Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5281 až 5295 z cekového počtu: 5365.
20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32726 [Technika - Úpravy motocyklov]

48 valcový motocyklový motor
Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.
30.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31577 Strany: 11 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
Túto cestu som plánoval vlastne odvtedy, čo som si kúpil prvú motorku. V časopisoch a na internete som sledoval cestopisy ľudí čo tieto končiny navštívili a bol som rozhodnutý. Tam musím ísť. Po troch rokoch som sa dočkal, a stálo to zato...
26.09.2003 - castka-racing Čitatelia: 6860 [Šport - Cestné Motocykle]

Častkov tím má zlato
Hungaroring 21.september 2003 - na zrekonštruovanom Hungaroringu sa konali Majstrovstvá Európy cestných motocyklov. Najúspešnejším tímom šampionátu je slovensko - talianský team Častka – Edo Racing, za ktorý jazdí už na našom kontinente známy Japonec Taro Sekiguchi....
11.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35475 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila novú CBR 1000RR
Honda práve predstavila úplne novú 998 kubíkovú CBR1000RR Fireblade. Nový Fireblade má niekoľko zaujímavých noviniek ako elektronický tlmič riadenia Honda Electronic Steering Damper vyvinutý šprtovým tímom HRC (pužívaný a testovaný Repsol Honda MotoGP teamom) a zadné odpruženie Unit Pro-Link (predstavené minulý rok na CBR600RR)
08.09.2003 - rumpel Čitatelia: 16907 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Predĺžený víkend v Chorvátsku
Trnava-Krk-Cres-Mali Lošinj-Pula-a späť
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 24757 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
17.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17590 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka: 2. Stretnutie MotoRide-ákov a Mototuristov
Po úspechu minuloročného prvého stretnutia MotoRide-ákov nadišiel čas pripraviť druhý ročník tejto akcie.
03.06.2003 - Tharien Čitatelia: 28768 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NSR 125
Nazdar ľudia. Tak toto je moja NSRka.
03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23496 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.
02.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 7463 [Šport - Cestné Motocykle]

Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný
Druhý pretek seriálu Majstrovstiev Európy bol opäť pre CASTKA RACING TEAM úspešný.
28.04.2003 - sita Čitatelia: 5269 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Motorky z celej Európy opäť v Bratislave
Jedenásty ročník Staropramen Chopper Show sa začne na bratislavských Zlatých pieskoch 2. mája a bude trvať tri dni.
21.04.2003 - sita Čitatelia: 6807 [Šport - MotoGP]

Kato podľahol svojim zraneniam
Lekárom sa napokon život japonského motocyklistu Daidžira Kata nepodarilo zachrániť
21.03.2003 - sita Čitatelia: 4163 [Šport - MotoGP]

Capirossi s novým rýchlostným rekordom
Talian Loris Capirossi vytvoril nový rýchlostný rekord na motocykli homologovanom pre seriál MS
21.03.2003 - sita Čitatelia: 5490 [Šport - GP 500]

Po Sheenovi pomenovali zákrutu
Pocta pre nedávno zosnulého Barryho Sheena
17.03.2003 - sita Čitatelia: 3790 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
SMF bude mať na Autosalóne Bratislava 2003 svoj stánok
SMF na bratislavskom autosalóne
Predchádzajúce | 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!