Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3136 až 3150 z cekového počtu: 3166.
14.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8040 [Novinky - O motoride.sk]

MotoRide.sk oslavuje prvé narodeniny !!!
Po roku existencie MotoRide-u Vás možno napadá otázka. Prečo vlastne tento server vznikol ?
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 80463 [Technika - Motor]

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti
Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67502 [Technika - Motor]

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti
Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.
27.03.2002 - maco Čitatelia: 27530 [História]

SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup
Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.
25.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17109 [Novinky - Oznam]
Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!
Už nejaký ten piatok platí v našom "slovenskom absurdistane" nový sadzobník pokút. Až sa mi vlasy postavili a všetky chlpy zježili, keď som si prečítal Editorial" v SMC a dozvedel sa, že za prekročenie 130-ky na diaľnici zaplatíš 7 000,- Sk a rok si nezajazdíš !!!
15.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9866 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Prototyp Gilera 850 Twin
Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...
11.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9035 [Novinky]

Motocyklom roka 2002 v ČR sa stala Honda VFR 800
Včera večer prebehlo v priamom prenose TV Prima vyhlásenie ankety Motocykl roku 2002 v ČR.
24.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 61514 [Technika - Motor]

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...
Rubrika Technika je tu preto, aby sme Vám priblížili funkciu rôznych častí motocykla. A čím iným by sme mali začať, keď nie priamo srdcom každého stroja, ktorým je motor.
18.02.2002 - feci Čitatelia: 20603 [Novinky]

Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
Sadzobník pokút ukladaných v blokovom konaní za priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky podľa § 22 zákona SNR 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, spáchané porušením všeobecne záväzných právnych predpisov o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky
a
za priestupky na úseku pozemných komunikácií podľa § 22 c zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciach ( cestný zákon ) v znení neskorších predpisov
11.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 185812 [Technika - Dobré Rady]

Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou
Začiatok sezóny sa nekompromisne blíži. Ak ste sa už rozhodli vytiahnuť Váš stroj na prvú jarnú vychádzku, tak Vám ponúkame zopár dobrých rád, ktoré Vás môžu uchrániť od prekvapenia, keď zistíte, že Váš miláčik, ktorý na jeseň fungoval ako švajčiarske hodinky, odmietne naštartovať...
06.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15860 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Triumph Speed Four - štvorvalcový naháč z Anglicka...
Predaj naháčov v poslednej dobe narastá. Aj preto sa Anglický výrobca motocyklov Triumph rozhodol ukrojiť si z tohto veľkého koláča a predstavil nový model Speed Four vychádzajúci z TT 600.
31.01.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10578 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

2002 Ducati Multistrada
Z Talianska prichádza nová rodina Ducati a ako prvý vyslanec je tu úplne nový motocykel Ducati Multistrada 1000. Ducati opisuje nový model
ako "technicky vyspelú motorku so srdcom zo Superbiku, ktorá zároveň ponúka silu a flexibilitu veľkých endúr"...
04.01.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 22718 [História]

Legendárne preteky Tourist Trophy na ostrove Man
Motoristický šport sa po prvýkrát objavil na ostrove Man roku 1904, keď sa uskutočnili automobilové preteky Gordona Bennetta. Keďže v Británii bol takýto druh športu na verejných cestách zakázaný, najbližším útočiskom pre súťažechtivých motorkárov sa stal práve tento ostrov, ležiaci v Írskom mori asi 70 km od západného pobrežia Veľkej Británie. Miestna vláda povolila uzatvorenie ciest a uskutočnenie motocyklových závodov, čím vlastne zapísala ostrov do motocyklovej histórie...
20.12.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 21520 [História]

Modelová rada Honda CB - príchod japonských veľkoobjemových strojov (1961 - 1979)
História modelovej rady CB sa začala písať v roku 1961, keď Honda predstavila prvý motocykel tejto kategórie - CB 77 Super Hawk. Až dovtedy sa Honda venovala iba výrobe malých motocyklov, veľké stroje boli doménou Británie, Talianska a Ameriky. V tom čase bola CB 77 najväčšia Honda vôbec a započala éru športových motocyklov tejto značky.
13.12.2001 - feci Čitatelia: 14726 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
Neviem prečo, ale dosť ma zaujali také stroje, ktoré sú akoby na okraji. Človek nevie, či sú
to prototypy, či "normálne" dostupný "tovar". V každom prípade človeka možno poteší pohľad na
niečo, čo si možno kúpi v budúcom živote, keď sa narodí ako dieťa sultána.
Predchádzajúce | 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!