Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5101 až 5115 z cekového počtu: 5364.
28.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 38997 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n
Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.
25.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5095 [Šport - Trial]

Pozvánka: Po dvoch rokoch Trial znovu v Kysaku
Po dvojročnej prestávke sa v Kysaku znovu uskutočnia preteky v triale.
21.05.2007 - Zeno Čitatelia: 5585 [Šport - Cestné Motocykle]

Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný!
Druhý pretek tohto podniku sa konal 16. 5., tentoraz na brnenskom automotodrome. Tak ako som už minule spomínal, do boxu č. 7 sme skladali motorky už nie ako Jenssen-Oliva racing team, ale z vozíka schádzali motorky Motoride teamu.
17.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13009 [Testy a predstavenia - Test]

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007
Tradičná akcia, tradičné miesto, tradičný čas, pekné počasie a k tomu fajné novinky pripravené uštvať nás na okruhu, to bol ďalší Honda deň.
15.05.2007 - gilbert Čitatelia: 9147 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť
Na motosalóne som stále hľadal niečo, čo by ma naozaj oslovilo. Mimo stánku Motoride a debate s motoriďákmi, ktorá bola predpokladám obojstrane príjemná, som narazil na trvalky na enduro a city-bikovom nebi.
14.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16888 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test GPS navigátora Garmin zūmo 550
Začiatkom roka sme predstavili novinku v satelitnej navigácii určenú pre motocyklistov od firmy Garmin - modely zūmo 500/550. Vyšší model z tejto série sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.
14.05.2007 - vlke Čitatelia: 5398 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cesta životom - "Life comes at you fast"
Ivusha ma ešte večer prehovára aby som nikam nešiel, no predpoveď počasia na zajtrajšiu sobotu je priam rozprávková a tak ignorujem prosby aj kadejaké pokusy o rozkaz a nastavujem si budík na 5:45. Zároveň prisľubujem, že na obed budem doma a že ma môže čakať so sobotnajším obedom.
10.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8083 [Testy a predstavenia - Test]

Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007
Včera krátko popoludní sme sa s Awiom vrátili z brnenského okruhu, ktorý mala česká Yamaha prenajatý pre majiteľov motoriek tejto značky.
07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10926 [História]

Japonské vidlicové motory v endurách
Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.
25.04.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29194 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test Alarmu PitBull Johny 686
Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.
20.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13743 [Novinky - Pozvánka]

Kampaň za bezpečnejšie cesty - aby nás vodiči lepšie videli
Kto má bojovať za to, aby nás autá lepšie videli, ak nie my sami? Pridaj sa aj ty!
17.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23128 [Novinky - Súťaž]

Vyhraj s motoride.sk retro skúter od firmy Adamoto
Zapoj sa do súťaže na serveri motoride.sk a môžeš vyhrať zaujímavý retro skúter od firmy Adamoto alebo niektorú z ďalších cien.
17.04.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14346 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Minimotoride výlet
Alebo z z Trebišova na Spišský hrad.
11.04.2007 - todra Čitatelia: 26806 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Francúzske alpy 2006
Ak je niekde na zemi motorkárske nebo, nebude ďaleko od Korziky. Alpy mierne blednú. Neustále zakrútené cesty a cestičky, veľmi málo áut, skoro žiadne drsné vracáky a jeden krajší výhľad ako druhý. Len si tak preklápate z jednej strany na druhú a kocháte sa. Kto neskúsil, neuverí.
05.04.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21534 [Novinky - Oznam]

Poď potešiť deti v domovoch
Rasťo Ekkert vymyslel prospešnú akciu, pri ktorej zviditeľní motorkárov v dobrom svetle a zároveň pomôže detským domovom po celom Slovensku.
Predchádzajúce | 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!