Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31381
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18387)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12994)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2731 až 2745 z cekového počtu: 3158.

06.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 51745 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR

"Ahoj krásavica, dlho sme sa nevideli", povedal som jej pri preberaní. Naposledy som ťa videl takú krásnu, voňavučkú a nažhavenú, teraz si uzimená a špinavá dažďom. Tak poď, zohrejem ťa...

 

03.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 32724 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test brazílskeho tigríka Yamaha YBR 250

Táto šikovná dvestopäťdesiatka bola v dosť skromnom duchu predstavená ako tohtoročná novinka na kolínskom Intermote. Odvtedy ubehlo tehotenských deväť mesiacov a my ju máme na testík.

 

02.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8914 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki paľba na Pannoniaringu

Ešte som sa nezbavil svalovice z minulotýždňovej akcie a už sme ťahali do Maďarska zase...

 

02.08.2007 - campa Čitatelia: 13450 [História]

-

História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

V roku 1947 vyrábal Soichiro Honda svoj model „A“ a motor montoval do rámu bicykla, neskôr to bol model Dream „D“ a v 1951 sa rozbehla sériová výroba. Fujisawa rozbehol prvú dílerskú sieť Honda v 13 000 obchodoch s bicyklami.

 

01.08.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 15790 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Adamoto Maior 250

Adamoto pripravila pre tento rok päť noviniek v kategórii skútrov. Na toho najväčšieho z nich som si posvietil trochu bližšie.

 

01.08.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9179 [Novinky - Pozvánka]

-

Motoride tour opäť na severe Slovenska

Už striháme meter do šiesteho stretnutia Motorideákov!

 

29.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26861 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis

Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...

 

28.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6867 [Testy a predstavenia - Test]

-

Ducati deň na Pannoniaringu alebo duc duc do kačírku

Piatok 27. 7. bol dňom, kedy sa nad maďarským okruhom ozývali dva valce oveľa viac než štyri. Desmo rozvody prevažovali nad klasickými, suché spojky pískali na každom rohu. Bol tam totiž Ducati deň.

 

26.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7020 [Novinky - Pozvánka]

-

3. motoSHOW - Supermoto v Prešove aj s hosťom Petrom Kuchařom

Po prestávke sa pred Mestskou športovou halou v Prešove znovu rozozvučia motory supermotardov. Okrem nich čaká na návštevníkov bohatý program vrátane hviezdy FMX Petra Kuchařa.

 

26.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17548 [História]

-

Talianske vidlicové motory

Moto Morini je značka klasickej talianskej konštrukčnej školy. Spoločnosť v roku 1937 založil Alfonso Morini a bola rodinným podnikom Moriniových do roku 1987, no dnes patrí patrí „deštruktorom talianskej klasiky“ a to bratom Castigliovým spolu s ostatnými slávnymi značkami.

 

24.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6570 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motoride info 07/2007

Pozri sa, čo prináša aktuálne číslo mesačníka Motoride info.

 

23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42602 [Testy a predstavenia - Test]

-

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal

Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.

 

20.07.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 36246 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Yamaha XVS 1300 A Midnight Star

Hviezdna rodina Yamahy sa opäť rozrástla. K XV 1900 Midnight Star pribudla menšia sestra XVS 1300 A Midnight Star.

 

19.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17309 [História]

-

Japonské vidlicové motory VI - Honda Varadero

Istý moment som na inom mieste pri inej príležitosti tvrdil, že Honda svojim modelom XL 1000V Varadero dala úder pod pás všetkým cestovným endurám, teda aj segmentu rally touring.

 

17.07.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 40515 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test cestovateľa Honda CBF 1000

Takmer presne tri roky nám trvalo, kým sme otestovali celý modelový rad CBF. Začali sme päťstovkou, uzatvárame to litrom. Konečne!

 

| 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 |

Kawasaki Good Times Tour

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »