Anketa:
Šesťdňová 2011 vo Fínsku - je dobojované
ZdieľaťPridané: 17.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5483 [Šport - Šesťdňová]
Vo Fínsku sa v sobotu uzatvoril 86.ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže veľkolepým záverečným motokrosom
desať kilometrov od mesta Kotka, kde pre radosť širokej diváckej kulisy domáce Fínsko definitívne potvrdilo
víťazstvo v hlavnej súťaži o Svetovú trofej.
Seriál článkov - Šesťdňová 2011:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2011
Denné video reportáže z Fínska:
07.08.2011 - Beal Čitatelia: 7106 [Šport - Šesťdňová]

Naživo - video reportáže zo šesťdňovej ISDE 2011 - Fínsko
Ubehol rok a máme tu opäť jednu z najstarších motocyklových súťaží sveta, 6dňová sa tento rok koná ja juhu Fínska v okolí mesta Kotka. Sledujte aktuálne videá, fotografie a rozhovory našich jazdcov.
Francúzsko získalo prvenstvo vo svetovej trofeji juniorov a tiež v svetovom pohári žien. Tisíce fanúšikov zažilo krásne ukončenie tohtoročnej „motocyklovej olympiády“, ku ktorému prispelo i konečne pekne počasie na tohtoročnej šesťdňovej, čo po piatich náročných dňoch uvítali najmä štartujúci jazdci.
![]() |
Kompletná šestica jazdcov domáceho teamu dnes bezchybne odjazdeným motokrosom zaistila dominantné víťazstvo Fínska v tímovej súťaži o Svetovú trofej. Fínsko získalo toto víťazstvo po päťročnej prestávke, čo je najmä na domácej pôde to najúžasnejšie. 30 minút za Fínskom skončil na druhom mieste tím Španielska a víťazné pódium na treťom mieste dopĺňa šestici jazdcov USA. Na štvrtom mieste skončilo Švédsko, piate Holandsko a šieste Nemecko, organizujúca krajina budúcoročnej šesťdňovej.
Pred juniorským teamom Francúzka bola dnes ráno ťažká úloha a to udržať si 13 sekundový náskok pred druhým tímom Švédska. Bezchybne zvládnutým motokrosom sa to podarilo a víťazstvo v juniorskej kategórii si odniesol štvorčlenný team galského kohúta, pred druhým Švédskom a treťou juniorkou Veľkej Británie. Tím USA skončil na štvrtom mieste pred piatou Austráliou a Španielskom na šiestom mieste.
![]() |
Vo svetovom pohári žien zaslúžene zvíťazil tím Francúzska, s masívnym hodinu a dvanásť minútovým náskokom, ku ktorému prispel posledný víťazný „motokrosový" výkon Ludivine Puy (Gas Gas). Tím hostiteľskej krajiny Fínska skončil na druhom mieste a ženský tím Austrálie na mieste treťom.
V individuálnom hodnotení jazdcov v triede Enduro 1 (E1) potvrdil svoju dominanciu fínsky jazdec Eero Remes (KTM) i víťazstvom vo svojej rozjazde v záverečnom motokrose. Druhé miesto v triede E1 obsadil ďalší fínsky jazdec Juha Salminen (Husqvarna) a tretie Lorenzo Santolino zo Španielska (KTM).
![]() |
V triede Enduro 2 (E2) zavŕšil svoje excelentné pôsobenie na ISDE 2011 jazdec TT tímu USA Kurt Casella (KTM), ktorému patrí prvenstvo pred druhým portugalským jazdcom Luisom Correirom (Yamaha) a tretím jazdcom TT Španielska Cristobalom Guerrerom (KTM).
Španiel Ivan Cervantes (Gas Gas) síce dnes zvíťazil v motokrose triedy Enduro 3, ale konečné víťazstvo v tejto triede patrí ďalšiemu jazdcovi TT Fínska Markovi Tarkkalovi (Husaberg). Druhý skončil spomínaný Ivan Cervantes a tretia priečka v konečnom hodnotení E3 patrí opäť Fínovi Valtterimu Salonenovi (TM).
Medzi ženami patrí prvenstvo Marite Nyqvist z Fínska pred druhou Jessicou Jonsson zo Švédska a treťou Blandin Dufrene z Francúzska.
Súťaž trojčlenných klubových tímov vyhral Husaberg - Czech tím v silnom zložení: Martin Žerava, Michal Kadleček, Radek Toman s takmer päť minútovým náskokom pred druhým švédskym West teamom a tretím Wellard club teamom z Veľkej Británie.
![]() |
V uvedenej súťaži klubových tímov malo zastúpenie i Slovensko. Trojica jazdcov Ján Zaťko, Dušan Čipka, Tomáš Čipka jazdiaci v Slovakia Turboteame Zaťko obsadila v konečnom poradí 27. miesto a jazdcom Enduro clubu Púchov - Zlatko Novosád, Viliam Veteška, Martin Buchta patrí hneď ďalšia 28. priečka.
V hodnotení jazdcov klubových tímov po triedach je konečné poradie v triede Club1 (C1) nasledovné: 1.Adrian Smith, NZL (Yamaha), 2. Maurizio Gerini, ITA (Husqvarna), 3. Albin Elowsson, SWE (Husaberg). V C1 štartovali i dvaja slovenskí jazdci. V dnešnom záverečnom motokrose sa viac darilo mladému Martinovi Buchtovi, ktorý skončil na 28. mieste, Tomáš Čipka skončil dnes 33. V konečnom poradí patrí Tomášovi 30. a Martinovi 38.miesto.
V triede Club2 (C2) štartoval z našich len Zlatko Novosád, ktorý vo svojej triede v dnešnom motokrose obsadil 11. miesto a v celkovom poradí C2 mu patrí vynikajúca 4. priečka. Na prvých troch miestach pred Zlatkom v C2 skončili jazdci: 1.Olle LOTHMAN, SWE(KTM), 2. Karl Power, NZL (Yamaha), 3. Nicolo Mori, ITA (TM).
Český jazdec Martin Kadleček získal prvenstvo v triede Club3 (C3), druhý skončil Fín Miko Mellin (KTM) a tretí ďalší z víťazného českého tria Martin Žerava. Poradie slovenských jazdcov v uvedenej triede: 40.miesto Dušan Čipka, 45.Ján Zaťko, 48. Viliam Veteška.
![]() |
Kompletné výsledky z ISDE 2011 sa nachádzajú na stránke: www.fim-isde-live.info.
Komentár k priebehu šesťdňovej, spolu s popisom testov: zatkojan.sk/Motorizmus/ISDE-2011-Finland.aspx
Fotografie z ISDE : www.flickr.com/photos/moottoriliitto alebo www.endurofun.sk
Zdroj: SMF.
Pridané: 17.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2011:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2011
Súvisiace články:
- Naživo - video reportáže zo šesťdňovej ISDE 2011 - Fínsko - Beal
- 86. ročník Šesťdňovej predo dvermi - ISDE 2011 KOTKA-HAMINA, FÍNSKO 8.-13.8.2011 - Redakcia
- Prvý súťažný deň na šesťdňovej 2009 - Awia
- ISDE 2008 Serres, Grécko: štartujeme... - Cacao
- 82. ročník I.S.D.E. – La Serena, Chile – Za Slovensko dva klubové tímy - Awia
- Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne! - Awia
- 92. ročník ISDE 2017 štartuje vo Francúzsku už dnes - Redakcia
- 91. ročník ISDE 2016 v Španielsku začína čoskoro - Redakcia
- Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach! - Redakcia
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!