Anketa:
Mikuláš deťom na onkologickom a kardiologickom oddelení (Kramáre)
ZdieľaťPridané: 04.12.2007 Autor: piratos
Čitatelia: 4767 [Bleskovky - Novinky]
Ďakujem všetkým, ktorí nám pomohli urobiť Mikuláša deťom, ktoré to potrebujú a ktoré na to nezabudnú.
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
![]() |
Menovite ďakujem týmto ľuďom: Bellis, roentgen, Ducho, campa, Puco, widow, Crusaders clubu, Mikulášovi, Čertovi, Anjelovi a všetkým ostatným, čo nás podporili, pomohli a urobili neopakovateľnú atmosféru. Odhadujem, že bolo aspoň 30 motoriek.
Fotogaléria z akcie: Galéria Mikuláš BA 2007 (foto: piratos)
Ešte raz dík a podobnú akciu plánujeme aj cez leto.
Už len doplním, že kompletnú foto a video reportáž z tohtoročnej Mikuláškej jazdy v Bratislave aj v Košiciach nájsť v článku: Mikulášska jazda 2007 v Bratislave a v Košiciach.
Pridané: 04.12.2007 Autor: piratos Zdieľať
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
Súvisiace články:
- 8. 12. 2007 - Mikuláš v Malackách s návštevou detského domova - tomxx
- Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005 - Harly
- Mikulášska jazda 2006 + návšteva detského domova v Bernolákove - Herghott
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2007 nielen v Bratislave a Košiciach! - Awia
- Mikulášska jazda 2012 v Bratislave - Herghott
- Fotoreport: Mikulášska jazda Bratislava 2015 - Redakcia
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!