ISSN 1336-6491 | Online: 1050 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18774)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13421)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 826 až 840 z cekového počtu: 3165.

13.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 27727 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Po malom V-Strome 650, pri ktorom sme skutočne nemohli šetriť chválou, tu máme na holenie jeho brata. Napriek tomu, že je väčší a starší, žije po celý čas v tieni šesťstopäťdesiatky. Má však veľmi prívetivú cenu, najnižšiu z celej kategórie. Nájdeme aj ďalšie superlatívy?

 

13.09.2017 - robart Čitatelia: 6463 [História]

-

XII. zraz motocyklov MANET M-90 v Ružomberku

Slovensko nie je motocyklovou veľmocou, ale aj tu vznikali zaujímavé a pokrokové jednostopové vozidlá. V považských strojárňach sa zameriavali hlavne na nižšie kubatúry. Prvým slovenským motocyklovým dieťaťom sa stal Manet 90. Tento rok sa v Ružomberku konal už 12. ročník zrazu majiteľov a fanúšikov týchto veteránov.

 

07.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7628 [Novinky - Editorial]

-

Z redakčného zápisníka (editoriál) 9/2017 - nové BMW G 310 GS vyskúšame medzi prvými na svete

A to vôbec nepreháňam, pretože o dva týždne odlietame do Barcelony na prvé predstavenie toľko očakávaného najmenšieho GS. Zaujíma ťa na ňom niečo špeciálne? Pošli nám otázky, a my budeme dotieraví, aby sme od tých najpovolanejších dostali odpovede.

 

07.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10601 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup

Tááák a po megavydarenom Bobberi a Thruxtone R, na ktoré dodnes uznanlivo a často spomíname, sme vyskúšali aj o triedu nižšie modely z tejto moderno-klasickej kategórie. Obe sú deväťstovkové a majú rovnaký základ, ale rozdielne periférne komponenty z nich robia takmer úplne iné motorky. Páni, nech sa páči: naháč na anglický konzervatívny spôsob Street Twin a o niečo ortodoxnejšie ladený café-racer Street Cup.

 

07.09.2017 - gilbert Čitatelia: 5824 [História]

-

História Pionier: Crossové Mini 555, časť druhá

V predošlom článku som sa venoval minimotocyklom, ktoré boli používané ako športové náradie. Boli vybavované kolesami tak, aby čo najlepšie sadli malým šampiónom. Kolesá vlastne rástli s nimi. V ostatnom čase sa už takéto náradie dá voľne kúpiť a teda sa rodičia (tréneri) nemusia zaťažovať ako a z čoho vyrobiť pre šampióna jeho terénku. Jednoducho k jazdcovi vhodne veľký motocykel kúpia.

 

06.09.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5111 [Novinky - Pozvánka]

-

Red Bull Get On Top 2017 už o 9 dní pri Žiline!

Už 15. a 16. septembra bude kopec neďaleko Žiliny, na rozhraní obcí Porúbka a Turie, hosťovať nekompromisné vertikálne duely, aké sú pre Red Bull Get On Top typické. Mená ako Štefan Svitko, Thomas Hostinský, Miroslav Ševela, David Cyprián či Patrik Markvart už svietia na štartovej listine. Online registrácia je však ešte stále otvorená, takže konkurencia môže v týchto dňoch iba zosilnieť!

 

05.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5320 [Novinky - Oznam]

-

Prvá fotka Ducati Panigale s V4 motorom

Na svetlo sveta konečne pretiekla aj kvalitnejšia fotka nového superbajku Ducati s vidlicovým štvorvalcom. Vo veľkej miere sa podobá na terajšiu Panigale, iba je, samozrejme, o niečo širšia. Pridané ďalšie fotky!

 

05.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10764 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Nezvyčajnú stavbu The Recidivist od poľských Game Over Cycles ocenil aj samotný Harley-Davidson

Naši šikovní susedia z Game Over Cycles vzali svoj výtvor do USA a hneď vyhrali dve najprestížnejšie súťaže - vyznamenali ich na najväčšom svetovom zraze v Sturgise, aj priamo v Milwaukee. Cenu im odovzdávali samotní majitelia celého Harley-Davidsonu.

 

30.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19410 [Novinky - Súťaž]

-

Už len tri dni - vyhraj Harley-Davidson Iron 883 za jedinú esemesku!

SMS súťaž o nový Harley-Davidson Iron 883 sa čoskoro končí, tak šup-šup, posielaj esemesky! Čím viac správ pošleš, tým je tvoja šanca na výhru vyššia!

 

23.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11480 [Novinky - Oznam]

-

Novinky Harley-Davidson 2018 - technologická ofenzíva v rade Softail

Harley-Davidson oslávi svoje 115. výročie svojím zatiaľ najväčším vývojovým projektom, v rámci ktorého výrazne inovoval modely Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob a Street Bob.

 

22.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 47223 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!

Motoride.sk a jeho redaktori majú našťastie toľko rokov, že z niektorých modelov stihli otestovať už tri či štyri generácie. Sme veľmi radi, že medzi nich patrí aj jedna z najúspešnejších motoriek modernej histórie, nositeľka mnohých superlatívov, legenda Suzuki V-Strom 650.

 

22.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7972 [Novinky - PR článok]

-

V Styxe spustili fantastický výpredaj skladových motocyklov Yamaha

Ku koncu sezóny vám Styx prináša fantastický výpredaj skladových motocyklov značky Yamaha. Zľavy sú až do výšky 1 300 eur!

 

18.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7241 [Novinky - Oznam]

-

Chuligánsky Hypermotard od Deus Ex Machina - 200 koní na 157 kíl!

Woolie zo známej dielne Deus Ex Machina sa na budúci rok chystá na taký menší pretek do vrchu menom Pikes Peak. Postavil si naň vskutku potentný stroj s motorom zo superbajku a ani gramom hmotnosti navyše. S estetikou sa príliš nebabral, veď ide najmä o rýchlosť.

 

15.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18688 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Ak máš viac ako tridsať rokov, tak si určite pamätáš na dobu, kedy sme boli všetci rozklepaní, keď okolo nás prešla CB750 alebo CB1300. Boli to kusiská riadnych motoriek, na ktoré sme nemali prachy, a možno ani kondičku a skúsenosti. Takéto stroje postupne vymreli, aby prišli oveľa modernejšie a menšie naháče, lenže...

 

10.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5850 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motozraz Sveta motocyklov - 16. ročník už ďalší víkend!

K vrcholom letnej sezóny motorkárov sa už niekoľko sezón radí aj Motozraz Sveta motocyklov na Zemplínskej šírave. 16. ročník otvorí svoje brány presne o týždeň, teda vo štvrtok 17. augusta. Na motorkárov a nielen na nich čaká predĺžený víkend plný zábavy.

 

| 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »