ISSN 1336-6491 | Online: 1723 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Touratech Travel Event 2011

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5035 [Bleskovky - Novinky]

Stretnutie turistov a dobrodruhov na dvoch kolesách sa uskutoční už po štvrtý krát! V termíne od 27.-28. mája 2011 na tradičnom mieste pri Červenom Kláštore v malebnom prostredí Pieninského národného parku.

V malebnom prostredí Pieninského národného parku sa stretnú nadšenci mototuristiky a cestovania. Travel Event je podujatie uskutočňované pod záštitou spol. Touratech takmer po celom svete, Slovensko nevynímajúc.

Organizátori aj pre tento rok pripravujú bohatý program zameraný na videoprezentácie, diskusie a fotoprojekcie našich aj zahraničných cestovateľov a rôzne workshopy. Pokiaľ radi cestujete na motocykli, nevadí Vám nocovanie pod stanom, či si chcete vychutnať atmosféru exotických reportáži z ciest po celom svete, potom si poznačte posledný májový víkend do kalendára.

Bližšie info o Travel Evente nájdete na stránkach www.touratech.sk alebo na uvedenom kontakte…

Partner Touratech pre SR
Touranbike s.r.o.
Alžbetina 27
05801 Poprad
Tel: 0905790246
info@touratech.sk

Predchádzajúce ročníky Travel Eventu:

10.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17923 [Šport - Rally]

-

Reportáž Touratech Travel Event + Motoride Enduro Challenge 2010

Tak a je za nami ďalší ročník TT Eventu a orientačnej Rally v Levočských vrchoch. Po mesiaci dažďov sa na jeden víkend vyčasilo, aby sme zažili neuveriteľnú akciu v Haligovciach a od pondelka znovu začalo pršať... Kto v Haligovciach bol, určite neoľutoval!!!

 

11.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18659 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Touratech Travel Event 2009 + Motoride Enduro Challenge

Stretko priaznivcov turistiky s bohatým programom okorenené prvou navigačnou rally na Slovensku. Tak toto všetko sa dialo v Levočskej Doline uplynulý víkend.

 

12.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14199 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Touratech Travel Meeting 2008 - stretnutie v raji

A to doslova, v raji Slovenskom. Posledný víkend patril v Horskom hoteli Pusté Pole turistom a dobrodruhom, ktorí na dvoch kolesách objavujú svet ale aj fanúšikom Jara Katriňáka a rally súťaží.

 

Pridané: 12.04.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »