Anketa:
Nové Kawasaki 2010 - modely Z1000 a Versys
ZdieľaťPridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12046 [Bleskovky - Novinky]
Do budúceho roku sa "zelení" chcú pochváliť novým veľkým Zedom a dizajnovo zvláštnym, ale univerzálnym šesťkilom s názvom Versys. Tu sú prvé info... Aktualizované - doplnené fotky
Kawasaki Z1000
Litrový naháč na rok 2010 je podľa tlačovej správy Kawasaki úplne nový, čiže nejde len o faceliftové úpravy. Poháňať ho bude klasický štvorvalcový motor s objemom 1043 kubíkov a po prvý krát bude osadený v hliníkovom ráme. S predchodcom má podľa výrobcu spoločné len komponenty.
Dizajnovo sa nová tisícka nezaprie, tvary ju jednoznačne zaraďujú k ostatným modelom tejto značky. Ostré hrany, typicky tvarovaný mračiaci sa predný svetlomet, štíhla podsedlovka a obrovská koncovka výfuku. Okrem toho sa nový model vyznačuje nižším sedadlom a horizontálne umiestneným zadným centrálnym tlmičom, ktorý vytvoril priestor pre nový výfukový systém.
Motoricky sa v Kawe posnažili a náhrada starého agregátu by mala vychytať všetky jeho neduhy týkajúce sa okrem iného aj výkonu. Na papieri má nový model výkon 136 koní a krútiaci moment takmer 110 Newtonmetrov, a to všetko zvláda s menej emisiami a nižšou hlučnosťou ako predchodca. Klasicky ako všetky naháče aj tu sa konštruktéri snažili posilniť spodné a stredné pásmo otáčok. Sanie do motora je zabezpečené tzv. Cool Air Systémom, ktorý sa vyznačuje podobnou zvukovou kulisou ako ram-air systém.
Čo sa týka konštrukcie rámu, ťažký oceľový zvarenec bol nahradený novým oveľa ľahším hliníkovým odliatkom. Z rovnakého materiálu je vyrobená taktiež podsedlovka, ktorá bola v predchádzajúcich modeloch z ocele.
Dizajnová stránka bola zverená do rúk Shunji Tanaku, ktorého do Kawy stiahli z Mazdy ešte v roku 2002. Ako sa mu podarili tieto modely už musíte zvážiť vy - kupujúci.
Veľa kontrastov: pekná kývačka so zaujímavým napínacím mechanizmom je zakrytá masívnou koncovkou výfuku. Záchyt reakcie zadného strmeňa si v súčasnosti predstavujeme inak. |
Zaujímavou zmenou je ešte zmena pozície zadného centrálu. Ten je na novom modeli uchytený o zadnú časť motora ako napríklad na modeloch ER-6 avšak v osi motorky. Súčasné normy sú čím ďalej tým prísnejšie a dizajnérom robia vrásky na čele somarinky typu katalyzátor. Ten sa vďaka inak umiestnenému centrálu zmestil pod motor aj s časťou výfukového systému, a tak jeho koncovka môže byť o niečo menšia, aj keď stále je podľa mňa dosť veľká.
Celkovo peknú stavbu ruší "zaplastovanie" prednej USD vidlice, ktorá sa podľa nás mohla ukázať svetu. Naopak radiálky Tocico sa rozhodne nemajú za čo hanbiť a stoppie bude na dennom poriadku. |
Kawasaki Versys
Zmenami prešiel aj model Versys, ktorý sme len nedávno testovali. Zmeny sú čisto kozmetické a mali by tento model najmä zatraktívniť.
Rok po zmenách na rade ER-6 prichádza facelift aj na Versysa. Nový je predok, hlavne svetlomet, ktorý v predchádzajúcej verzii nebol extra populárny. Svetlomet má dvojicu nad sebou umiestnených reflektorov a hranatými tvarmi môže tak trochu pripomínať bavorské GS-ká. Samozrejme nové sú aj plasty prednej kapotáže, zmenený je zadný svetlomet, ktorý je teraz vybavený LED diódami a predný blatník.
Paralelný dvojvalec je bez zmien podobne ako rám a podvozok. Nový vzhľad dáva Versysu štíhlejšiu líniu a Kawasaki tvrdí, že popracovala aj na kvalite spracovania. Versys má reputáciu spoľahlivého stroja na každý deň s kopou zábavy a aj preto bolo zmeneých ešte kopa detajlov ako spätné zrkadlá, ktoré by mali vylepšiť výhľad smerom dozadu, nové príslušenstvo ako vyhrievané rukoväte, 12V zásuvka, upravené stupačky s gumovými vložkami a podobne.
Podobne polemický predný svetlomet ako mal predchodca. Nepodobá sa vám to na nejakého Nemca? |
Text: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia.Aktualizované - doplnené fotky
Pridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2. - Cacao
- Nové farby Kawasaki Z1000 a Z750 pre rok 2012 - Redakcia
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys - Cacao
- Kawasaki Versys - bike na každý deň? Začiatok celosezónneho testu - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- KTM Academy of Speed už o chvíľu u nás na Slovakia ringu!
- Poď si vyskúšat biky Indian do Zvolena
- Honda prináša svoje prvé elektrické jednostopové vozidlo v Európe - EM1 e: za špeciálnu uvádzaciu cenu
- Ďalšie dvojité víťazstvo Tomáša Svitka na okruhu v Brne
- Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024
- Indian predvedie na Festivale rýchlosti v Goodwoode modely Challenger RR a FTR750
- Pozvánka: Posledné voľné miesta na 15. ročník Honda Festu 2024
- Pozvánka: A-Day 2024 – deň pre skutočných Aprilkárov
- Jaro Katriňák na štarte MS MX v Španielsku
- KTM konečne prichádza s prototypom superšportu - 990 RC R (2025)
- ... zobraz všetky články od tohto autora