Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1765 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - 69Dodik69

Login: 69Dodik69 Offline

Meno: Jozef Panák (~35 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov
Motorka: BMW R 1150 GS Adventure 2004
Mesto: Partizánske (Slovensko)
Čas registrácie: 13.12.2008 15:33
Posledne prihlásený: 05.12.2024 18:40

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa 50 Pionier typ 21 Sport 1969
Jawa 250 typ 559 (Panelka) 1964
BMW R 1150 GS Adventure 2004

Niečo o sebe:

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

20.10.2015 - 69Dodik69 Čitatelia: 6693 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

S Jawou k Delte Dunaja 2015

Cieľom našej cesty tentokrát nebolo ani tak poznanie krajiny, na to sme tu boli už pred rokom. Áno, Rumunsko sa nám páči a dosť, ale teraz sme sem prišli kvôli tomu, aby sme zistili ako a či vôbec sa dá dostať popri Dunaji skrz jeho rozľahlú deltu až k Čiernemu moru. Celé sme to ešte okorenili tým, že sme šli celá partia výhradne na Jawách.

 

02.04.2015 - 69Dodik69 Čitatelia: 14640 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Prvá méta "veľkého cestovateľa"- Rumunsko 2014, alebo kam sa vrátime na jar znova

Už dlho sme sa strojili spraviť nejaký poriadny výlet na motorkách. Minulý rok sme plánovali Francúzsko až toľko, že nakoniec šli len dve motorky. Tento rok sme však už nič nenechali na náhodu a vybrali sa prejsť prvú métu každého dobrodruha cestujúceho na motorke- Rumunsko. ...a že nám to stálo za to. Až tak, že sa tam o chvíľu vraciame znova. Ale o tom až neskôr.

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »