Anketa:
Svitok v Moste na šiestom mieste
ZdieľaťPridané: 16.07.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 1746 [Šport - Cestné Motocykle]
Podujatím na severočeskom autodrome v Moste pokračoval cez víkend
alpsko-jadranský a slovenský šampionát. Slovenský pretekár Tomáš Svitok z
tímu K+L Intermoto Czech odchádzal do Mostu s cieľom upevniť si druhé miesto.
Tomáš Svitok z tímu K+L Intermoto Czech odchádzal do Mostu s cieľom upevniť si druhé miesto v priebežnom hodnotení Alpe Adrie a vedenie v Majstrovstvách Slovenska v triede Supersport.
V kvalifikáciách si Tomáš vyjazdil ôsmu štartovú pozíciu, do pretekov však výborne odštartoval a v úvodnej časti jazdil druhý. Z päťčlennej skupiny bojujúcej o víťazstvo sa však pre technické problémy musel stiahnuť a v cieli bol nakoniec na šiestom mieste.
![]() |
Tomáš Svitok:,,Po celý čas sme sa snažili nájsť optimálne nastavenie podvozku. V prvej kvalifikácii som si vyjazdil štvrté miesto aj napriek ľahkému pádu, keď v polovici kvalifikácie začalo pršať. Do druhej som šiel na novej pneumatike, žiaľ pre nedostatok benzínu som nemohol dokončiť svoje rýchle kolo a skončil som ôsmy. V nedeľu sme do Warm Up tréningu vyskúšali nové nastavenie podvozku a na mierne mokrom povrchu som mal druhý čas. Nastavenie sa zdalo byť správne, žiaľ, v pretekoch sa to celkom otočilo a hoci som mal výborný štart a päť kôl som jazdil na druhom mieste, začala sa mi rýchlo opotrebovávať zadná pneumatika, musel som zvoľniť a prepadol som sa až na šieste miesto. Nie som však celkom nespokojný, pretože som sa v pretekoch dokázal oproti kvalifikácii o dve miesta zlepšiť. O dva týždne ma čakajú preteky Majstrovstiev Európy v Brne, ktoré sa jazdia popri Majstrovstvách sveta Superbike a Supersport, najbližšie dni teda budú prípravou na toto podujatie."
Josef Kubíček, manažér a majiteľ tímu:,,Tomáš mal do pretekov výborný štart a pokiaľ neprišlo k problémom, tak jazdil takisto výborne. Viem, že sám nebol s umiestnením spokojný, výsledok určite nezodpovedal jeho kvalitám. Tomáš je vo veľmi dobrej forme a nás teší, že s ním budeme môcť spolupracovať o dva týždne pri pretekoch Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 v Brne, kde máme pre neho pripravený motocykel práve pre túto triedu. Motocykel bude kompletne vybavený dielmi, ktoré náš tím tento rok používa. Už v piatok nás s Tomášom čaká spoločné testovanie na automotodrome v Brne."
Pridané: 16.07.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!