Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5881 až 5895 z cekového počtu: 8790.
30.08.2010 - Varan Čitatelia: 12919 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Systém mazania reťaze PRO-OILER - Skúsenosti
Viac ako polovica sezóny je za nami a máme pre vás postrehy a skúsenosti z používania tohto systému. Poďme si teda overiť, ako systém obstál za tých 11 tisíc km.
30.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 16184 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]
Potulky Slovenskom
Alebo ako sme sa rozhodli navštíviť drevené kostolíky. Nápad na tento výlet som dostal po prečítaní jedného článku. Bolo tam odfotených pár drevených kostolov. Tak som pospájal trasu a pozháňal partiu na cestu. Ako to celé nakoniec dopadlo sa dočítate ďalej.
30.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15410 [Technika - Dobré Rady]
Čo jej obuť: Športové pneumatiky
Jazdíte radi „kopce“, nepohrdnete sem-tam ani občasnou turistikou a niekoľkokrát do roka s istotou navštívite aj okruh. Tieto pneumatiky budú robené pravdepodobne presne pre vás.
26.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 30908 [Testy a predstavenia - Test]
Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách
V tejto sezóne Versys oficiálne brázdi cesty už štvrtý rok. Jeho druhá, o detské choroby očistená, verzia nám padla do rúk na začiatku sezóny a my ju vždy večer len s ťažkým srdcom nechávame v garáži snívať sny spravodlivých.
25.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5456 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: 47. ZLATÁ PRILBA SNP Žarnovica 2010
V nedeľu 29.8.2010 sa na plochodrážnom štadióne v Žarnovici uskutoční 47.ročník medzinárodných
plochodrážnych pretekov „ZLATÁ PRILBA SNP“.
25.08.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14459 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
9. Motoride stretko Tokaj, Maďarsko - Motoride Tour 2010
Deviaty ročník motorajďáckej Tour sa tohto roku konal u našich južných susedov v známej vinohradníckej oblasti Tokaj. Napriek zlým predpovediam sme znovu zabezpečili skvelé počasie, ba bolo priam až neuveriteľné teplo!
23.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 40010 [Novinky - In Memoriam]
Miklo, zbohom!
V nedeľu 22. 8. 2010 večer nás opustil náš kamarát, motorkár, Miloš Urbanovský z Trnavy.
23.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23422 [Technika - Dobré Rady]
Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
V diskusii sa pomerne často objavujú otázky na tému pneumatiky. Aké kúpiť na tú „moju“, koľko vydržia a aké budú? Tieto problémy už riešil asi každý z nás a niekedy to zvažovanie nemá skutočne konca kraja, s tým sa asi dá súhlasiť. Aké pneumatiky môžeme nájsť pod označením športovo-turistické a na čo sa hodia?
20.08.2010 - Cacao Čitatelia: 25146 [Testy a predstavenia - Test]
(KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
Prichádza nová dvojspojková VFRa s originálnym riešením a náhradou klasického radenia rýchlostných stupňov, alebo ide len o riešenie problému, ktorý vlastne nikto nemá? Na toto sme sa zamerali v nasledujúcich riadkoch.
19.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6033 [Novinky - Čo nového v tlači]
Svet Motocyklov 8-9/2010
Nové dvojčíslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
19.08.2010 - derbi Čitatelia: 8467 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Sólo trip cez Alpy k Jadranu, alebo ako som skúšal Deauvillku
Cestu som plánoval od návratu z Rumunska v máji Balkán tour 2010. Mal som premyslené len nejaké základné miesta čo chcem navštíviť, ale konkrétnu trasu som mal v pláne robiť “za pochodu”.
Môj hrubý plán bol GG, Dolomity, Stelvio, Benátky, Bibione, Krk, Bled.
13.08.2010 - matus Čitatelia: 14879 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek
Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?
13.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23461 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Motorky tiahnu na východ - Motozraz Zemplínska šírava
Už od začiatku roka organizátori deviateho ročníka Medzinárodného motozrazu Sveta motocyklov tvrdo pracujú na dosiahnutí rovnakého cieľa ako po minulé roky – zabezpečiť na tomto najväčšom motozraze na Slovensku a okolitých krajinách návštevníkom zaujímavý program a dobrú zábavu.
12.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 51210 [Testy a predstavenia - Test]
Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
Novinka roku 2010 od Hondy zaujala hlavne systémom Stop&Go a tiež sa zaraďuje medzi prvé motocykle na svete používajúce štartér ACG. Krok vedľa alebo tým správnym smerom?
12.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 8188 [Testy a predstavenia - Prilby]
Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre
Pred časom vám Kristián Tino Dudík predstavil dve z prilieb, do ktorých túto sezónu svoje hlavy schováva redakcia Motoride.sk. Ja sa budem tentokrát venovať ďalším dvom, konkrétne sú to modely Spec1R a Spectre.
Predchádzajúce | 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















