Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2531 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov

 Zdieľať

Pridané: 04.02.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5898 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas uvádza na trh novú generáciu radiálnych motocyklových pneumatík Sport Force+. Tie sú určené pre vodičov športových i cestovných motocyklov.

Behúň pneumatiky Sport Force+ je vyrobený z novej zmesi, ktorú vyvinulo výskumné a vývojové oddelenie Mitas. Nové plášte Šport Force+ budú na trhu dostupné od februára 2015. Všetky rozmery plášťov Šport Force+ majú rýchlostný symbol (W) a dovoľujú maximálnu rýchlosť presahujúcu 270 km/h.

Mitas Sport Force
Mitas Sport Force+

"Sport Force+ predstavujú druhú generáciu radiálnych motocyklových pneumatík Mitas. Vylepšili sme zmes používanú na výrobu behúňa a vyrobili sme tak ešte dokonalejšie cestnú pneumatiku pre vodičov, ktorí vyznávajú športovú jazdu," uviedla Ksenija Bitenc, riaditeľka Mitas Moto.

Radiálne pneumatiky Sport Force + budú od februára 2015 dostupné v týchto rozmeroch:

Predná Zadná
120/70 ZR17 (58W) TL 150/60 ZR17 (66W) TL
160/60 ZR17 (69W) TL
180/55 ZR17 (73W) TL
190/50 ZR17 (73W) TL

Technológie a vlastnosti

Nové pneumatiky Sport Force+ sú výsledkom intenzívnej práce vývojárov a dlhodobého testovania. Mitas pri ich vývoji a výrobe používa najmodernejšie postupy. Už pri vlastnom návrhu pneumatiky využíva analýzu FEA (Finite Element Annalyses) a aplikuje tiež vyspelé materiály, konkrétne nové typy pokročilých elastomérov.

Mitas Sport Force+ detail

Plášte Sport Force+ sa môžu pochváliť nadpriemerným výkonom po celú dobu svojej životnosti. To je umožnené použitím najmodernejších technológií pri ich výrobe. Napríklad SCT (Strong Carcass Technology) udržiava vysokú tuhosť kordovej vrstvy a OGT 3D (3-D Optimum Groove Technology) zaručuje výbornú priľnavosť Sport Force+ pri rôznych teplotách a typoch povrchu. Stabilita pri vysokých rýchlostiach, ľahké zatáčanie a presné vedenie sú ďalšie z výrazných predností pneumatík Sport Force+.

V druhom štvrťroku 2015 Mitas ponuku plášťov Šport Force + rozšíri o tieto nové rozmery:

Predná Zadná
110/70 ZR17 (54W) TL 190/55 ZR17 (75W) TL
120/60 ZR17 (55W) TL
120/65 ZR17 (56W) TL

Pridané: 04.02.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »