Anketa:
Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
ZdieľaťPridané: 11.08.2009 Autor: Juraj Odin Klačko
Čitatelia: 9104 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.
Prečo to všetko?
Keď už sme sa znovu po roku dali do organizovania Motoride Tour, nezostávalo nám nič iné, iba si prinajmenšom podržať štandard kvality z minulých rokov, alebo dokonca pozdvihnúť latku o čosi vyššie. Cieľom teda bolo zabezpečiť všetko dôležité v mieste stretnutia a overiť či navrhnutá trasa je skutočne prejazdná. Popri tom sa nám naskytla príležitosť overiť už tak silno skúšaný stroj. Ako si teda poradí zo stúpaniami a zákrutami?
Alpenrezáda a rozprávky z tisíc a jednej zákruty
Predpoveď počasia na štvrtok bola viac ako optimistická, a preto mi výlet robil dobrú náladu už 2 dni pred termínom. Ranné vstávanie síce nijako nevybočovalo z návyku pracovného dňa, ale všetko čo nasledovalo potom už bola iná pesnička. Ešte rýchlo kúpiť dostatok vody, magnety tankvaku sa nedočkavo prilepili na nádrž a ... hijooo banán.
Kalte Kuchl Gasthaus |
Trasu do Kalte Kuchl nebudem extra rozoberať, lebo bola spočiatku dosť nudná, samá rovina bez zákrut, ale keď sa už sem-tam začali dvíhať kopce, radosti tiež pribúdalo. Prvé "zákrutoidné" náznaky prišli tu a zábava môže začať. Po trase na miesto stretnutia by ste tiež nemali obísť toto. Podľa vodítka čo som si urobil tesne pred odchodom som bez zaváhania prišiel ku gasthaus-u. Čas na veľké oddychovanie nebol, a tak si rýchlo s veľmi príjemnou majiteľkou potvrdzujeme termíny a možnosti ubytovania. Treba ešte urobiť pre všetkých zvedavcov pár záberov a zjesť prichystanú desiatu. Čaká ma 190 km dlhá trasa a ja som zvedavý ako bude v skutočnosti vyzerať ten poskrúcaný had z gúglovho interaktívneho atlasu.
Na trase výjazdu |
Musíme si pomáhať
Počasie praje, je krásnych 30 stupňov v tieni, nezostáva nič iné len zanechať trochu dezénu v každej naklopenej zatáčke. Po pár úvodných kilometroch svižnej jazdy dole kopcom zbadám na kraji parkoviska vedľa cesty odstavenú postaršiu Kawu s napohľad zaskočeným majiteľom. Zastavujem a zisťujem, či nepotrebuje pomoc. Ukázalo sa, že náhon rýchlomeru sa uklepal a opustil budík. Nič vážne, ale dostať ho späť pri nahodených kapotách je ako robiť generálku motora cez výfuk. Nakoniec som vďačný za krížový skrutkovač v akej-takej výbave CBF-ky, plasty okolo budíkov idú dole a razom ide všetko obratnejšie. Náhon je na svojom mieste, plasty už tiež a Franz mi so slovami vďaky praje s kolegami šťastné kilometre. Však motorkári si musia navzájom pomáhať! Našťastie je to jediný servisný zásah v rámci výletu a červená malorážka od Hondy to zvláda bez zaváhania.
Po úspešnej oprave |
Motorkári sa vedia zabávať
Ako sme ťa už informovali v pozvánke na 8-e stretnutie "motorajďákov", naplánované sú 2 väčšie zastávky. Prvá je v Mariazell-i na pozretie a pofotenie baziliky. Na tej druhej v Mitterbach-u sa trošku povozíme aj na iných "presunovadlách". Čaká nás výťah lanovkou k Terzerhaus kde je naplánovaný obed (treba si pripraviť v priemere 10€). Odtiaľ iba po medzistanicu a ďalej už s veľkým úsmevom od ucha k uchu a adrenalínom v krvi na monster kolobežkách celých 4.6 km (lanovka + kolobežka 10€). Na tomto mieste si dovolím poznamenať, že program výjazdu ako aj výjazd samotný je dobrovoľný. Po obede, výhľade na Wieneralpen ťa už bude čakať iba zdolať kilometre a zákruty, čo ťa budú deliť od pokorenia míľnika nášho výjazdu s číslom 190. Celá trasa je situovaná vo výške do 1300 m.n.m. Je to kraj lesov, dolín a malých riek, popri ktorých sa vlní cesta. Nie je na mieste čakať vysoké štíty a holé skaliská. Napriek tomu verím, že ťa aj táto podoba Álp chytí za srdce a budeš si užívať jazdu minimálne tak ako aj ja.
Na trase výjazdu |
Nejaká tá štatistika na záver výletu
- Prejdené 580 km
- Spotreba 2.58 l/100km
- Celkový čas: 7:30am - 8:00pm -> 12.5 h (mimo motorky 45 min)
- Priemerná pocitová teplota v mojej OTVORENEJ prilbe 36 stupňov (mal som skutočne pocit, že mám pred sebou pustený fén)
- Prijatých tekutín 2.5 l
- Vylúčených tekutín minimálne 10 l (teplo bolo, ešte som v Alpách tak nezažil)
Motorka šlapala spoľahlivo, len tie tiahle rovné stúpania jej nerobili dobre. V zákrutách je to o inom, nejde sa extra rýchlo, človek sa nenudí a zákruty sa dajú vykrajovať fajnovo. Treba to skrátka viac točiť a kvaltovat odušu hore-dole. Celkovo som si to užíval a bola to na tej 125-ke výnimočná cesta. Keď sa sám seba pýtam, či by som išiel ešte raz na tejto CBF-ke, mám zmiešané pocity aj áno, aj nie. Áno kvôli tomu, že to bola výzva, kvôli tomu, že koniec-koncov na motorke nezáleží a kvôli tomu, že ľahkosť motorky v zákrutách pilota ukľudňuje, nestresuje, môže si ju prehadzovať medzi kolenami ako len chce. Nie kvôli pohodliu, presunom po dlhých rovných úsekoch, na ktorých to bola nuda a kvôli situáciám, kedy je nedostatok výkonu veľmi citeľný a motorkár sa cíti hendikepovane, prípadne ohrozený plechovkami, ktoré ho v týchto situáciách obiehajú hlava - nehlava.
Enduro prekvapenie od tímu Motoride.sk
Keďže sa veľa ľudí pýtalo aj na iný povrch vozovky ako asfaltový, chceli sme vyhovieť aj tím. Tu je výsledok v podobe kombinovanej trasy, na ktorej si prídu na svoje aj šotolinoví fanúšikovia.
Cieľom trasy je kopec Hochwechsel, ale kým sa k nemu dostaneš, je treba prejsť sedlom Pfaffensattel medzi Ratten a Steinhaus am Semmering. Dvojprúdová cesta vedie lesnatým terénom a po prestavbe pred pár rokmi zostalo z 20%-ného sklonu už iba 13%. Po ceste treba dať pozor, aby ste neminuli odbočku na cestu vedúcu k chate Alois-Günther-Schutzhaus na vrchole Stuhleck-u. Uvíta ťa neobyčajný výhľad. Hneď po príchode na parkovisko pri chate je treba zaplatiť poplatok za prejazd vo výške 3€ za motorku. Zo Stuhleck-u už trasa vedie na spomínaný Hochwechsel. Podobne ako pri predchádajúcom vrchole, aj tu nájdeš chatu (Wetterkoglerhaus). Je možné sa tam dostať dvoma cestami a to buď z Breitenbrunn-u alebo z Mönichwald-u. Obe sa 5 km pred vrcholom spoja. Jazdu treba prispôsobiť faktu, že tam jazdia aj autobusy. Poplatok za výstup na Hochwechsel je 2,40€. Pri schádzaní cez Breitenbrunn sa závora otvára podľa značenia automaticky pri priblížení sa k čiare (treba zastať na vodorovnom značení a čakať). Ak sa závora dlhší čas neotvára, treba podísť pomaly bližšie.
Moto prekvapenie redakcie
Na minulom stretku boli redaktori na nevšedných mašinách a ono sa im zapáčilo brať testovacie motorky. Preto sa aj tento rok môžeš tešiť na tieto tátoše:
- KTM 990 SM-T
- Honda TransAlp
- Kawasaki ER6
- Suzuki V-strom 650
- BMW R 1200 GS
Samozrejme tam budeme pracovne a pripravíme veľký porovnávací alpský test.
Na čo netreba zabudnúť pred odchodom
- nezabudnúť cestovné poistenie!!!
- večer príchod s plnou nádržou
- ubytovanie je individuálne, ak si si nerezervoval izbu tak spíš na sene alebo v stane (vlastnom)!!!
- Pokiaľ ťa Motoride stretko alias Motoride Tour 2009 zaujalo pozri si pozvánku a bližšie info.
Pridané: 11.08.2009 Autor: Juraj Odin Klačko Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 8. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2009 - 14.-16. 8. 2009 - Redakcia
- 4. Stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2005 - Harly
- 8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009 - Romoto
- Jubilejné 10. Motoride stretko Rajecké Teplice - Motoride Tour 2011 - Panter
- Pozvánka: 11. stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2012 (10. - 12. 8., Jelka) - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 2. - Spec1R a Spectre
- Editorial Motoride.sk 06/2010
- Aký bol 1. Mediznárodný festival motorkárskych filmov?
- Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
- Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
- Husqvarna 2010 test day Sverepec
- Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko
- BMW G 450 X Factory Replica Edition
- YAMAHA R1 na Slovensku odhalená