Anketa:
BMW G 450 X Factory Replica Edition
ZdieľaťPridané: 21.07.2009 Autor: Juraj Odin Klačko
Čitatelia: 9900 [Bleskovky - Novinky]
BMW Motorrad v priebehu posledných 80-tich rokov vždy písal históriu off-roadu a v súčasnosti sa dôsledne angažuje v terénnom športe ako nikdy predtým.
Prvé továrenské nasadenie počas kompletnej sezóny Majstrovstiev sveta v endure (WEC) ako aj športové úspechy na Majstrovstvách Nemecka v Cross Country (GCC), alebo tiež na Erzbergrodeo má momentálne spoločnosť BMW Motorrad na zreteli s exkluzívnym špeciálnym modelom rady G 450 X: G 450 X Factory Replica Edition.
![]() |
BMW G 450 X Factory Replica Edition |
Bonusy špeciálnej edície
Nekompromisné, čistokrvné enduro s oprávnením pre cestnú premávku dostáva k sériovej výbave aj závodný tlmič výfuku (nehomologovaný), ktorý oproti sériovému výfuku ponúka predovšetkým úsporu hmotnosti asi jedného kilogramu. Zadný nerezový tlmič, ktorý bol koncipovaný ako kombinovaný reflexno-absorbčný, spĺňa regulácie FIM 2009, dá sa ľahko namontovať a G 450 X vyzerá vďaka jeho úzkej konštrukcii ešte športovejšie. Suchá hmotnosť motorky klesla vďaka tejto úprave na 110 kilogramov.
![]() |
Pre závodne-športové využitie, disponuje Factory Replica dodatočnými krytmi reťaze na ochranu namáhaného sekundárneho prevodu. Samozrejmosťou je už sada polepov stajne BMW Motorrad Motorsport.
BMW G 450 X Factory Replica Edition bude ponúkaná výrobcom iba v ohraničenom termíne a to od 15.07.2009 do 30.09.2009. Cena je stanovená na 8750€ s DPH (pozn. redakcie, cena bola stanovená pre nemecký trh a preto je možné, že sa bude v jednotlivých krajinách líšiť).
BMW Motorrad vytvorila pre svojich zákazníkov, ktorí svoju G 450 X používajú na závody, dva balíky príslušenstva pre závodné použitie za obzvlášť atraktívnych podmienok.
Sada "Základná výbava G 450 X" obsahuje predovšetkým spotrebný materiál ako brzdové platničky, spojkové lamely, reťaz, vzduchový a olejový filter, sviečku alebo aj spojkovú a brzdovú páčku. Tieto diely sú pri závodnom použití obzvlášť namáhané.
V súťaži je tiež nevyhnutné môcť rýchlo reagovať na meniace sa podmienky. Preto je v závodnej výbave bežná druhá sada kolies. K tomuto účelu teraz BMW Motorrad ponúka balík "Kolesá G 450 X" taktiež za výhodných podmienok. Zahŕňa predné a zadné koleso, špice, brzdové kotúče, držiak ráfikov a veľa iného.
Pridané: 21.07.2009 Autor: Juraj Odin Klačko Zdieľať
Súvisiace články:
- KTM 450 Rally Replica pre rok 2024 - Redakcia
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre
- Editorial Motoride.sk 06/2010
- Aký bol 1. Mediznárodný festival motorkárskych filmov?
- Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
- Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
- Husqvarna 2010 test day Sverepec
- Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
- Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko
- YAMAHA R1 na Slovensku odhalená

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!