Anketa:
Dunlop Roadsmart pre turistov
ZdieľaťPridané: 05.03.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 5606 [Bleskovky - Novinky]
Cestovatelia a pokľudnejší rideri majú zase výber pneumatiky ťažší.
Pred desiatimi-pätnástimi rokmi sa asi nikomu z nás ani nesnívalo, že by mohol bežne zájsť do motoobchodu a kúpiť si dvojzmesovú pneumatiku. Dnes je všetko inak a pneumatiky s tvrdším stredom a mäkšími bokmi sú v ponuke skoro každého výrobcu tohto čierneho zlata. Predovšetkým pri cestovných gumkách nájde dvojzmesová konštrukcia výborné uplatnenie. Najnovším prírastkom v tejto triede je Roadsmart od Dunlopu, ktorý je športovejšie orientovaný ako jeho predchodca D220 a mal by poskytovať lepšie prelety zákrutami. Samozrejme, ako to už býva dobrým zvykom, výrobca sľubuje dlhšiu životnosť, lepší grip v zákrutách a výkon za mokra. Pneumatika sa tak zaradí medzi novšie kúsky ako Michelin Pilot Road 2, Bridgestone BT-021 (taktiež dvojzmesové) alebo staršie typy, medzi ktoré patrí výborná Metzeler Roadtec Z6, Pirelli Diablo Strada a Continental RoadAttack.
Výhodou Roadsmartky (mimo iného) bude zrejme aj cena, ktorá môže rozhodnutie, akú ďalšiu pneumatiku kúpiť, rapídne zjednodušiť.
![]() |
Pridané: 05.03.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!