ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol

 Zdieľať

Pridané: 26.08.2002 Autor: sita
Čitatelia: 7868 [Šport - MotoGP]

MS v pretekoch cestných motocyklov - Veľká cena Česka - kubatúra do 990 cc

BRNO 25. augusta (SITA) - Víťazom Veľkej ceny Česka v Brne v pretekoch cestných motocyklov v triede MotoGP (do 990 cc) sa stal Talian Max Biaggi. Jazdec tímu Marlboro Yamaha získal v tejto sezóne premiérový triumf. V deviatich podujatiach MS v tejto sezóne zatiaľ víťazili iba jazdci tímu Repsol Honda. Osemkrát vyhral suverén tejto sezóny, trojnásobný majster sveta Valentino Rossi, raz sa z víťazstva tešil jeho tímový kolega Japonec Tohru Ukawa. Rossi v Brne šesť kôl pred koncom dostal defekt a musel z pretekov odstúpiť. Biaggiho, ktorý na brnianskom okruhu zvíťazil už ôsmykrát v kariére, doplnili na stupňoch víťazov dvaja Japonci. Druhú priečku obsadil Daidžiro Katoh, tretí bol Tohru Ukawa. Rossi si aj napriek neúspechu udržal výrazný náskok v priebežnom hodnotení šampionátu, od Japonca Ukawu ho delí 80 bodov.

Výsledky:
1. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 44:36,498 min
2. Daidžiro Katoh (Jap.) Honda 44:39,253
3. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 44:44,096
4. Sete Gibernau (Šp.) Suzuki 44:48,387
5. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 44:50,527
6. Loris Capirossi (Tal.) Honda 44:54,758
7. Jeremy McWilliams (V.Brit.) Proton 45:01,338
8. Norick Abe (Jap.) Yamaha 45:03,070
9. Alex Barros (Braz.) Honda 45:05,239
10. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 45:05,654

Pribežné hodnotenie MS MotoGP:
1. Rossi (Tal.) 220 bodov
2. Ukawa (Jap.) 140
3. Biaggi (Tal.) 134
4. Checa (Šp.) 96
5. Barros (Braz.) 94
6. Abe (Jap.) 90

Pohár konštruktérov:
1. Honda 245
2. Yamaha 170
3. Suzuki 86

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 26.08.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »