Anketa:
B-akar 2016 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - B-akar 2016
Kedy: | 19.08.2016 10:00 až 20.08.2016 19:00 |
---|---|
Kde: | Trať B-akaR 2015, Rohozná - Brezno, Slovensko ![]() |
Kto: | KOLAso (kolaso) vás pozýva |
Kontakt: | kolaso@itserver.sk, 0905 752 588 |
Pretek pre veľké cestovné endurá 600 ccm a viac. Pretek nadviaže na históriu B-akaru ktorý sa v Brezne jazdil v minulosti vo forme vytrvalostného preteku dvojíc. Tentoraz to bude ale pretek individuálny.
Pretek je súčasťou seriálu:
Miesto konania akcie:
Areál B-akaR, Rohozná - BreznoMapa:
Diskusia:

B-akar 2016
od buduceho tyzdna sa tomu zacinam venovat, registraciu spustime ako vzdy mesiac pred |
B-akar 2016
Prave v tom termine je More Than Fest |
B-akar 2016
S Janom som volal, aktualne ma uz 90% povoleni len polovnici robia nejake problemy, prislubil zmeneny a predlzeny trat ak to vyjde pravdepodobne 2x tak dlhu...??? Uvidime... |
B-akar 2016
A motor na mojej DRke začal po Kľačanoch nejako zlovestne klepať |
B-akar 2016
Awia ostáva termín 19-20,8? |
B-akar 2016
Termín je pevný, bude len okruh, stále síce nemám vyjadrenie od poľovníckeho združenia ale už nie je na čo čakať a od zajtra by som chcel spustiť registráciu. |
B-akar 2016
Re: mucow: |
B-akar 2016
Bude vobec ten B-akar? |
B-akar 2016
Ja uz by som sa aj registroval.trenig zatial pivo ,more a klobasky.takto vybaveny rovno na b-akar.to bude kondicka,ale sa uz straaaasne tesim . |
B-akar 2016
Chalani bude vôbec ten pretek? Len kôli plánovaniu. Mohol by sa už niekto k tomu vyjadriť. |
B-akar 2016
Vyjadriť sa k tomu môže len Kolaso. Každopádne všetkým je asi jasné, že je tam nejaký podstatný problém, nakoľko 2 týždne pred pretekom ešte nie registrácia. |
B-akar 2016
asi problém s poľovníkmi ...tak to dáme "každý za seba" a všetkých nás predsa nepochytajú |
B-akar 2016
zeleni sa asi cinia....nedala by sa poriesit nejaka nahrada v areali u Belka?? |
B-akar 2016
ja mam termin u seba rezervovany, takze dufam, ze sa to Kolasovi podari a pretek bude. |
B-akar 2016
Chalani termin plati. Awia sa sportovo vyzival na biku a slubil ze registracku spusti len co sa vrati. Standardne ako furt v piatok od obeda trening a v sobotu pretek cca od 11do 14. |
B-akar 2016
Držím palce nech to všetko dobre dopadne a nech si dobre zajazdíte. Budem na Vás v RO myslieť |
B-akar 2016
Re: josip: ako že prdíš? Neprdím vôbec, len sa nedá inak. Neviem nájsť iný víkend-týždeň-víkend, než od 20-teho ďalej. Bohužiaľ nedá sa všetko - aj chcieť, aby mi celá família pomáhala v Kľačanoch aj sa im potom neprispôsobiiť s inými vecami. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!