Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5671 až 5685 z cekového počtu: 8790.
29.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4933 [Bleskovky - PR bleskovka]
Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om
Autorizovaný dovozca a distribútor olejov a mazív MOTUL firma Štúrocar-Mefosport, pripravil špeciálnu predsezónnu akciu pre svojich zákazníkov v trvaní od 1.2. do 31.3.2011.
28.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4654 [Bleskovky - Novinky]
Novinky Touratech 2011 MADE FOR ADVENTURE
Tradičný “adventure katalóg” od Touratechu je opäť pripravený k distribúcii. Všetci turistiky chtiví si môžu odteraz objednať na webe distribútora až 1220 strán plných príslušenstva a doplnkov nielen pre cestovné endurá.
28.01.2011 - Heno Čitatelia: 20909 [Vaše stroje - Moja motorka]
„Beruška hore nohami“ alebo Honda Transalp 700
„Budeme ju volať Beruška, to akože lienka, vieš?“, sú prvé slová mojej priateľky bezprostredne po tom, ako sa u nás doma objavil nový Transalp. A naozaj je to tak. Červená kapotáž svojím tvarom na štíhlej čiernej nádrži pripomína krovky lienky sedembodkovej.
25.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13330 [Novinky - PR článok]
Bunda Macna Gator - stvorená na turistiku
Holandský výrobca motocyklového oblečenia MACNA prichádza do sezóny 2011 s novým modelom bundy Gator vyrábanej v troch farebných prevedeniach. Bunda je predĺžená a primárne určená pre turistické použitie.
23.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3864 [Bleskovky - Predstavujeme]
Tlačová správa: Tím Castrol Honda sa vracia do svetového šampionátu superbikov.
18. január 2011 – Tím Castrol Honda sa po dnešnom predstavení najnovšej zostavy vracia do svetového šampionátu superbikov. Sponzorom tímu Honda na nadchádzajúcu sezónu 2011 je svetový výrobca mazív.
22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26927 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo
Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.
21.01.2011 - ernesto Čitatelia: 18799 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Sýria – Jordansko – Irak, alebo cez divoký Kurdistan
Slovensko – Maďarsko – Srbsko – Bulharsko – Turecko – Sýria – Jordánsko – Sýria – Turecko – Irak – Turecko – Grécko – Macedónsko – Srbsko – Maďarsko - Slovensko
21.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7530 [Bleskovky - Predstavujeme]
Video: Motoride Tour de Maroko 2011 pripravené na odchod
Po viac ako dvoch mesiacoch príprav sme vymenili posledné deci oleja, nalepili poslednú nálepku, namontovali posledný kufor a natlačili 3 motorky do dodávky. Štartujeme už v sobotu!
20.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5923 [Novinky - Čo nového v tlači]
Katalóg Sveta Motocyklov 2011
Ako každý rok aj teraz vám prinášame Katalóg motocyklov, ktorý je predzvesťou ďalšej prichádzajúcej motocyklovej sezóny.
20.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8478 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]
Fejtón: Víkend bikera
Zdravím vás borci. Keď že je zima, rozhodol som sa opísať jeden, možno bežný víkend bikera, ktorý som prežil. Kiežby takých bolo viac...
19.01.2011 - Richardus Čitatelia: 10418 [Vaše stroje - Moja motorka]
Kladivo na amatérov...KTM 560 SMR
Na cieľovej rovinke držím plný kotol. V poslednom momente brzdím, klikám dva kvalty dolu a letím šmykom do pravej zákruty. Klopím to skoro až na ridítko a iskry od stupačiek štartujú ohňostroj radosti.
18.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 60195 [Technika - Úpravy motocyklov]
Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011
Pred pripravovanou cestou do Maroka som sa pustil aj do úprav mojej vernej GS-ky, okrem menšej generálky dostala nové farby, sadu dielov z dielne Touratech, nový zadný tlmič...
17.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4589 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Motoráj Snow Rallye 2011
Ano, je to tak, po úspěchu loňského, premiérového ročníku sněhové rallye jsme se rozhodli pokračovat, a tak vám můžeme oznámit, že Motoráj Snow Rallye 2011 je doslova za dveřmi!
17.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2891 [Bleskovky - Novinky]
East European Championship Of Custombike Building
Oficiálne majstrovstvá východnej a centrálnej Európy v custombike buildingu.
17.01.2011 - dragonhunter Čitatelia: 39114 [Vaše stroje - Moja motorka]
Suzuki DR-Z 400 S - Keď sa povie Dual-sport.
Dlhší čas som rozmýšľal, či má vôbec zmysel písať tento článok vzhľadom na to, že na MR už bola 400-ková DR-Z rozoberaná – a to dokonca dva krát (raz S-ko, raz E-čko). Po vlastnoručne odjazdených 10 000 km som sa ale rozhodol, že predsa len je o čom. Takže začneme.
Predchádzajúce | 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















