Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2986 až 3000 z cekového počtu: 5359.
19.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4338 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský Pohár CPM 2012, 8. kolo Slovakia Ring - Koniec sezóny
Tento víkend prebehli posledné preteky Slovenského Pohára CPM. Opäť raz nechýbala výborná atmosféra ani vzrušujúce súboje. Aj keď v niektorých triedach už bolo o celkových víťazoch rozhodnuté diváci mali možnosť sledovať strhujúce zápolenie.
18.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6744 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Xperia Freestyle X–Night 2012
Redakcia motoride.sk vám prináša súťaž o 10 vstupeniek na FMX show Sony Xperia Freestyle X–Night 2012.
18.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5527 [Technika - Úpravy motocyklov]

KTM Adventure Custom
Zaujímavú prestavbu zrealizoval Mace Tech Industries. Pod ruky im dostala KTM 640 Adventure z roku 2000, ktorá po dokončení prác s originálom veru veľa spoločného nemá.
17.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3401 [Šport - Motocross]

Šikyňovci majstrami Slovenska
V Žaškove sa cez víkend konalo posledné podujatie motokrosových Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky mládeže jednotlivcov.
17.09.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20129 [Testy a predstavenia - Test]

KTM OFFROAD 2013 - Cross
Minulú stredu sme mali možnosť zúčastniť sa predstavovania nových offroad modelov KTM pre rok 2013. No a samozrejme následne na to ich aj vyskúšať. Niečo som načrtol už v trailery a tu to dokončím.
17.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9278 [Technika - Úpravy motocyklov]

Kit na prestavbu BMW R 1200 GS - BMW R 120 GS
Talianska firma Unit Garage prináša kit na prestavbu BMW R 1200 GS po ktorej bude moderný stroj vizuálne pripomínať staré BMW R 80 GS. Tento kit dostal názov BMW R 120 GS.
13.09.2012 - Dave48 Čitatelia: 23777 [Vaše stroje - Moja úprava]

Skrotenie zlej ženy - úprava ČZ 175/487
Prvý článok mladého motorkára o jeho sne z detstva.
12.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3514 [Novinky - Pozvánka]

Sony Xperia Freestyle X–Night v novom termíne 3.11. - príde aj český miláčik a šampión Libor Podmol
BRATISLAVA, 31. júla 2012 – Skvelá správa pre milovníkov adrenalínu a vône spáleného benzínu! Organizátori motokrosovej show Sony Xperia Freestyle X – Night získali nový termín na konanie akcie – divákov čaká ešte kvalitnejšie štartové pole, vyššia dávka adrenalínu a ešte mohutnejší nápor emócií.
11.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3549 [Novinky - Pozvánka]

Sony Xperia Freestyle X–Night - predstavenie jazdcov
Ako prvého si predstavíme jazdca z Japonska jazdiaceho na Yamahe s menom Daice Suzuki.
11.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3037 [Bleskovky - Novinky]

Honda CBR1000RR SuperSic ide do aukcie
Počas víkendu MotoGP na okruhu Mugello, darovala Honda Racing Corporation (HRC) rodine Marca Simoncelliho dvojicu špeciálnych motocyklov.
11.09.2012 - lado71 Čitatelia: 4120 [Vaše stroje - Moja motorka]

Znova v jednej stope
S motorkami som začínal v r.1987 na vtedy možnom dostupnom materiále. Mojim strojom sa stala Jawa Mustang. S partiou sme sa snažili z nich vyžmýchať aj nemožné.
10.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2203 [Šport - Cestné Motocykle]

Štyri body z Nürburgringu pre Tomáša Svitka
Slovenský pretekár Tomáš Svitok absolvoval cez víkend ôsme podujatie svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Na slávnom nemeckom okruhu Nürburgring bolo jeho cieľom rozšíriť svoje bodové konto v priebežnom hodnotení seriálu.
10.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11404 [Šport - Plochá dráha]

Martin Vaculík na Grand Prix Škandinávie desiaty
Tohtoročný seriál majstrovstiev sveta GRAND PRIX speedway pokračuje v sobotu 8.9.2012 desiatym podujatím vo Švédskom meste Malilla. Po piaty krát v tejto sezóne sa na štart GP postaví i slovenský jazdec Martin Vaculík, ktorý je v priebežnom poradí šampionátu i naďalej na vynikajúcom 12.mieste so 49-timinm bodmi.
10.09.2012 - sibko Čitatelia: 7617 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnečný víkend v alpách
Toto je príbeh dvoch motorkárov na víkendových potulkách po rakúskych Alpách. Dvoch milovníkov jednej stopy, ktorí sa stretli na tomto výlete, spájala veľká chuť jazdiť a spoznávať pekné miesta alpských horských ciest. Príjemné zážitky, ktoré zostali v pamäti po výlete, už nikto nevymaže.
07.09.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3780 [Novinky - Pozvánka]

Akcia "Kto môže, daruje krv" spojená s uzatváraním ciest v motorcycle´s klube SLZA
Ahojte darcovia krvi, motorkári, priatelia. Prišiel čas aby sme znovu pomohli svojou najvzácnejšou tekutinou. Pozývam Vás v mene nášho kolektívu na uzatváranie ciest motorkárov spojenú už po deviaty krát s akciou "Kto môže, daruje krv". Táto časť bude prebiehať v areáli motorcycle´s klubu SLZA v Sečovciach.
Predchádzajúce | 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!