ISSN 1336-6491 | Online: 1847 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dakar 2009 bude za veľkou mlákou

 Zdieľať

Pridané: 13.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5175 [Šport - Rally]

Po zrušení posledného ročníka Dakaru, včera organizátori oznámili plány na nadchádzajúci ročník. Rally sa presťahuje za oceán do južnej Ameriky.

Táto správa nieje veľmi pozitívna pre slovenský tím, pretože náklady na Rally tak výrazne stúpnu. Či bude možné postaviť na štart slovenského jazdca je teraz ešte otázne. Prvá reakcia v tíme bola dosť negatívna a ani dnes mi nevedeli na otázku našej účasti odpovedať. Pre tento rok zostávajú prioritou sútaže Dakar Series: v Maďarsku a Rumunsku, a druhá v Španielsku a Portugalsku + účasť na náročnej Rally TransOrientale - Z Petrohradu do Pekingu.

Informácií o novej súťaži v južnej amerike nieje teraz naozaj veľa. Známe je, že ša bude jazdiť v dvoch krajinách - Argentína a Chille v termíne 3. až 18. januára 2009. Organizátori sľubujú vzrušujúcu trasu, okruh dlhý 9000 km, kde by mali špeciálne merané úseky zabrať asi 6000 km. Štart aj cieľ bude v meste Buenos Aires (Argentina), s oddychovým dňom v Valparaiso (Chille).

 Argentina
Argentina

Počas posledných 30 rokov si Dakar získal reputáciu náročnej súťaže na Africkom kontinente, ktorá mu pomohla aby sa stal jednou z najväčších udalostí roka. Dakar navštívi južnú ameriku, ale neopustí Afriku. Rally sa musela stiahnuť zo svojej základne ale jej korene zostávajú nedotknuté. Putovné podujatie navštívilo počas svojej histórie 21 rôznych Afrických krajín a teraz je príležitosť preskúmať púšte celého sveta. A.S.O. študuje ďalšie možnosti v iných oblastiach, ktoré by mohli v budúcnosti privítať Dakar.

Pre rok 2009 A.S.O. prijala pozvanie Argentíny a Chille, s ktorými bola v kontakte už niekoľko rokov. Obe krajiny majú čo ponúknuť. Oblasti kde bude náročná navigácia, piesok aj horské priesmyky s úžasnou topografiou. Vysoké štíti Ánd, púšť Altacama, ktorá je považovaná za najsuchšiu na svete až po Ojos del Salado, navyžšiu aktívnu sopku sveta (6893 m) v Chille. Registrácia na novú súťaž začne 15. mája pričom pretekári registrovaní na ročník 2008 budú zvýhodnení.

Video:

Oficiálne video, zdroj dakar.com:

Movie of the Dakar

Pridané: 13.02.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »