Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc

 Zdieľať

Pridané: 07.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7312 [Šport - MotoGP]

VC Japonska cestných motocyklov - V triede MotoGP 51. triumf Taliana Valentina Rossiho

 Zranený Daidžiro Kato
Zranený Daidžiro Kato
SUZUKA 6. apríla (SITA) - Úradujúci majster sveta v triede MotoGP Talian Valentino Rossi na motocykli značky Honda vyhral úvodné podujatie sezóny 2003 majstrovstiev sveta cestných motocyklov - VC Japonska. Fenomenálny dvadsaťštyriročný pretekár tak skompletizoval hetrik víťazstiev na okruhu v Suzuke a pripísal si už 51 triumf na podujatiach MS z celkovo 109 štartov. Na druhom mieste skončil jeho krajan Max Biaggi (Honda), ktorý by v prípade víťazstva predstihol historický rekord Austrálčana Micka Doohana v počte získaných bodov na Veľkých cenách. Biaggi tak na oslavy musí čakať minimálne do ďalšieho podujatia sezóny. Bronzový stupienok vybojoval pre tím Ducati, ktorý mal v triede MotoGP premiéru, ďalší Talian Loris Capirossi. Preteky dopadli dosť zle pre domácich jazdcov, keď až traja havarovali, z toho najťažšie Daidžiro Kato, ktorého s otrasom mozgu, zranením krku a dýchacími problémami museli previesť helikoptérou do nemocnice.


 Loris Capirossi na Ducati
Loris Capirossi na Ducati

Vo "štvrťlitroch" sa husársky kúsok podaril Manuelovi Poggialimu zo San Marina (Aprilia), ktorý vyhral preteky aj keď štartoval až z 23. miesta na štarte. "Pred pretekmi som pokladal víťazstvo za nemožné. Motorka bola však perfektne pripravená a všetko šlo ideálne," povedal majster sveta v triede do 125 cc z roku 2001, ktorý sa stal prvým jazdcom od roku 1988, ktorý vyhral v kubatúre do 250 cc hneď svoje premiérové preteky. Ďalšie dve priečky patrili Japoncom - druhý bol Hiroši Aojama, tretí Juki Takahaši (obaja na Honde).

Dramaticky záver mali preteky v triede do 125 cc, kde sa z víťazstva nakoniec tešil Talian Stefano Perugini (Aprilia). Kolo pred koncom do Peruginiho vrazil jeho krajan Lucio Cecchinello, no dvadsaťročný motocyklista udržal riadenie a zvíťazil o 37 tisícin sekundy pred ďalším Talianom Mirkom Giansantim (Aprilia). Tretiu priečku obsadil Nemec Martin Jenker (Aprilia). Ceccinello po zrážke s Peruginim vyletel z trate, no nakoniec ho klasifikovali na 8. mieste.

125cc:
1. Stefano Perugini (Tal.) Aprilia 40:53,083 min
2. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia 40:53,120
3. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 40:54,114
4. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 41:01,677
5. Juiči Ui (Jap.) Aprilia 41:02,023
6. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 41:02,166
7. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 41:16,076
8. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 41:22,784
9. Thomas Luthi (Švajč.) Honda 41:26,791
10. Gino Borsoi (Tal.) Aprilia 41:27,317

250cc:
1. Manuel Poggiali (San Marino) Aprilia 41:36,284
2. Hiroši Aojama (Jap.) Honda 41:37,657
3. Juki Takahaši (Jap.) Honda 41:37,780
4. Sebastian Porto (Arg.) Honda 41:37,984
5. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 41:48,055
6. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 41:49,504

 Úradujúci majster sveta v triede MotoGP Talian Valentino Rossi
Úradujúci majster sveta v triede MotoGP Talian Valentino Rossi

7. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 41:49,781
8. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 41:50,311
9. Tekkju Kajo (Japan) Yamaha 42:00,830
10. Sylvain Guintoli (Fr.) Aprilia 42:19,006

MotoGP:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 44:13,182
2. Max Biaggi (Tal.) Honda 44:19,627
3. Loris Capirossi (Tal.) Ducati 44:21,391
4. Sete Gibernau (Šp.) Honda 44:26,391
5. Troy Bayliss (Austr.) Ducati 44:36,281
6. Colin Edwards (USA) Aprilia 44:42,222
7. Nicky Hayden (USA) Honda 44:42,308
8. Alex Barros (Braz.) Yamaha 44:43,708
9. Šinja Nakano (Jap.) Yamaha 44:46,629
10. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 44:53,382

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 07.04.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »