Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3091 až 3105 z cekového počtu: 3166.
26.01.2004 - majky Čitatelia: 17619 [Technika - Dobré Rady]

Diódové podsvietenie budíkov
Servus ľudkovia,
Opäť sa hlásim k slovu aby som Vám zase niečo malé ukázal. Čas opäť pokročil a tak som sa vrhol na diódové podsvietenie budíkov na mojej Jawe.
23.01.2004 - Retro Čitatelia: 64726 Strany: 6 [História]

Dvojtaktné rýchlostné motocykle JAWA
Továreň JAWA do r.1965 napriek tomu, že vyrábala sériové motocykle s dvojtaktným motorom (okrem 500 OHC), na cestné preteky pripravovala výhradne štvortakty. Koncom roka prišiel "zhora" príkaz na okamžité zastavenie výroby a vývoja štvortaktov. Mali ich nahradiť dvojtaktné motocykle, s ktorými na pretekoch zatiaľ neboli továrenské skúsenosti.
18.01.2004 - director Čitatelia: 23493 [Technika - Úpravy motocyklov]

BOXER 750
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
16.01.2004 - director Čitatelia: 25644 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tatran 125
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - director Čitatelia: 19476 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 24790 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 250
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 21652 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 SV
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
11.01.2004 - TTom Čitatelia: 21256 [Novinky - Súťaž]

FOTOSÚŤAŽ
Je zima. Je to vidieť aj v niektorých diskusiách... A tak sa pokúsim vyhlásiť tému, ktorá by nás na chvíľu mohla spojiť všetkých...
01.12.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16321 [Novinky - Oznam]

Zimné Stretnutia
Aj keď motorky sú už zazimované, slovenskí motorkári nespia. Od prvého Natálkineho zimného stretnutia už prebehli úspešne ďalšie 2. akcie na západe aj východe krajiny. Pripojte sa aj vy...
nové: 12. Košické motostretko
nové: 16. Natálkina zimná chlastačka
26.11.2003 - TTom Čitatelia: 9517 [História]

Trojkolesové stretnutie
O tom že pojem zraz nemusí byť vždy spájaný so slovami chľast, sex a decibely, svedčia aj stretnutia trojkolesových historických vozidiel.
11.11.2003 - roentgen Čitatelia: 15209 [Testy a predstavenia - Test]

Test PMR-ka po 1600 km.
Pred časom Harly uverejnil svoje skúsenosti s Interkomom. S priateľkou sme cez leto jazdili po Nemecku a tam sme, z podobných pohnútok ako vyššie spomínaný, kúpili PMR (Public Mobile Radio) vysielačky s príslušenstvom pre motorkárov (Maycom EH-446 motorrad set). Hneď sme ich aj vyskúšali a tak môžem ponúknuť zopár poznámok. Od 24.10.2003 je totiž používanie PMRiek legálne aj na Slovensku.
07.11.2003 - Andre Čitatelia: 22240 [Technika - Úpravy motocyklov]

Hliníkové kufre
Návod na výrobu kufrov (možno len pre náročných).
23.10.2003 - TTom Čitatelia: 27015 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST BMW R 1100 S
Vďaka redakcii SMC (ktorá mi cenzuruje články) som mal možnosť na chvíľu osedlať bavoráka. A tak aj sem uvádzam zopár dojmov, ktoré prináša najvýkonnejší boxer: R 1100 S
20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32763 [Technika - Úpravy motocyklov]

48 valcový motocyklový motor
Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.
20.10.2003 - sita Čitatelia: 4737 [Novinky]
Rozkol vo vedení SMF, nedôverujú Neumairovi
B. Neumair: "Vyslovenie nedôvery a vôbec už pozastavenie činnosti prezidentovi SMF riadiacou radou stanovy a rokovací poriadok SMF neriešia"
Predchádzajúce | 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!