ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc

 Zdieľať

Pridané: 25.10.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6551 [Šport - GP 125]

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 125 cc

PHILLIP ISLAND 20. októbra (SITA) - Víťazom GP Austrálie cestných motocyklov v kubatúre do 125 cc sa stal úradujúci majster sveta Manuel Poggiali (Gilera) zo San Marina. Pred poslednými pretekmi seriálu MS tak znížil náskok Francúza Arnauda Vincenta jazdiaceho na Aprilii na vedúcej priečke celkového poradia na 8 bodov a o novom majstrovi sveta sa rozhodne až v španielskej Valencii 3. novembra.

Výsledky GP Austrálie 125 cc:
1. Manuel Poggiali (San Marino) Gilera 38:09,028
2. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 38:09,280
3. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 38:09,338
4. Arnaud Vincent (Fr.) Aprilia 38:09,442
5. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 38:09,603
6. Simone Sanna (Tal.) Aprilia 38:13,643
7. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 38:24,889
8. Masao Azuma (Jap.) Honda 38:29,572
9. Joan Olive (Šp.) Honda 38:29,861
10. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 38:30,196

Priebežné poradie po 15 pretekoch:
1. Arnaud Vincent (Fr.) Aprilia 253 bodov
2. Manuel Poggiali (San Marino) Gilera 245
3. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 218
4. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 157
5. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 157
6. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 129
7. Simone Sanna (Tal.) Aprilia 104
8. Masao Azuma (Jap.) Honda 101
9. Mika Kallio (Fin.) Honda 78
10. Gino Borsoi (Tal.) Aprilia 76

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 25.10.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »