Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 830 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28478
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11514)
Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti 4/4

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 45089 [Vaše stroje]

Honda CRF 230 F

Príležitosť idúcu okolo treba využiť. Ak sa stretnú náhody v podobe dobrej ponuky, dostatku peňazí, synových narodenín a jazdeckej odôvodnenosti - netreba váhať. Ja som neváhal ani sekundu. Chalani z BENC-MOTO z Nitry mi najprv poradili tento model (CRF 230 F 2007), potom aj dodali za viac ako ústretovú cenu v expresnom čase. Majú to u mňa!

Honda CRF 230 je dospelácky offrovďácky motocykel s malými úpravami, aby bol využiteľný aj pre vekové kategórie od 12 rokov. Podmienkou je určitý vzrast (aspoň 155 cm – dočiahne špičkami na zem) a jazdecké skúsenosti.

Adam na narodeniny od radosti pol hodinu hopsal ako zajko po garáži. Od pýchy som skoro pukol. Krásny, silný a plnohodnotný stroj oslovil aj mňa.

Motor

Stojatý štvortaktný jednovalec, rozvod OHC, dva ventily. Chladenie vzduchom, štartovanie elektrické, 6-stupňová prevodovka a výborná poloautomatická spojka. Výkon asi 20 koní, dobrý spodok, ploché krivky, kultivovaný chod. Reťazový pohon. Výfuk super (bez homologizačnej vložky). Zmes zabezpečuje karburátor s air-boxom a filtrom, pri štarte poslúži 3-polohový sýtič. Agregát je rozmerovo malý, ľahký. Zahrievať treba dlhšie (ale je december), potom možno jazdiť bez kompromisov.

Rám

Trubkový kolískový oceľový. Klasiické pruženie vpredu, centrál vzadu – zdvihy 245 mm. Vpredu bez možnosti nastavenia. Ráfy 21“ vpredu + kotúč, 18“ vzadu s bubnom. Ovládacie prvky, posed aj spracovanie typické honďácke – všetko sedí. Vpredu je enduro svetlo , svieti pri idúcom motore. Nádrž 8 litrov, plasty a polepy na úrovni.

Hodnotenie

Motorke prakticky nie je čo vytknúť. Výborný motor s hladkým chodom od voľnobehu až k maximu, ľahučké radenie, fasa spojka. Jazdné vlastnosti ozaj dobré, takmer necítiť nárast váhy. Pruženie pracuje tak ako má, rovnako brzdy. Veľké ráfy s výbornými pneumatikami v už v základnom prevedení boli pre syna príjemným prekvapením. Po chvíli sa cítil zžitý s motorkou a rovno sme blatom zamierili na Pereš.

Motorka s mierne zníženým rámom ja výbornou voľbou pre mladých chalanov skôr, ako budú zrelí na ostrú 250-ku alebo 400-ku. Všetko pracuje optimálne, motor a rám tvoria vyvážený celok. Posed aj postoj sú pohodlné a praktické. Jazda umožňuje zvládať všetky druhy nástrah, podvozok je naladený hybridne enduro-krosovo. Sopliakovi to akurátne vyhovuje, veľmi pochvaľuje jazdné vlastnosti motorky a pružnosť motora. Akurát ju 45-kilový chrúst ešte nedokáže zodvihnúť zo zeme. Diagnóza „motorkár“ je potvrdená, som spokojný.

Dizajn aj spracovanie sú na vysokej úrovni, nie je čo riešiť a opravovať. Hondu CRF 230 F považujem za ozaj vydarenú koncepciu patriacu do rúk mladým skúseným jazdcom, ale aj dospelým hobíkom. Jednoduchá, nenáročná s celkom prijateľnou cenou. Akurát nesprávne tvarovaný predný blatník zabezpečí, aby časť blata skončila jazdcovi v ksichte. A pobaví sranda v podobe bubnovej brzdy vzadu.

  • Poruchy – nič
  • Doplnky – hliníkové chrániče rúk, penový chránič na hrazdičke, zadné svetlo
  • Váha – 105 kg
  • Cena – niečo nad 4.000,-€, šikovnejší za menej

Plusy a mínusy

motor, podvozok, vzhľad, kvalita spracovania cena, predný blatník, zadná brzda, pre mladších váha

Písať by sa dalo dlho, zameral som pozornosť na základné vlastnosti motoriek s prihliadnutím na ich slabé stránky. Ak niekomu pomôžem v rozhodovaní – článok splnil účel. Konkrétnejšie otázky vyriešime v diskusii.

<

Pridané: 01.01.2009 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.

Ďalšie vtipy »