Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1631 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov 2009 Španielsko, ALBACETE

 Zdieľať

Pridané: 04.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4201 [Šport - Cestné Motocykle]

V dňoch 30.10. - 01.11.2009 sa na rýchlostnom okruhu v ALBACETE uskutočnili tohtoročné Majstrovstvá Európy cestných pretekov motocyklov v triedach SUPERSTOCK 1000, 125GP a SUPERSPORT.

Majstrom Európy pre rok 2009 sa v triede Superstock 1000 stal Španiel CARMELO MORALES (Yamaha), v triede 125 GP Nemec MARCEL SCHRÖTTER (Honda) a a v triedu Supersport KEV COGHLAN zo Škótska.

Slovenskú republiku reprezentoval v triede Supersport JAROSLAV ČERNÝ (Yamaha), ktorý v sa z 31-kvalifikovaných jazdcov umiestnil na konečnom 17. mieste. V triede 125 GP sa predstavil ďalší slovenský jazdec, ktorý v sezóne 2009 štartuje s českou licenciou, Jakub Jantulik (Aprilia), ktorý skončil na 23. mieste.

Na ME v Albacete Jantulíka zradila technika

Pôvodne ani na pretekoch Majstrovstiev Európy cestných motocyklov v triede 125 ccm nemal štartovať, ale jeho neskorú prihlášku organizátori radi akceptovali. Meno 15-ročného Kysučana Jakuba Jantulíka je totiž v motocyklovom svete aj napriek jeho nízkemu veku známe a náš pretekár sa teda vybral na svoje posledné tohtoročné preteky do španielskeho Albacete.

Majstrovstvá Európy sa už druhý rok konali podľa nového kľúča. Bývalý seriál sa vlani zmenil na finálové podujatie, do ktorého postupujú najúspešnejší pretekári z niekoľkých národných, či medzinárodných šampionátov. Jakub tento rok štartoval pre nazbieranie čo najviac skúseností v niekoľkých seriáloch, preto mu pre potrebné kvalifikačné umiestnenie chýbal dostatočný počet bodov. Aj tak však organizátorov požiadal o štart a tí mu vyhoveli. Vychádzali pri tom z jeho úspešných vystúpení od Majstrovstiev sveta, cez nemecký a taliansky šampionát, až po medzinárodný seriál alpsko-jadranských majstrovstiev.

 Jakub Jantulík
Jakub Jantulík

V kvalifikáciách Jakubov výkon stačil len na 20. miesto na štartovom rošte, po štarte pretekov však začal rýchlo postupovať cez svojich súperov a v druhom kole už jazdil na 11. mieste. Žiaľ, zradila ho technika, s roztrhnutým spojkovým lankom sa začal v poli súperov prepadávať a v cieli bol na 23. mieste.

Jakub Jantulík: ,,Je mi ľúto, že pre mňa víkend skončil takto. V prvej kvalifikácii sme s mechanikmi riešili problém s tlmičmi, ale aj tak som stihol zajazdiť dobrý čas. Pokazil som si to v druhej kvalifikácii, kde som sa nedokázal koncentrovať, robil som chyby a znamenalo to prepad až na dvadsiate miesto na štarte. Pre preteky som mal teda jasnú stratégiu, dobre odštartovať a poriadne ťahať. Štart sa mi aj podaril, prepracoval som sa na 11. miesto a držal som sa dvojice Kornfeil - Fritz, ktorá ma miestami zdržovala. Všetko sa však skončilo v druhom kole, keď mi prasklo spojkové lanko a do konca som jazdil bez spojky, čím boli aj časy podstatne slabšie a súperi ma začali predbiehať. Škoda, že to takto dopadlo, mojím cieľom bolo umiestnenie v prvej desiatke a na to som určite mal. Týmto podujatím sa pre mňa sezóna skončila, môžem povedať, že bola úspešná a vlastne už hneď začínam s prípravou na tú nadchádzajúcu. Chcem sa poďakovať všetkým, vďaka ktorým som sa mohol posunúť ďalej, tímu, mechanikom, rodičom a samozrejme aj svojim fanúšikom."

Zdroj: SMF a moto-racin.sk

Pridané: 04.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »