma donútilo začať na nete hľadať dáku somarinku čo by ma od tejto práce aspoň trocha oslobodila. A narazil som na rakúsky výrobok KETTENMAX.
Predchádzajúce | 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!