Anketa:
Mikulášska jazda 2012 v Bratislave
ZdieľaťPridané: 09.12.2012 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8434 [Novinky - Reportáž]
Počasie prialo aj deviatemu ročníku tejto bláznivej akcie.
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
A keďže nebola až taká kosa ako minulý rok, odrazilo sa to na vyššej účasti. Okolo 150 strojov sa zišlo pred deviláckym klubhauzom na Odeskej ulici, odkiaľ sa celkom vzorne pobrali na spanilú jazdu do centra mesta, teda opäť na Františkánske námestie. Klobúk dole pred slušnosťou všetkých účastníkov, fakt sa nekonali žiadne surové predbiehačky alebo wheelies.
![]() |
Na Františkánskom |
Teplota vzduchu sa počas dňa motala furt okolo nuly, občas aj ľahko nad ňou a dokonca aj slniečko sem-tam vykuklo, ale čo je podstatné, všade bolo predvídateľne sucho. Fúkal síce fajnovučký mrazivý vetrík drásavo odoberajúci telesné teplo, ale na ten sme predsa na motorkách zvyknutí, nie?
![]() |
Pred klubhauzom |
Po nejakej hodine strávenej na námestí a priľahlých vianočných trhoch sa veľká časť motorkárov pobrala späť do klubhauzu, kde sa servíroval čajík a kapustnica zadara. Kua deviláci fakt vedia variť! Nespomínam si, že by kapustnica, guláš alebo čaj od nich nechutili. Len tak ďalej chlapi! V čase, keď dokončujem tento článok, tam naplno fičí afterparty.
![]() |
Potom zazvonil zvonec a rozprávke bol koniec, hehe. Viac v prudko rýchlo posekanom videu:
Dovi o rok, priatelia!
![]() |
![]() |
![]() |
V klubhauze |
![]() |
Asi takto bolo cez deň |
![]() |
Vešiak na prilby :) |
Pridané: 09.12.2012 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Mikulášska jazda 2006 + návšteva detského domova v Bernolákove - Herghott
- Mikulášska jazda 2009 v Bratislave a Košiciach - Herghott
- Usoplená Mikulášska jazda 2011 v Bratislave - Herghott
- Fotoreport: Mikulášska jazda Bratislava 2015 - Redakcia
- Košická Mikulášska jazda 2012 - Awia
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2007 nielen v Bratislave a Košiciach! - Awia
- Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005 - Harly
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2011 v Bratislave, Košiciach, Nitre na Záhorí aj Šamoríne! - Awia
- 12.12.2006 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne - ORGANIZATOR
- Pozvánka na vianočnú Vespa Santa jazdu v Bratislave a Košiciach - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!