Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13189)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 2026 až 2040 z cekového počtu: 5361.

06.02.2015 - Fonzy Čitatelia: 22089 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko

Je to naozaj tak?

 

05.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14092 [Novinky - Predstavujeme]

-

Ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015

Aj tohto roku vydavateľstvo CBS pripravuje ručne maľovanú mapu Slovenska s motorkárskou tématikou. Keďže je to mapa robená motorkármi pre motorkárov, budeme radi, keď sa na ňu mrknete a napíšte, čo si o tom myslíte.

 

05.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3423 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015

Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa v nadchádzajúcej pretekárskej sezóne predstaví ako pretekár českého tímu DRT Racing v medzinárodnom seriáli Alpe Adria Championship v triede Superstock 600.

 

05.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6700 [Šport - Motocross]

-

Halový Supercross aj so slovenským jazdcom! Už túto sobotu v Košiciach

XAWAX EUROPE STARS SUPERCROSS TOURNAMENT prinesie slovenským fanúšikom možnosť po prvý krát zažiť atmosféru halového supercrossu vo vypredanej Steel Aréne v Košiciach.

 

04.02.2015 - karol1 Čitatelia: 9844 Strany: 2 [Technika - Motor 4T]

-

Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Pred dvomi rokmi som si po odjazdení sezóny na kladive TE 510 povedal , že by to chcelo pod zadok niečo ľahšie , obratnejšie , hravejšie. Tak prišla do domu KXF250 2005.

 

04.02.2015 - datadive Čitatelia: 7510 [Bleskovky - Novinky]

-

Nový Triumph Tiger Explorer 1200 prichytený pri testoch

Nový Triumph Tiger Explorer 1200 pre rok 2016 ošpionovaný v Španielsku, neďaleko Barcelony.

 

04.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6026 [Novinky - Predstavujeme]

-

Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov

Mitas uvádza na trh novú generáciu radiálnych motocyklových pneumatík Sport Force+. Tie sú určené pre vodičov športových i cestovných motocyklov.

 

03.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3546 [Bleskovky - Novinky]

-

Nová Honda CBR250RR pre mladíkov v Japonsku

Honda chystá novinku určenú pre ázijský trh a bude ňou Honda CBR250RR. Malý superšport už nebude poháňať jednovalec ale bude mať o piest viac, čím sa priblíži konkurencii ako Kawasaki Ninja 300.

 

02.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4198 [Bleskovky - Novinky]

-

Špionážne fotografie: Malorážka od BMW prichytená pri testoch

Fakt, že BMW chystá malorážku, nie je žiadnou prevratnou novinkou. Ako by však mohla vyzerať verzia naháča od BMW s motorom pod 500 ccm, to určite naznačia nasledujúce fotografie.

 

30.01.2015 - bubo008 Čitatelia: 27843 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajinské rakety

Na jar, na výstave v Inchebe som sa stretol s Arnoldom, spolupútnikom minuloročného tripu a ten mi vraví: „Vieš, že v Bielorusku je z 10-tich báb 11 krásnych?“ No tak to som naozaj nevedel. Po tejto skvelej informácii som skontaktoval Miša a Rasťa, aby som im to povedal a načrtol tento plán:

 

27.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13132 [Novinky - PR článok]

-

Adventure prilba Touratech Aventuro Carbon - nový štandard v segmente

Koncept adventure prilby dotiahnutý do dokonalosti. Najľahšia, najpohodlnejšia, najuniverzálnejšia, najpraktickejšia, najbezpečnejšia, prilba v kategórii cestovných enduro prilieb.

 

26.01.2015 - Kamilko Čitatelia: 11882 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Stačí že sme majiteľmi cieľa - Andalúzia, Španielsko

Aj ja, aj ja, aj ja! Aj ja chcem napísať taký cestopis ako tie ktoré tu už roky čítam! Lenže doteraz som necestoval, preto som nemohol. V lete 2014 som začal cestovať na motorke, ale len do Rumunska o ktorom sa tu písalo viac než dosť a do Álp o ktorých sa tu písalo viac než viac než dosť. Až koncom roka som podnikol jeden menej zvyčajný výlet.

 

22.01.2015 - datadive Čitatelia: 4157 [Bleskovky - Novinky]

-

Hero HX250R s rukopisom Erika Buella

Spolupráca HERO MotorCorp z Indie a Erik Buell Racing z USA, priniesla nový, celkom pekný, malorážkový stroj HERO HX250R.

 

19.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6094 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Doplnky od Roland Sands Design pre BMW R nineT

Už pri samotnom zrode modelu BMW R nineT spolupracovala mníchovská značka s firmou Roland Sands Design zaoberajúcov sa úpravami motocyklov. A tak z tejto spolupráce vzišla aj rada doplnkov pre túto mašinu.

 

19.01.2015 - mzetz150 Čitatelia: 22901 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Trikrát a dosť alebo Júlske Alpy

K napísaniu tohto cestopisu som bol donútený pod hrozbou násilia. Ak vás prestane zaujímať, tak sa vykašli na písmená a pozri si len fotky.

 

| 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 |

Motozem

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »