Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1002 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18971)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13616)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5686 až 5700 z cekového počtu: 8790.

15.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6875 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 13.etapa, Cordoba – Buenos Aires. Radek Matoška celkovo tridsiaty štvrtý!

Posledná etapa tohtoročnej Rally Dakar merala celkovo 826 kilometrov. Jazdcom sa meral čas na 181 kilometroch trate.

 

14.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5324 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 12.etapa, San Juan - Cordoba. Matoška dvadsiaty tretí.

Predposledná etapa na tohtoročnej Rally Dakar mala 555 meraných kilometrov. Spojovací úsek meral 123 kilometrov.

 

14.01.2011 - mpenm Čitatelia: 25908 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Kde sa točil Winnetou - Chorvátsko 2010

V tomto roku som nemal v pláne žiadny konkrétny výjazd za poznaním na motorke, no nakoniec sa mi ponúkol akosi sám.

 

13.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5398 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 11.etapa, Chilecito – San juan. Radek Matoška dvadsiaty piaty.

Dnes jazdci prešli celkovo 786 kilometrov z ktorých bolo 622 meraných.

 

12.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4991 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 10.etapa, Copiapo - Chilecito. V cieli zatiaľ bez Jakeša.

Súťažiaci dnes prešli takmer tisíc kilometrov. Aj keď meraný úsek nepatril k najdlhším, 176 kilometrov, etapu nebolo možné označiť za jednoduchú.

 

12.01.2011 - Varan Čitatelia: 8322 [Bleskovky - Novinky]

-

Rossiho Desmosedici GP11 odhalená

Prototyp Desmosedici GP11, ktorý bude v nastávajúcej sezóne riadiť Valentino Rossi, bol dnes oficiálne predstavený.

 

12.01.2011 - Mitja Čitatelia: 9304 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Sedem novembrových zastavení, ten najkrajší na záver

6. november + na teplomeri nečakane vysoko priaznivá situácia + vytýčené zaujímavosti + ručne nakreslený podrobný itinerár = sľubný motovýlet.

 

11.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4932 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 9.etapa, Copiapo- Copiapo. Ivan Jakeš pätnásty.

Dnes jazdcov čakala okružná etapa, ktorá štartovala a končila v meste Copiapo. Jazdcov dnes nečakalo extra veľa kilometrov. Celkovo prešli 270 kilometrov z ktorých bolo 235 meraných.

 

11.01.2011 - tigrik77 Čitatelia: 7258 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Jesenná jednodňovka

Poznáte to zima sa nezadržateľne blíži a chuť voziť sa je neukojiteľná. Dovolenka vyčerpaná a teplomer sa nekompromisne uberá smerom dolu. Už ostáva len výjazd na jeden deň.

 

11.01.2011 - humusak Čitatelia: 5703 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Video: Suzuki Freewind XF650 2010 - kráľ Šumavy

3. jubilejný internacionálny (vlastne len CZ + SK) zraz Freewindov v Netoliciach, rybník Podroušek 4.6.2010 bol. Nepochybne. Väčšinu si pamätám. Aspoň myslím že to bol on. Zraz.

 

10.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6726 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 8.etapa, Antofagasta - Copiapo. Smolná etapa pre Svitka.

Pred náročnou špeciálkou mali dnes jazdci 268 kilometrov dlhý spojovací úsek. Potom ich čakal súboj s terénom a časom na trase dlhej 508 kilometrov.

 

10.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10781 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Ako sa zabieha bavorák alebo pátranie po Jágerskom minarete

Krásna januárová nedeľa, po dlhom čase teplota tesne nad nulou, jeden bavorák po servise s potrebou prebehnúť, jeden nápad, cieľ, a dve sójové tyčinky... Ingrediencie pripravené už len nasadnúť a vyraziť

 

10.01.2011 - FIlipDL650 Čitatelia: 23095 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TDR 125R - splnený malý veľký sen

Je zima.... motorka je zazimovaná a tak sa s vami idem podeliť o radosti a starosti s mojou novou kráskou. Jedná sa o Yamaha TDR 125R rok výroby 2001 v Tp 2007.

 

09.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6048 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 7.etapa, Arica - Antofagasta Svitko šiesty

Po dni voľna bola pripravená jedna z najťažších etáp tohtoročného Dakaru. Avšak ešte ráno organizátori rozhodli o skrátení trate. Našim sa darilo, Svitko došiel do cieľa šiesty, Jakeš 14. a Matoška 33.

 

07.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7229 [Šport - Rally]

-

Dakar 2011 - 6.etapa, Iquiqe - Arica. Svitko a Jakeš v top 10!

Dnešných celkovo 721 kilometrov z ktorých bolo 456 meraných zvládli perfektne všetci traja Slovenský jazdci.

 

| 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »