Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Africa's GP : Poggiali zvíťazil po sthujúcom poslednom kole

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6137 [Šport - GP 125]

V sobotňajšej kvalifikácii zajazdil najrýchlejšie kolo Daniel Pedrosa a tým sa stal najmladším jazdcom v histórii GP ktorému sa podarilo
obhájiť pole positon.

 Manuel Poggiali
Manuel Poggiali
Po štarte sa Pedrosa dostal dočela, kým jazdci Olive, Cecchinello a Ui nepríjemne spadli hneď v prvej zákrute. Neskôr sa do vedenia dostal Poggiali, ale Pablo Nieto ho čoskoro predbehol. Na čele sa kolo od kola odohrávali súboje a v polke preteku, keď sa Poggiali dostal znovu do čela, sa prvých jedenásť jazdcov zmestilo do dvoch sekúnd.

Najdramatickejšie okamihy prišli na záver preteku. Vincent sa prebíjal dopredu, a Pedrosa si držal dobrú pozíciu s ktorej mohol útočiť na vedúcu priečku v posledných kolách. Ale bol to francúz ktorý sa dostal pred Nieta a zavesil sa na Poggialiho chrbát.
Výmena pozícii pokračovala, Vincent sa dostal na chvíľu aj do vedenia, ale minuloročný majster mu to hneď vrátil. V poslednom kole spravil Nieto v prílišnej snahe chybu, čo hneď využili Pedrosa a Jenkner, a tak prišiel o pódiové umiestnenie, ktoré už mal takmer isté.

Cieľom teda jazdci prešli v poradí Poggiali, Vincent a Pedrosa. Francúz Vincent vedie Šampionáte o 4 body pred Poggialim.

 Pódium
Pódium
Výsledky preteku:
1. Manuel Poggiali Gilera 41:26.120
2. Arnaud Vincent WWC +0.270
3. Daniel Pedrosa Honda +0.826
4. Steve Jenkner Aprilia +1.098
5. Pablo Nieto Aprilia +1.187
6. Alex De angelis Aprilia +1.583

Poradie v Šampionáte:
1 Vincent Arnaud WWC 45
2 Poggiali Manuel Gilera 41
3 Pedrosa Daniel Honda 24
4 Giansanti Mirko Honda 20
5 Sanna Simone Aprilia 19
6 Ueda Noboru Aprilia 18

Pridané: 23.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »