Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28443
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16947)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11496)
Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2004 Autor: TTom
Čitatelia: 25103 [Testy a predstavenia - Test]

Nárast zdvihových objemov je všadeprítomný ako vplyv nadnárodných spoločností. Nafúknuté skútrové päťdesiatky tváriace sa megabrutálne poväčšine len tak prudko vyzerajú. Iná reč sú už vyššie kubatúry.

“Výnimočný, atraktívny, spoľahlivý, ojedinelý, dokonalý, úžasný...“
Nebojte sa. Som v poriadku. To bolo len pár slov z jedného katalógu...

Zjavil sa v roku 2000.
Megalománske preteky v zdvihovom objeme postihli každú kategóriu motocyklov. V triede skútrov je kubatúra 250 dnes už strednou triedou. Z prvého pohľadu na motorku srší to, čo tento model naozaj stelesňuje – pohodlie. Ako Jazz vyzerá vidíte na fotkách, podľa mňa je to z hondovskej tohtoročnej ponuky skútrov najpríjemnejší vzhľad. Nepotrpím si na hypermoderné dizajnérske ejakuláty.

Motorka ako motorka – takže koža, integrála, ideme. Ovládanie je jednoduché ako scenár telenovely. Spínačka, automatický sýtič, spacifikovaný zvuk. Štvortakt samozrejme. Honda sem už skútrové dvojtakty nevozí. Na bočáku to nejde naštartovať - je tam spínač. Ak by niekto nevedel, pri štarte skútrov treba stlačiť brzdu, spínač je aj tam. Jazdím do roboty na skútrovej päťdesiatke, takže rozbeh na tomto bol príjemnou zmenou. Aj v porovnaní s Pantheonom (FES 150) je cítiť rozdiel výkonu. Pekný plynulý záber, variátor v sérii zaberá od už spodných otáčok. Píšem variátor v sérii, pretože dnes je možné zohnať „tuningové“ odľahčené odstredivé valčeky a pružiny ktoré posunú záber do vyšších otáčok za účelom prudšej akcelerácie. Ale o tuningu sa rozpisovať už radšej nebudem... (dvojbodka pomlčka a dve tri zátvorky)
Variátor sa stará o permanentne plynulý chod. Ale aj tak som pri rozbehu mimovoľne mykol ľavou nohou. Páky nikde. Chce to na nohy úplne zabudnúť, automobilovo ich oprieť o šikmú časť podlahy. Na tohto skútra som presadol priamo z CBF 500 a hneď bolo cítiť mestskú skútrovú ekomorfózu. Po prvom rozbehu mám dojem že prestalo pršať a že idem 60. V skutočnosti stále lialo a šlo to 80. Predné plexi a vôbec celá kapotáž vytvárajú v nepriaznivom počasí naozaj inú dimenziu jazdy.
„Hornetovské“ zrkadlá trasú len pri voľnobehu, za jazdy je odraz čistý. Sedadlová opierka je gut. Prvé kilometre trochu opatrne, má to slušný rázvor na ktorý si treba zvyknúť. Hodnota rázvoru (1545mm) prekonáva veľa modelov – len pre zaujímavosť – väčšie rázvory majú z tohtoročnej ponuky Hondy len Varadero, šesťstovkový skúter Silver Wing (FJS 600) a čoproidy. Maximálku píšu 119, ukázalo to 126 pri 7 800 otáčkach. Pri dobrom vetre sa to rozbehne na 130 pri 8 100. Pri 120 (7 500) nastáva mierna rezonancia v podlahe – akoby motorka dávala znamenie že už oveľa rýchlejšie nepôjde. Obával som sa že diaľničné obiehanie bude pripomínať rozbehové obiehanie v avii, predpoklady sa nesplnili. Nie je to samozrejme zrýchlenie nadlitrového čopra, ale na diaľnici sa to naozaj nestratí.

Tá guča vpravo je prosím pekne ručná brzda. Zíde sa (vzhľadom na variátor) pri parkovaní v kopci, pôsobí bovdenom na zadný kotúč. Parkovacie svetlo je na spodnej časti plexi, stretávačka vľavo. Diaľkové vpravo, svieti spolu so stretávačkou. A načo je tam otáčkomer? Neviem. Do zákrut sa treba zahryznúť až po zžití sa so spomínaným rázvorom a pomerne mäkkým pružením. Neraz ma oblial pot - v dlhých hrboľatých zákrutách bolo negatívne cítiť fajnovejšie vyladenie podvozku. Aj ťažisko skútrov je inde než u bežných motocyklov. V nejakom katalógu som čítal že to má aj ABS, ale papier znesie všetko... Zaflekovať na štrku sa dá prednou aj zadnou, použitý brzdový systém CBS tomu nezabráni. Na asfalte sa mi podaril šmyk len prednou. (Systém CBS zjednodušene: zadná pribrzďuje aj prednú.) Brzdy úmerné výkonu.
Spotreba 3,85 l, polovica z jázd bola diaľničný kotol.
Jazz sa cíti najlepšie v meste – tak trochu spája výhody motorky a auta. A automat je v mestských posúvačkách k nezaplateniu. Pod sedačkou som čakal hlbší priestor, ale široký je dosť, vlezie tom toho veľa. Je tam dokonca vnútorné osvetlenie pri otvorení. Pod krytom pod sedadlom je baterka, poistky. Pod pravým krytom pri ľavej nohe spolujazdca je pod deklom otvor sviečkový. Oba spomínané kryty sú demontovateľné bez náradia. Motor je ukrytý ako motoredaktori na hodinách slovenčiny. A v prednej skrinke (pri kolenách) je elektrická zásuvka. De luxe. Nosič tiež. Len vyklopenie sedadla by chcelo nejaký záchyt, aby sa na bočáku nezatváralo.
Muškové praženice zostanú na prednom plexi. Mne by sa hodilo sklo vyššie, alebo nižšie. Prúd vzduchu smeruje presne na sklo prilby, pri pootvorenom štíte ho teda roztrasie. To mi robilo aj Varadero – asi nemám honďácku výšku. Možno by pomohlo tvarovanie vrchnej časti plexiskla. (ako má napr. originál doplnkový štít na Deauvilla (NTV650)). Po zaľahnutí za plexi nastáva príjemné ticho a jazdec hľadí cez sklo tváriac sa spokojne ako skalár ktorý práve prehltol gubku.

Je to naozaj pohodlná motorka. Zišla by sa. Ale chce to už vlastniť garáž. Do výťahu to nevlezie, jedine s poriadnym rozbehom.

TTom (ttome@orangemail.sk)

Motocykel zapožičal: HONDA Slovakia spol.s r.o., Bratislava

Technické parametre HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)

  • Motor: 249 ccm, štvortaktný jednovalec, kvapalinou chladený, SOHC
  • Vŕtanie x zdvih: 72,7 x 60 mm
  • Kompresný pomer: 10,5:1
  • Výkon: 14,1 kW pri 7 000 ot./min.
  • Krútiaci moment: 20,6 Nm pri 6 000 ot./min.
  • Prevod: automat - variátor
  • Rozmery d/š/v: 2 210/760/1 360 mm
  • Svetlá výška 130 mm
  • Výška sedadla: 720 mm
  • Rázvor: 1 545 mm
  • Hmotnosť: 173 kg (pohotovostná), 360 kg (celková)
  • Objem nádrže: 12 l
  • Kolesá: 1 x 2.75, 12 x 3.50
  • Pneumatiky: 110/90-13 56L, 130/70-12 62L
  • Pruženie: vpredu – teleskop 33 mm, vzadu – dva tlmiče
  • Brzdy: kotúč 240 mm, kotúč 220 mm, CBS
  • Max. rýchlosť: 119 km/h
  • Cena: 225 000 SK (03.08.2004)

Pridané: 03.08.2004 Autor: TTom Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria