Anketa:
Novinky 2009 v triede superšport 3/5
ZdieľaťPridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 12602 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda CBR600RR
Kto čakal, že Honda príde na svet po dvoch rokoch výroby poslednej generácie s kompletne prepracovaným motocyklom, môže byť trocha rozčarovaný. Nie je treba vyplakávať nad rozliatym mliekom, pretože žiadne sa vlastne nerozlialo. CBR-ka je totiž naozaj skvelá motorka, čo dokázala aj v našom teste a žiadne väčšie zmeny momentálne ani nepotrebuje. Tie, ktoré boli urobené hádam ani nestoja za reč, došlo k minimálnemu navýšeniu krútiaceho momentu medzi 8000 až 12000 otáčkami a tiež sa jemne zmenil dizajn kapotáže.
![]() |
| Honda je v bezpečnosti neúprosná, ABS-ko na superšporte zatiaľ nepredviedol nikto. |
Hlavnou novinkou je, ako aj pri modeli Fireblade, možnosť voľby systému kombinovaného C-ABS, čo je niečo ako vylepšené klasické ABS. Zohľadňuje špecifickú konštrukciu superšportu a malo by zasiahnuť až na samej hranici pádu. Vďaka elektronickej pumpe bude minulosťou aj typické „pulzovanie“ páčky pri aktivovanom ABS. Zaujímavé – uvidíme ako to ľudia prijmú.
![]() |
| Roztočte ju cez 10 tisíc a uvidíte ten hukot! |
Oficiálne prezentačné video:
Honda CBR1000RR Fireblade
Rovnako ako pri CBR600RR je novinkou nový C-ABS, ktorý sa na našom testovanom kúsku z roku 2008 ešte neobjavil, inak sa zmeny dotkli najmä farebného prevedenia.
![]() |
| Honda je spätá s HRC od nepamäti. |
![]() |
| Cez víkend na okruhu, cez týždeň do práce – to mu ide. |
Oficiálne prezentačné video:
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Honda | Honda |
| Model: | CBR600RR C-ABS | CBR1000RR Fireblade C-ABS |
| Rok: | 2009 | 2009 |
| Novinka: | NOVINKA 2009 | |
| Kategória: | Superšport | Superšport |
| Motor: | ||
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 599 ccm | 999.8 ccm |
| Max. výkon: | 119.8 k (88.1 kW) / 13500 ot. | 177.8 k (130.7 kW) / 12000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 11250 ot. | 113.8 Nm / 8500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12,2 : 1 | 12.3: 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5 mm | 76 x 55.1mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | |
| Zdvih vzadu: | 135 mm | |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna | dvoj kotúčová radiálne strmene |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR17M/C (73W) | 190/50-ZR17M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 194 kg | 209 kg |
| Výška sedla: | 820 mm | 820 mm |
| Rázvor: | 1375 mm | 1410 mm |
| Dĺžka: | 2010 mm | 2075 mm |
| Šírka: | 685 mm | 685 mm |
| Výška: | 1105 mm | 1130 mm |
| Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm |
| Objem nádrže: | 18 l | 17.7 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 7 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 192 km | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Cena (28.7.2009): 10 790 € (325 059,54 Sk) C-ABS 11 690 € (352 172,94 Sk) | |
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
























