Anketa:
Africa's GP : Poggiali zvíťazil po sthujúcom poslednom kole
ZdieľaťPridané: 23.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6137 [Šport - GP 125]
V sobotňajšej kvalifikácii zajazdil najrýchlejšie kolo Daniel Pedrosa a tým sa stal najmladším jazdcom v histórii GP ktorému sa podarilo
obhájiť pole positon.
![]() |
Manuel Poggiali |
Najdramatickejšie okamihy prišli na záver preteku. Vincent sa prebíjal dopredu, a Pedrosa si držal dobrú pozíciu s ktorej mohol útočiť
na vedúcu priečku v posledných kolách. Ale bol to francúz ktorý sa dostal pred Nieta a zavesil sa na Poggialiho chrbát.
Výmena pozícii pokračovala, Vincent sa dostal na chvíľu aj do vedenia, ale minuloročný majster mu to hneď vrátil.
V poslednom kole spravil Nieto v prílišnej snahe chybu, čo hneď využili Pedrosa a Jenkner, a tak prišiel o pódiové umiestnenie,
ktoré už mal takmer isté.
Cieľom teda jazdci prešli v poradí Poggiali, Vincent a Pedrosa. Francúz Vincent vedie Šampionáte o 4 body pred Poggialim.
![]() |
Pódium |
1. Manuel Poggiali Gilera 41:26.120
2. Arnaud Vincent WWC +0.270
3. Daniel Pedrosa Honda +0.826
4. Steve Jenkner Aprilia +1.098
5. Pablo Nieto Aprilia +1.187
6. Alex De angelis Aprilia +1.583
Poradie v Šampionáte:
1 Vincent Arnaud WWC 45
2 Poggiali Manuel Gilera 41
3 Pedrosa Daniel Honda 24
4 Giansanti Mirko Honda 20
5 Sanna Simone Aprilia 19
6 Ueda Noboru Aprilia 18
Pridané: 23.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- V Jereze v 125-kách prvenstvo pre Cecchinella - sita
- Talian Rossi víťazom VC JAR - sita
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Francúz Vincent víťazom do 125 ccm - sita
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
- Vo Francúzsku triumfoval Cecchinello - sita
- Víťazom triedy do 125 cc na VC Španielska Cecchinello - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!