Anketa:
„Hodne“ o Honde PCX 125 1/3
ZdieľaťPridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66912 [Vaše stroje - Moja motorka]
Malá vrtká, dobre .... jazdí.
Nosenie dreva do lesa
Možnože je ešte motocyklový človek, ktorý nepozná kvality cenového trháku v skútrovom svete, alebo neverí oslavným propagačným článkom. Európsky predaj v r. 2011 vyše 23.000 kusov PCX. Pred 8 rokmi som si kúpil 125 skúter z Číny. Tento mimoriadne šťastný deň som premrhal takou banalitou, ako je kúpa čínskeho skútra. Mal som si kúpiť žreb, alebo nehnuteľnosť.
![]() |
Pôvodný štít je vhodný len na leto. |
Ale vážne číňan fungoval s menšími muchami a funguje dodnes. Za 8 rokov sa zmenilo to, že rozdiel medzi zhodným výrobkom od „značkového“ výrobcu a neznámeho sa z 40% scvrkol na 18%. Keď dokážeš žiť so skútrom na 14“ kolesách a prípadne oželieť 3 kW tak cenovo najbližší „značkový“ skúter stojí o 25% viac. A to je hodená rukavica. Porovnávame vodou chladené motory. Pozrime sa jej dvojzmyselne pod sukňu.
Pod sukňou sa dajú vidieť rôzne divy, záleží na tom, kto sa díva, či starec, gay, mladík, gynekológ, alebo námorník z ruskej ponorky.
![]() |
Pozrime sa na ňu |
Motorček a okolie
8,33 kW je dnes na pomery vodníkových 125 cm3 menej, čo vôbec nevadí, pretože krútiaci moment 11,5 Nm je pri 6000 ot. 10 až 11 kW osminky zvyknú mať najvyšší krútiaci moment okolo 7500 ot. Ale aj o dva ventily viac. Skútristovi bez otáčkomera a vlastne aj s otáčkomerom to môže byť jedno. Dôležité je trafiť sa do nastavenia variátora a to sa podarilo absolútne dokonalo. Na mestských 50 km/h skúter vyletí. Mne na suchom a veľmi hladkom asfalte pri prudkom otočení plynu mierne prekĺzava zadné koliesko. Vždy mi to vyčarí úsmev na tvári.
![]() |
Už aby bol máj, lásky čas. |
Maximálka je tachometrových 105, teda skutočných 95 km/h. To postačuje aj na obchvaty krajských miest. Motorček má olejovú náplň 0,8 l oleja, výmenný interval každých 8.000 km, alebo raz ročne. Cena oleja je okolo 9 € za 1 l, čiže nič. Sviečku chce meniť tiež každých 8.000 km. Kontrola ventilov každých 4.000 km. Remeň variátora /cena 67 €/ po 24.000 km... Chladič je umiestnený vpravo pred zadným kolesom. Motorček produkuje milé vibrácie a plasty sa k nemu nepridávajú.
![]() |
Biela a čierna. |
Štartovanie je jedinečné. Absolútne tiché. Vraj to zabezpečuje ACG dynamoštartér, čomu vôbec nerozumiem. Absolútna zbytočnosť je možnosť automatického vypínania motora pri zohriatom motore a zastavení. Musia byť splnené požiadavky typu, nabitia batérie, predchádzajúcej rýchlosti aspoň 10 km/h. Ale aj kraviny. Napr. nemôžeš pri zastavení na križovatke odľahčiť sedadlo /je tam tlakový snímač/, zložiť nohy na zem a vytiahnuť si zarezané gate zo zadku. Potom systém nefunguje a štartovať musíš klasicky, je po frajerine. Štartovanie motora, bez štartéra je nasledovné. Musíš stlačiť len ľavú brzdovú páčku a štartér. 1 sekundu je ticho, ktoré lieči a potom zrazu beží motor. Je to ozaj fascinujúce. Funguje to rovnako pri + 30 C 0 aj -14 C0 .
![]() |
Svetlá sú dobré a pekné. |
Spotreba je okolo 2,2 l/100km. Pri teplotách okolo -7 C0 niečo vyše 3 l/100km, 3,5 l/100km je pri -14 C 0 ale k rozjazdu je treba otočiť plynom o 1/3 viac a prvé metre jazdy sú kostrbaté. Aj preto modely 2012 a PCX 150 majú pružnejšie remene variátora. Nová PCX 150 má aj inovovaný motor s menšou olejovou náplňou. Ťažko povedať, či je menej oleja lepšie riešenie.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | PCX 125 | PCX 150 |
Rok: | 2011 | 2012 |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm | 153 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot. | 13.60 k (10.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.56 Nm / 6000 ot. | 14 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 10,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 | 58 x 57,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 31 mm | 100 mm |
Zdvih vzadu: | 75 mm | |
Brzdy vpredu: | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 14M/C 46P | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 14M/C 57P | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 124 kg | 129 kg |
Výška sedla: | 761 mm | 760 mm |
Rázvor: | 1305 mm | 1315 mm |
Dĺžka: | 1917 mm | 1915 mm |
Šírka: | 738 mm | 738 mm |
Výška: | 1094 mm | 1095 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 6 l | 5.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 2.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 204 km |
Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX - Muli
- Moje skúsenosti s Yuki Space 125 - spider81
- Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX) - datadive
- Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná - matox
- Test mestského predátora Honda SH125i - Herghott
- Nové farby 2023 pre skútre Honda - Redakcia
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov. - MajoKE
- Honda PS125i – vzhľad starca, výkon mladíka - kukolarik
- Honda Varadero 125- kráľovná 125-iek - Varan
- Skúsenosti v malým Varaderom - Varan
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!