Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6336 [Šport - GP 250]

Veľká cena Španielska - do 250 cc

 Toni Elias
Toni Elias
JEREZ 11. mája (SITA) - Španiel Toni Elias sa stal víťazom pretekov MS motocyklov Veľkej ceny Španielska v triede do 250 cc. Na druhom mieste skončil taliansky pretekár Roberto Rolfo, tretiu priečku obsadil Francúz Randy de Puniet. V priebežnom poradí MS je prvý Manuel Poggiali zo San Marina so ziskom 63 bodov.

Výsledky - VC Španielska - 250 cc:
1. Toni Elias (Šp.) Aprilia 46:10,793
2. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 46:11,314
3. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 46:11,332
4. Manuel Poggiali (San Marino) Aprilia 46:11,400
5. Anthony West (Austr.) Aprilia 46:22,841
6. Sebastian Porto (Arg.) Honda 46:24,997
7. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 46:33,256
8. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 46:48,633
9. Alex Debon (Šp.) Honda 46:53,613
10. Joan Olive (Šp.) Aprilia 46:59,614

Priebežné poradie MS:
1. Manuel Poggiali 63 bodov
2. Roberto Rolfo 40
3. Randy de Puniet 36
4. Sebastian Porto 36
5. Toni Elias 33
6. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 32
7. Fonsi Nieto 28
8. Naoki Macudo 22
9. Anthony West 21
10. Hiroši Aojama (Jap.) Honda 20

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 12.05.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »