Anketa:
Sony Xperia Freestyle X–Night v novom termíne 3.11. - príde aj český miláčik a šampión Libor Podmol
ZdieľaťPridané: 12.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3457 [Novinky - Pozvánka]
BRATISLAVA, 31. júla 2012 – Skvelá správa pre milovníkov adrenalínu a vône spáleného benzínu! Organizátori motokrosovej show Sony Xperia Freestyle X – Night získali nový termín na konanie akcie – divákov čaká ešte kvalitnejšie štartové pole, vyššia dávka adrenalínu a ešte mohutnejší nápor emócií.
„Jeden z pretekov šampionátu MS vo freestyle motokrose preložili a hrozila kolízia s našim termínom. Našťastie bolo v kalendári zimného štadióna Ondreja Nepelu voľné okienko 3. novembra,“ oznámil Jozef Murín z Boardcore Agency. Zároveň potvrdil účasť miláčika fanúšikov – špičkového českého jazdca a svetového šampióna Libora Podmola, ktorý skáče ako z inej planéty...
Na štartovej listine bude aj slovenský zástupca. Pred domácim publikom sa v súboji o prémie 20 000 eur predstaví rezident Branislav Nikš. Vlani o účasť prišiel pre zranenie a teraz sa bude chcieť určite vytiahnuť aj pred svojim novonarodeným synom.
„Predpredaj vstupeniek naznačuje, že ľudia sa na najšialenejšiu akciu roka tešia! Pre fajnšmekrov chystáme novinky v súvislosti s profilom trate. Zdvojený dopad umožní tzv. synchro jazdy, aby v jednej chvíli boli v akcii naraz až traja borci,“ dodáva promotér Jozef Murín, ktorý sľubuje, že týmto ťahom sa zvýši úroveň zážitku pre divákov.
![]() |
Všetky doteraz zakúpené vstupenky ostávajú aj po zmene termínu na 3. novembra 2012 v platnosti. Lístky (viac na www.tickeportal.sk) sú v predpredaji za jednotnú cenu 25 eur. Rodiny či partie nadšencov však môžu ušetriť, ako využijú zvýhodnené vstupné Trio a Quatro pre 3 resp. 4-členné skupiny.
Viac info na www.fmX.sk
Pridané: 12.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Na Sony Xperia Freestyle X–Night 2012 príde aj Edgar Torronteras! Predvedie svoj slávny beat box? - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X–Night - predstavenie jazdcov - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X–Night o 20 000 eur zavíta na jeseň opäť do Bratislavy - Redakcia
- Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X–Night 2012 v Bratislave - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014 - V Košiciach kraľoval Libor Podmol! - Awia
- Sony Xperia Freestyle X-Night bude 25. októbra 2014 opäť v Košiciach - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Ďalší traja top jazdci potvrdili štart v Košiciach! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Organizátori otvárajú ďalšie sektory v hľadisku! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!