Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 909 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 3729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 62% (2311)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 38% (1418)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové Kawasaki 2010 - modely Z1000 a Versys

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10783 [Bleskovky - Novinky]

Do budúceho roku sa "zelení" chcú pochváliť novým veľkým Zedom a dizajnovo zvláštnym, ale univerzálnym šesťkilom s názvom Versys. Tu sú prvé info... Aktualizované - doplnené fotky

Kawasaki Z1000

Litrový naháč na rok 2010 je podľa tlačovej správy Kawasaki úplne nový, čiže nejde len o faceliftové úpravy. Poháňať ho bude klasický štvorvalcový motor s objemom 1043 kubíkov a po prvý krát bude osadený v hliníkovom ráme. S predchodcom má podľa výrobcu spoločné len komponenty.

Dizajnovo sa nová tisícka nezaprie, tvary ju jednoznačne zaraďujú k ostatným modelom tejto značky. Ostré hrany, typicky tvarovaný mračiaci sa predný svetlomet, štíhla podsedlovka a obrovská koncovka výfuku. Okrem toho sa nový model vyznačuje nižším sedadlom a horizontálne umiestneným zadným centrálnym tlmičom, ktorý vytvoril priestor pre nový výfukový systém.

Motoricky sa v Kawe posnažili a náhrada starého agregátu by mala vychytať všetky jeho neduhy týkajúce sa okrem iného aj výkonu. Na papieri má nový model výkon 136 koní a krútiaci moment takmer 110 Newtonmetrov, a to všetko zvláda s menej emisiami a nižšou hlučnosťou ako predchodca. Klasicky ako všetky naháče aj tu sa konštruktéri snažili posilniť spodné a stredné pásmo otáčok. Sanie do motora je zabezpečené tzv. Cool Air Systémom, ktorý sa vyznačuje podobnou zvukovou kulisou ako ram-air systém.

Čo sa týka konštrukcie rámu, ťažký oceľový zvarenec bol nahradený novým oveľa ľahším hliníkovým odliatkom. Z rovnakého materiálu je vyrobená taktiež podsedlovka, ktorá bola v predchádzajúcich modeloch z ocele.

Dizajnová stránka bola zverená do rúk Shunji Tanaku, ktorého do Kawy stiahli z Mazdy ešte v roku 2002. Ako sa mu podarili tieto modely už musíte zvážiť vy - kupujúci.

 Veľa kontrastov: pekná kývačka so zaujímavým napínacím mechanizmom je zakrytá masívnou koncovkou výfuku. Záchyt reakcie zadného strmeňa si v súčasnosti predstavujeme inak.
Veľa kontrastov: pekná kývačka so zaujímavým napínacím mechanizmom je zakrytá masívnou koncovkou výfuku. Záchyt reakcie zadného strmeňa si v súčasnosti predstavujeme inak.

Zaujímavou zmenou je ešte zmena pozície zadného centrálu. Ten je na novom modeli uchytený o zadnú časť motora ako napríklad na modeloch ER-6 avšak v osi motorky. Súčasné normy sú čím ďalej tým prísnejšie a dizajnérom robia vrásky na čele somarinky typu katalyzátor. Ten sa vďaka inak umiestnenému centrálu zmestil pod motor aj s časťou výfukového systému, a tak jeho koncovka môže byť o niečo menšia, aj keď stále je podľa mňa dosť veľká.

 Celkovo peknú stavbu ruší \"zaplastovanie\" prednej USD vidlice, ktorá sa podľa nás mohla ukázať svetu. Naopak radiálky Tocico sa rozhodne nemajú za čo hanbiť a stoppie bude na dennom poriadku.
Celkovo peknú stavbu ruší "zaplastovanie" prednej USD vidlice, ktorá sa podľa nás mohla ukázať svetu. Naopak radiálky Tocico sa rozhodne nemajú za čo hanbiť a stoppie bude na dennom poriadku.

Kawasaki Versys

Zmenami prešiel aj model Versys, ktorý sme len nedávno testovali. Zmeny sú čisto kozmetické a mali by tento model najmä zatraktívniť.

Rok po zmenách na rade ER-6 prichádza facelift aj na Versysa. Nový je predok, hlavne svetlomet, ktorý v predchádzajúcej verzii nebol extra populárny. Svetlomet má dvojicu nad sebou umiestnených reflektorov a hranatými tvarmi môže tak trochu pripomínať bavorské GS-ká. Samozrejme nové sú aj plasty prednej kapotáže, zmenený je zadný svetlomet, ktorý je teraz vybavený LED diódami a predný blatník.

Paralelný dvojvalec je bez zmien podobne ako rám a podvozok. Nový vzhľad dáva Versysu štíhlejšiu líniu a Kawasaki tvrdí, že popracovala aj na kvalite spracovania. Versys má reputáciu spoľahlivého stroja na každý deň s kopou zábavy a aj preto bolo zmeneých ešte kopa detajlov ako spätné zrkadlá, ktoré by mali vylepšiť výhľad smerom dozadu, nové príslušenstvo ako vyhrievané rukoväte, 12V zásuvka, upravené stupačky s gumovými vložkami a podobne.

 Podobne polemický predný svetlomet ako mal predchodca. Nepodobá sa vám to na nejakého Nemca?
Podobne polemický predný svetlomet ako mal predchodca. Nepodobá sa vám to na nejakého Nemca?

Text: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia.Aktualizované - doplnené fotky

Pridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria