Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4336 až 4350 z cekového počtu: 5363.
16.07.2009 - Cacao Čitatelia: 1787 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitok v Moste na šiestom mieste
Podujatím na severočeskom autodrome v Moste pokračoval cez víkend
alpsko-jadranský a slovenský šampionát. Slovenský pretekár Tomáš Svitok z
tímu K+L Intermoto Czech odchádzal do Mostu s cieľom upevniť si druhé miesto.
16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4191 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár v Moste na druhom mieste
Počas uplynulého víkendu sa na autodróme v Moste konalo siedme podujatie UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov.
15.07.2009 - Cacao Čitatelia: 5308 [Bleskovky - Novinky]

Robbie Maddison a jeho salto cez Tower Bridge
13. júla skoro ráno sa Robbie Maddison zapísal už druhým zaujímavým skokom medzi väčších bláznov jazdiacich freestyle motokros.
14.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12380 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: Čermeľský Kvet 2009
Do tretice zraz v Košiciach pod názvom Čermeľský Kvet 2009.
14.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11943 [Novinky - Pozvánka]

SuperDRIVE má školu šmyku pre motorkárov – jedinú v SR
Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na jednostopé motorové vozidlá, teda motorky.
13.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6695 [Šport - Cestné Motocykle]

Eres Racing Cup 3.kolo 1.7.2009 Pannoniaring
Eres Racing Cup sa po po podujatí na Hungaroringu vrátil na pretekárom už dôverne známy Pannoniaring a opäť sme mohli vidieť vzrušujúce preteky a skvelé individuálne výkony jednotlivých protagonistov vo všetkých triedach.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4565 [Šport - Rally]

Ďalšie zmeny pravidiel pre Dakar 2010
Po mnohých diskusiách o poslednej zmene pravidiel - obmedzení zdvihového objemu motocyklov na 450 ccm - ASO pristupuje ku kompromisu.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8277 [Šport - Plochá dráha]

Historický úspech slovenskej plochej dráhy - Martin Vaculík bronz na ME juniorov
V sobotu 11.7.2009 sa v poľskom Tarnowe uskutočnilo finálové podujatie tohtoročných majstrovstiev Európy na plochej dráhe juniorov, kde veľmi úspešne reprezentoval Slovensko Martin Vaculík.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11075 [Mototuristika - Európa - Výlet]

VIDEO: Bledowská Pustatina alebo potulky Poľskou Saharou
Pôvodný pracovný názov akcie bol: "Sand, chlast treffen." Piesku bolo v Poľsku požehnane a súdok piva tiež nechýbal. Takmer dva mesiace po, som konečne strihol exkluzívne videjko z jazdy kredencami v piesku.
13.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11596 [Bleskovky - Predstavujeme]

Zaujímavá alternatíva prilby na všestranné použitie - Nolan N 43 Air v Styxe
Hľadáš jednu univerzálnu prilbu na každú príležitosť a nechceš utratiť veľa peňazí za viacero prilieb? Styx má pre teba riešenie.
10.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4200 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 7/8 2009
Je tu letné dvojčíslo a s ním kopa noviniek a zmien. Zväčšili sme formát časáku, pribudol obojstranne potlačený plagát. Jirko sa vyhral s novou grafikou a tiež v ňom nájdete nové stránky. A čo sa nedá umiestniť do časáku, budeme vešať na net. Užite si to!
10.07.2009 - Cacao Čitatelia: 59215 [Testy a predstavenia - Test]

Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i
V kategóriách malorážiek a malých skútrov sa môže nerozhodnejší človek dostať na celkom zaujímavé rázcestie typu: skúter alebo motorka? My sme oproti sebe postavili dvoch zástupcov osminkovej veľkosti za čo najprijateľnejšie peniaze.
08.07.2009 - Cacao Čitatelia: 6183 [Bleskovky - Novinky]

Nová Honda Faze 250 v Japonsku
Honda na svojom domácom (japonskom) trhu predstavila nový skúter s názvom Faze 250. V modelovej rade Hondy by sme ho mohli zaradiť niekde medzi S-Wing 150 a SW-T 400.
07.07.2009 - motogpsk Čitatelia: 3315 [Šport - MotoGP]

Pedrosa získal za oceánom prvé víťazstvo v sezóne
Dani Pedrosa sa v Lagune Seca dočkal svojej veľkej chvíle keď po perfektnom štarte zvíťazil systémom štart - cieľ.
07.07.2009 - agressor Čitatelia: 30796 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk
Jasné, že som videl fotky, ale naživo, do prdele, naživo to musí zažiť každý sám! Hovoria, že to je motorka pre ženy. Nie je – toto je samotná žena! Chodím okolo nej a hladkám ju...
Predchádzajúce | 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!