Anketa:
Pozvánka: Touratech Travel Event 2010
ZdieľaťPridané: 01.04.2010 Autor: majkro
Čitatelia: 7764 [Novinky - Pozvánka]
Touratech Travel Event netradičné stretnutie všetkých nadšencov mototuristiky a cestovania na dvoch kolesách sa uskutoční na Slovensku už po tretí krát!
Kedy a kde?
28. – 30. mája 2010 v malebnom prostredí Pieninského národného parku – v kempe neďaleko Červeného kláštora.
O čom to je?
Travel Eventy sa konajú pod záštitou firmy Touratech po celom svete a túto tradíciu zachovávame aj my. Stretávajú sa tu cestovatelia z okolitých krajín, premietajú sa cestopisné filmy, prebiehajú diskusie a ďalšie sprievodné podujatia.
![]() |
Čo sme pre Vás pripravili?
- Poriadnu dávku cestovateľských filmov, ktoré sa budú premietať takmer nonstop na dvoch veľkoplošných plátnach – za zmienku stojí diaprojekcia cestopisu z Afghanistanu, či premiéra nového filmu Touratech – Scottland, alebo výherné filmy medzinárodných moto festivalov.
- Špeciálne upravené turistické motorky z dielne Touratech
- Testovacie jazdy na cestov. motorkách (účasť prislúbili zn. KTM, Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki – jedinečná možnosť porovnať si v jeden deň rôzne motocykle!)
- Výjazdy do okolia so sprievodcom
- Workshopy (motoškola)
- Počas celého dňa tradičné goralské súťaže (napr. dojenie barana) a hlavne typická goralská kuchyňa vrátane grilovaných špecialít a ochutnávky domácich bolehlavov...
- V areáli odštartuje rally súťaž Motoride Enduro Challenge 2010 atraktívnym prológom - príďte si pozrieť prípravu, prebierky a kontroly pred štartom a povzbudiť súťažiacich…
Čo garantujeme?
- Netradičný program
- Príjemné prostredie spestrené originalitou goralskej kultúry
- Stretnutie so známymi osobnosťami mototuristickej scény a hlavne priateľmi
Celé sa to odohrá:
Posledný májový víkend v areáli kempu Goralský dvor v Haligovciach – www.goralskydvor.sk. Doporučujeme si rezervovať chatku vopred (až pre desať osôb – ideálne pre skupinu) alebo miesto pre stan. Rezervácie ubytovania výlučne mailom zasielajte na info@goralskydvor.sk. Stravu nie je potrebné rezervovať, keďže počas trvania celej akcie budú k dispozícii regionálne varené, pečené a grilované špeciality.
![]() |
Bližšie info o podujatí www.touratech.sk
Tešíme sa na Vašu účasť!
Touratech SK-Team
Goralský dvor - Haligovce
Mapa:
Pridané: 01.04.2010 Autor: majkro Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2010 - pre všetkých nadšencov turistiky a cestovania na dvoch kolesách - Redakcia
- Video pozvánka: Touratech Travel Event 2010 už tento víkend - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event + MOTORIDE Enduro Challenge 2009 - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event + súťaž Travel Trophy 2011 - Awia
- Pozvánka na 8. ročník Touratech Travel Event 2015 - Redakcia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2013 - oddych a zábava na jednom mieste - Redakcia
- Pozvánka: Touratech Travel Event s Igorom Brezovarom - Redakcia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2011 - Awia
- Reportáž Touratech Travel Event + Motoride Enduro Challenge 2010 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!