Anketa:
Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc
ZdieľaťPridané: 12.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6336 [Šport - GP 250]
Veľká cena Španielska - do 250 cc
![]() |
Toni Elias |
Výsledky - VC Španielska - 250 cc:
1. Toni Elias (Šp.) Aprilia 46:10,793
2. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 46:11,314
3. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 46:11,332
4. Manuel Poggiali (San Marino) Aprilia 46:11,400
5. Anthony West (Austr.) Aprilia 46:22,841
6. Sebastian Porto (Arg.) Honda 46:24,997
7. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 46:33,256
8. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 46:48,633
9. Alex Debon (Šp.) Honda 46:53,613
10. Joan Olive (Šp.) Aprilia 46:59,614
Priebežné poradie MS:
1. Manuel Poggiali 63 bodov
2. Roberto Rolfo 40
3. Randy de Puniet 36
4. Sebastian Porto 36
5. Toni Elias 33
6. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 32
7. Fonsi Nieto 28
8. Naoki Macudo 22
9. Anthony West 21
10. Hiroši Aojama (Jap.) Honda 20
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 12.05.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri - sita
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo... - sita
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
- Rossi získal štvrtý majstrovský titul - sita
- Víťazom VC Katalánska v triede do 125 cc Poggiali - sita
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!