Anketa:
Enduro/CC trať Kopernica, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Nová trať v Kopernici
Články:
- KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu
- ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici
- ATE MOTO days 2014 - Edvenčr stretko v Kremnici a enduroškola v Kopernici
- Pozvánka na školu Enduro Basecamp, 24. – 25. 6., Kopernica
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Príď si vyskúšať modely KTM vrátane elektrického Freeride E-XC do Kremnice cez víkend 2. - 4. júna
- MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2020 vrátane novej TE150i
Fotogaléria:
05.09.2013 - Martin Matula

05.09.2013 - David M. Bodlák

05.09.2013 - David M. Bodlák

05.09.2013 - Martin Matula

05.09.2013 - Martin Matula

05.09.2013 - David M. Bodlák

05.09.2013 - David M. Bodlák

05.09.2013 - David M. Bodlák

05.09.2013 - Martin Matula

05.09.2013 - Martin Matula

05.09.2013 - Martin Matula

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 13.09.2013 (08:34) |
Poloha: | N 48.664 E 18.873 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 20498 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Enduro Koperbent Kopernica, 967 01 Kopernica 137
Predseda organ.výboru: p. Ivan Štulajter, mobil 09
08 925 411
e mail:
ivo.stulajter@koperbent.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Stará CC trať Kopernica, Slovensko | Motokrosová trať | 2.6 km S |
2. | Slovenská Reštaurácia, Dolná Ves, Slovensko | Reštaurácia | 2.8 km V |
3. | Silvanus, Slovensko | Reštaurácia | 5.5 km SV |
4. | Kremnica, Slovensko | Mesto | 5.5 km SV |
5. | CC trať Lovčica - Trubín, Slovensko | Motokrosová trať | 6.5 km JZ |
6. | Rozhľadňa Krahule, Slovensko | Veža | 7.1 km SV |
7. | Maya Moto, Žiar nad Hronom, Slovensko | Moto shop | 8.6 km J |
8. | Trnovník - vyhliadka, Kremnické Bane, Slovensko | Vyhliadka | 8.8 km SV |
9. | Stred Európy, Kremcké bane, Slovensko | Zaujímavosť | 9.4 km S |
10. | Trasa Motoride Enduro Rally 2006, Slovensko | Trasa | 10.8 km V |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!