Anketa:
Honda práve predstavila modely 2018: drsnejšia Africa Twin, CB125R a 300 R, z konceptu Neo Sports Cafe vzišla nádherná CB1000R
ZdieľaťPridané: 06.11.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12735 [Novinky - Predstavujeme]
Okrem už predstavených noviniek ako Super Cub 125, Monkey a Gold Wing ukázala Honda v Miláne modernizovanú X-ADV, Africu Twin vo verzii Adventure Sports a úplne nové naháče radu CB - 125R, 300R a 1000R. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2017 | Nasledujúci
CRF1000L Africa Twin 2018
Kultová Afrika oslavuje 30. výročie príchodu na trh. Pre rok 2018 Honda upravila prístrojovku, jazdcove stupačky, a pridala 3 jazdné módy. Afrika schudla dve kilá a štupľové pneumatiky bude mať oficiálne povolené v techničáku.
Africa Twin Adventure Sports
Drsnejšia verzia Adventure Sports obsahuje všetko to, čo základná Afrika, ale naviac ponúka väčšiu 24-litrovú nádrž, dlhšie zdvihy odpruženia (teda aj vyšší posed a vyššiu svetlú výšku), vyhrievané rukoväte a najmä riadnu ochranu motora.
Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 - vlastnosti
Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 252 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 240 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 243 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 900 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2340 mm |
Šírka: | 930 mm | 930 mm |
Výška: | 1475 mm | 1570 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 270 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 324 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
CB1000R (predtým koncept Neo Sports Café)
Dalo sa čakať, že nedávno predstavený koncept Neo Sports Café Honda pretaví do sériovej výbavy. Je to tu - má meno CB1000R. Po predchodcovi tu toho veľa neostalo - o 15 kW vyšší výkon, o 5 Nm vyšší krútiaci moment, bezšvová nádrž v štýle CB1100, letmé uchytenie zadného kolesa, LED svetlomet, kompletne LCD prístrojovka, palivové mapy, elektronický plyn... Všimni si na Hondu netypické uchytenie evidenčného čísla. K dispozícii bude aj vychytaná verzia Plus. Na pódium ju priviezol Mick Doohan.
Video: Nová Honda CB1000R 2018
Video: Honda CB1000R Neo Sports Café 2018
CB125R a CB300R
S dizajnovou inšpiráciou v CB1000R prichádza aj osminka a tristovka. Obe majú radiálne uchytené brzdové strmene, USD vidlicu, LED svetlomet, digitálnu prístrojovku a pozor, aj náklonové ABS!
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CB1000R | CB300R | CB125R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 286 ccm | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot. | 13.33 k (9.80 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 8250 ot. | 27.5 Nm / 7500 ot. | 10 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 10.7: 1 | 11 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 75 x 56,5 mm | 76 x 63 mm | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 128 mm | 107 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | jednokotúčová, radiálny 4 piestik | jednokotúčová, radiálny 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 296 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 110/70R17M/C 54H | 110/70R17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 220 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 150/60R17M/C 65H | 150/60R17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 212 kg | 143 kg | 126 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 799 mm | 816 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1352 mm | 1345 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2012 mm | 2015 mm |
Šírka: | 798 mm | 802 mm | 820 mm |
Výška: | 1095 mm | 1052 mm | 1055 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 151 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 16.2 l | 10 l | 10.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km | 3.3 l/100km | 2.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 209 km | cca 227 km | cca 360 km |
Servisný interval: | 12000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | USD vidica | USD vidica |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 9/2018: 12 390 eur Verzia Plus: 13 590 eur | Cena 10/2018: 4 690 eur | 41mm USD vidlica |
X-ADV, Integra a obe NC750
Kríženec endura a skútra X-ADV dostal po vzore Africy Twin špeciálny G mód, vďaka ktorému sa s dvojspojkovou prevodovkou jazdí v teréne o niečo ľahšie.
Novinkou pri všetkých modeloch na tomto základe, teda aj pri Integre a NC750S a NC750X, je možnosť dodatočnej úpravy na 35 kW (výmena sústavy škrtiacej klapky a premapovanie riadiacej jednotky).
Gold Wing
Aj o Gold Wingu sme už čo to popísali, a ešte aj napíšeme. Takúto modernizáciu od podlahy si už zaslúžil :)
Video: Honda Gold Wing 2018 - nový, ľahší, športovejší
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | GL 1800 Gold Wing Tour |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | šesťvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1833 ccm |
Max. výkon: | 126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 170 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 73 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová + spiatočka |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 130/70 R18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 R16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 365 kg |
Výška sedla: | 745 mm |
Rázvor: | 1695 mm |
Dĺžka: | 2475 mm |
Šírka: | 925 mm |
Výška: | 1340 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 21.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 282 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Audio systém: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Spiatočka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 29 900 eur (5/2018) (základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur) |
Super Cub 125
Ako sme písali nedávno, Honda oslávila 100 miliónov vyrobených Super Cubov. To znamená, že Super Cub je najrozšírenejšie motorové vozdilo na planéte. Pri tejto príležitosti prichádza jeho modernejšia verzia so 125-kubíkovým motorom.
Monkey 125
Aj o Monkey sme už písali, pretože bola predstavená na tokijskom autosalóne. Ďalšie údaje doplníme len čo si preštudujeme tlačové podklady.
Pridané: 06.11.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA 2017 - Moto Morini Milano 2018 - Awia
- Ducati predstavila novinky 2018: Scrambler 1100, Multistrada 1260 a Panigale V4 Speciale s výkonom 226 koní - Herghott
- Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin - Redakcia
- Honda potvrdila nový Gold Wing, predstavila koncepty Neo Sports Café, Riding Assist-e, Monkey 125 a elektrické aj hybridné PCX - Herghott
- Practe sa z cesty, letí Honda CB1000R - Tino
- EICMA 2017 - fotky stariniek a ďalších zaujímavostí - Redakcia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Honda pozýva na Adventure Roads 2019 do južnej Afriky - Redakcia
- Honda CB1000R+ Neo Cafe Racer SC80 2019 - Luii
- Vyskúšali sme solídny tretinový liter - Honda CB300R 2018 - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora