Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 433 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2589
Áno, to sú terény kam patrí: 59% (1516)
Nie, južná amerika je super: 41% (1073)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (53 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (146)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha odhalila novú XT1200Z Super Ténéré

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13769 [Bleskovky - Novinky]

Zahalené rúškom tajomstva zostávalo oživenie dakarskej legendy modelu Super Ténéré. Po mesiacoch špekulácií vyložila Yamaha karty na stôl.

O tom ako bude Tenerka vyzerať sa uvažovalo naozaj dlho, Yamaha nakoniec pripravila prekvapenie. Pre niekoho príjemné, pre niekoho možno aj nie. Poďme sa na ňu pozrieť.

Kto očakával konkurenciu pre nestarnúcu KTM 990, bude asi sklamaný. Nová Super Ténéré sa orientuje skôr na zákazníka cestovateľa. Svedčia o tom kolesá v rozmeroch 19 a 17 palcov, ktoré ale aspoň zostali vypletané (možnosť použiť bezdušové pneu), použitie kardanu, ale aj mohutná kapotáž. Motor s objemom 1200 kubíkov pochádza koncepčne z motora TDM a zachováva si tak tradične usporiadanie - radový dvojvalec s posunutým časovaním 270 stupňov - na ktoré sme boli u Super Ténéré zvyknutí. Jazdec tak dostane sprostredkovane cez elektronický plyn YCC-T do pravačky 110 koní (7250 ot.) a 114.1 Nm (6000 ot.) spolu s vypínateľnou kontrolou trakcie. Naviac má jazdec na výber dve palivové mapy S - Sport a T - Touring.

Údaj, ktorý veľmi neoslní, je celková hmotnosť s náplňami 261 kilogramov. Treba ale povedať, že konštruktéri nadelili Tenerke mohutný oceľový rám, veľkú nádrž s objemom 23 litrov, pokrokové elektronické systémy a tiež je zrejmá snaha o zníženie ťažiska.

V sérii bude Tenerka vybavená novým integrovaným brzdovým systémom s ABS. Tento systém okrem zabránenie blokovania kolesa pri brzdení sleduje aj rozdelenie brzdných síl medzi kolesami. Pri použití prednej brzdy systém podľa rýchlosti, sily stlačenia brzdy a hmotnosti motocykla rozhodne koľko brzdnej sily pošle na zadné koleso. Naopak pri jazde off-road, keď jazdec začne brzdiť najprv zadnou brzdou, systém poskytne jazdcovi plnú kontrolu nad brzdným manévrom.

Super Ténéré bude najprv v predaji dostupná vo verzii Adventure s doplnkami a kuframi. Veľkou neznámou je stále cena. Yamaha si to nasmerovala do bohato obsadeného a tiež veľmi sledovaného segmentu, tak uvidíme ako sa jej bude dariť.

Video:

Foto:
 Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2010 BMW R 1200 GS 2010 KTM 990 Adventure 2009 Moto Guzzi Stelvio 1200 4V NTX 2010
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaBMWKTMMoto Guzzi
Model:XT1200Z Super TénéréR 1200 GS990 AdventureStelvio 1200 4V NTX
Rok:2010201020092010
Novinka:NOVINKA 2010NOVINKA 2010
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroEnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1199 ccm1170 ccm999.8 ccm1151 ccm
Max. výkon:110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.106.1 k (78.0 kW) / 8250 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:114.1 Nm / 6000 ot.120 Nm / 5750 ot.100 Nm / 6750 ot.113 Nm / 5800 ot.
Kompresný pomer:11.0 : 111.0:111.5:111 : 1
Vŕtanie x Zdvih:98 x 79.5 mm101.0 x 73.0 mm101.0 x 62.4 mm95 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a olejomkvapalinouvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťazkardan
Zdvih vpredu:190 mm190 mm210 mm170 mm
Zdvih vzadu:190 mm200 mm210 mm155 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm305 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80 19M/C 59V110/80-ZR1990/90-21110/90 ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm265 mm240 mm280 mm
Pneu vzadu:150/70 17M/C 69V150/70-ZR17150/70-18150/70 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:203 kg209 kg
Hmotnosť s náplňami:261 kg229 kg259 kg
Výška sedla:845 mm850 mm860 mm820 mm
Rázvor:1540 mm1507 mm1570 mm1550 mm
Dĺžka:2250 mm2210 mm2250 mm
Šírka:980 mm940 mm1025 mm
Výška:1440 mm1450 mm1475 mm
Svetlá výška:205 mm261 mm210 mm
Objem nádrže:23 l20 l19.5 l18 l
Poznámka:
Poznámka:Vypletané bezdušové kolesá

Pridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (53 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (146)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria